Η δραματική αύξηση του κόστους των καυσίμων από 80% έως 120% -αναλόγως τον τύπο, έχει ως αποτέλεσμα οι αυξήσεις στις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια να κυμαίνονται από 20% έως 28%.
Ειδικά σε μακρινούς προορισμούς τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι «τσουχτερά».
«Πιο φθηνά έρχεται στον τουρίστα να πάει σε νησί με αεροπλάνο παρά με πλοίο. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος», είπε στο newmoney στέλεχος της ακτοπλοΐας για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί για το καλοκαίρι του 2022.
Τα καύσιμα αποτελούσαν το 30%-35% του λειτουργικού κόστους ενός πλοίου το 2019 ενώ από το δ’ τρίμηνο του 2021 έχει εκτοξευθεί στο 60%-70%.
Η επιβατική κίνηση το 2022, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, θα είναι 10%-20% χαμηλότερη από το 2019 – χρονιά ορόσημο για τον τουρισμό. Πλήγμα αποτελούν τα lockdown στην Κίνα και η μειωμένη κίνηση των group λόγω κορωνοϊού.
Προβληματισμό έντονο δημιουργούν και οι συνθήκες έντασης που δημιουργεί η Τουρκία στο Ανατολικό Αιγαίο.
Όσο αφορά την κίνηση του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, άγγιξε τη χρονιά-ρεκόρ του 2019 για κοντινούς προορισμούς και για τις Κυκλάδες.
«Στόχος παραμένει το μεταφορικό έργο του 2019 αλλά σε ετήσια βάση, το οποίο δεν θα συμβεί το 2022», επισημαίνουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι.