Ως το «πιο αμφιλεγόμενο παιχνίδι στο διαδίκτυο» χαρακτηρίζει το Atlantic, το παζλ των New York Times.
Στο παζλ αυτό, όποιος επιλέξει να το λύσει, καλείται να βρει τέσσερις γρίφους. Εκατομμύρια άνθρωποι περνούν τακτικά χρόνο σε αυτό το διαδικτυακό παζλ προσπαθώντας να το λύσουν. Το παιχνίδι λέγεται «Connections» και κυκλοφόρησε το 2023. Είναι το δεύτερο πιο δημοφιλές παιχνίδι των Times μετά το Wordle. Το παζλ έχει να κάνει με τον εντοπισμό λέξεων που μοιράζονται μια κοινή σχέση. Συχνά, όμως, αυτή η κοινή σχέση είναι τόσο λεπτή.
Η συντάκτρια του Atlantic, Ελέιν Γκόντφρεϊ, περιγράφει για την προσπάθειά της να το λύσει: «Ήμουν με τέσσερα φλιτζάνια καφέ και γεμάτη οργή. Τα χέρια μου έτρεμαν και η όρασή μου θόλωσε. Δεν ήταν η πολιτική, η συνηθισμένη μου θεματολογία, που με έκανε να ξετρελαθώ. Αυτό το παιχνίδι είναι ευλογία και όλεθρος μαζί. Φανταστείτε ένα παζλ από γρίφους. Σκεφτείτε σταυρόλεξο, αλλά κακό. Τα περισσότερα πρωινά, μπορώ να το λύσω αλλά περίπου μια φορά την εβδομάδα, βρίσκομαι κολλημένη, ανίκανη να αποκρυπτογραφήσω τον μυστικό κωδικό. Γίνεται εχθρός μου. Και δεν είμαι η μόνη. Οι άνθρωποι είναι ταυτόχρονα εθισμένοι στο παιχνίδι της Liu και μονίμως θυμωμένοι με το παιχνίδι».
Ποιος και πώς έφτιαξε το «πιο αμφιλεγόμενο παιχνίδι»
Η Wyna Liu είναι η δημιουργός αυτού του παιχνιδιού και μίλησε στο Atlantic, εξηγώντας από πού εμπνέεται και πώς της ήρθε η ιδέα για να δημιουργήσει αυτό το παιχνίδι που είναι ιδιαίτερα απαιτητικό.
Στην ερώτηση για το πώς ξεκίνησε να ασχολείται με τους γρίφους και τα διαδικτυακά παιχνίδια, η Liu απάντησε: «Πέρασα στα παζλ μετά τα σταυρόλεξα. Άρχισα να τα λύνω με μανία, ίσως πριν από 15 χρόνια, και ασχολήθηκα πολύ με αυτό. Μετά άρχισα να πηγαίνω σε τουρνουά. Δεν είμαι καλός λύτης. Διαγωνίζομαι με την πιο χαλαρή έννοια της λέξης, αλλά εκεί συναντάς τους ανθρώπους που φτιάχνουν και επεξεργάζονται τα παζλ. Μπήκα στους Times το 2020 ως συντάκτης σε σταυρόλεξα. Το Connections παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια ενός Game Jam, που είναι αυτό το ετήσιο event όπου τα άτομα στην ομάδα των παιχνιδιών συγκεντρώνονται και παρουσιάζουν ιδέες. Παρουσιάστηκε από μερικούς συναδέλφους μου, ο ένας είναι μηχανικός και ο άλλος στην έρευνα κοινού. Η επιτροπή αποφάσισε ότι ήθελε να το δοκιμάσει ως beta για 60 ημέρες. Χρειάστηκε να αναθέσουν σε έναν συντάκτη για να γράψει τους ημερήσιους πίνακες και ήμουν ο μόνος συντάκτης που δεν είχε παιχνίδι. Ήμουν πραγματικά τυχερή».
Όπως περιγράφει, χρειάζεται περίπου δυόμισι ώρες για να φτιάξει ένα παζλ γιατί «έχω πολύ περισσότερη εμπειρία τώρα». Η Liu προετοιμάζει τους γρίφους της εβδομάδας, τους δίνει στον αρχισυντάκτη και υπάρχει κάποιος άλλος συντάκτης που δοκιμάζει το διαδικτυακό παζλ πριν δημοσιευτεί, απαντώντας σε ερωτήσεις τύπου σε μια κλίμακα από το ένα έως το πέντε, πόσο δύσκολο ήταν αυτό το παζλ και αν ήταν δύσκολο.
Λύστε το παζλ των New York Times ΕΔΩ