Το 70% αγγίζει η πρόοδος στο βόρειο τμήμα του Ε65 Καλαμπάκα-Εγνατία. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα έργα προχωρούν με σταθερό ρυθμό παρά τον αρκετά βροχερό χειμώνα και τα αρκετά συχνά έντονα καιρικά φαινόμενα τα οποία είναι σημαντικά συχνότερα σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Η κατασκευή του τμήματος από την Καλαμπάκα και βόρεια αν και δεν έχει σημαντικά τεχνικά έργα (δηλαδή κυρίως σήραγγες ή γέφυρες) ωστόσο είναι ανάμεσα σε μεγάλους ορεινούς όγκους με αποτέλεσμα πολλές φορές η εργασία τους χειμερινούς μήνες να αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση.

Πιο προχωρημένα είναι τα έργα που απαιτούν χρόνο για να ολοκληρωθούν και βάση για την μελλοντική λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, με τις σήραγγες να είναι πάνω από 97% και τις γέφυρες να είναι επίσης πάνω από 95%.

Πιο προχωρημένο κατασκευαστικά είναι το τμήμα από την Καλαμπάκα μέχρι τα όρια Θεσσαλίας-Δυτικής Μακεδονίας ενώ σε όλα τα τμήματα η δραστηριότητα είναι πλέον ορατή. Οι οδοστρωσίες και οι ασφαλτοστρώσεις προχωρούν επίσης με ικανοποιητικούς ρυθμούς, όταν το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες.

Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα φαίνεται πως πάμε για την ολοκλήρωση του έργου στις αρχές του 2026 κάπου μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους, ωστόσο μένει να δούμε πως θα κλειδώσει.

Σήμερα το έργο του βόρειου τμήματος του Ε65 είναι το σημαντικότερο οδικό έργο για τις περιοχές της Θεσσαλίας, της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου καθώς συμπληρώνει το παζλ του δικτύου αυτοκινητόδρομων. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μαζί με το Πάτρα-Πύργος, το flyover και τον ΒΟΑΚ.

Ένα σημαντικό έργο

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα της χωράς και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Αφορά στην κατασκευή του τελευταίου, βόρειου τμήματος του Ε65. Όταν ολοκληρωθεί θα συνδέει την Λαμία με τα Γρεβενά με μήκος 182χλμ. Σήμερα ο Ε65 συνδέει την Λαμία με την Καλαμπάκα μέσω Δομοκού, Καρδίτσας και Τρικάλων. Αποτελεί τον τρίτο κάθετο άξονα της χώρας.

Η κατασκευή του έργου εκτελείται από την ΤΕΡΝΑ μέλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ η συντήρηση και λειτουργία θα είναι ευθύνη της Κεντρικής Οδού Α.Ε., του παραχωρησιούχου του άξονα του Ε65. Η χρηματοδότηση του βόρειου τμήματος προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και είναι σήμερα το μεγαλύτερο (μαζί με τον ΒΟΑΚ) οδικό έργο που χρηματοδοτείται από το συγκεκριμένο χρηματοδοτικό εργαλείο.

Η χάραξη που επιλέχθηκε είναι τέτοια που δεν περιλαμβάνει μεγάλα τεχνικά έργα για σήραγγες καθώς η μεγαλύτερη δεν ξεπερνά τα 400 μέτρα. Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν:

– Δύο σήραγγες με συνολικό μήκος 65μ και 400μ.

– Δύο σήραγγες με εκσκαφή και επανεπίχωση ( Cut & Cover ) με συνολικό μήκος 264μ και 180μ ανά διεύθυνση.

– 31 γέφυρες/ άνω διαβάσεις.

– Έξι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία), ενώ θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων.

– Δύο κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ).

– Ένας Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και τρεις πλευρικοί σταθμοί.

Σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν και χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο (εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων) για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.

Διαβάστε ακόμη