H Buffer υπερηφανεύεται ότι είναι μπροστά από τις εξελίξεις. Η εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης 84 ατόμων έχει από καιρό αγκαλιάσει την απομακρυσμένη εργασία (απαλλάχθηκε από το γραφείο της το 2015), τη διαφάνεια μισθών (δημοσιεύει τις αμοιβές όλων στο διαδίκτυο) και άλλες επιλογές ευελιξίας στο χώρο εργασίας από τότε που ιδρύθηκε από τον Τζόελ Γκασκόιν πριν από 10 και παραπάνω χρόνια.

Όταν χτύπησε η πανδημία, ο Γκασκόιν είδε ότι οι εργαζόμενοι ήταν αγχωμένοι έδωσε σε όλους τριήμερα για τα Σαββατοκύριακα για τον μήνα Μάιο 2020. Αυτό που ξεκίνησε ως ένα μηνιαίο πείραμα έχει πλέον γίνει μια μόνιμη πολιτική και στο τέλος του 2021, μια έρευνα εργαζομένων έδειξε ότι το 91% των εργαζομένων ήταν πιο χαρούμενοι και πιο παραγωγικοί με μια τετραήμερη εβδομάδα εργασίας.

Αλλά η εταιρεία έπρεπε να ξεπεράσει μερικά σημεία τριβής για να λειτουργήσει πραγματικά. Εδώ είναι τα τέσσερα μεγαλύτερα προβλήματα που έπρεπε να λύσει η Buffer για να υιοθετήσει μια τετραήμερη εβδομάδα εργασίας.

Εύρεση χρόνου

«Η πρώτη σειρά των εργασιών ήταν να καταλάβουμε πώς ο καθένας θα έκανε τη δουλειά του εγκαίρως», λέει η Χέιλι Γκρίφις, επικεφαλής δημοσίων σχέσεων του Buffer.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου μήνα, οι περισσότερες ομάδες λειτουργούσαν με τη νοοτροπία ότι έκαναν τον ίδιο όγκο εργασίας σε μικρότερο χρονικό διάστημα, αλλά συνειδητοποίησαν ότι δεν θα ήταν βιώσιμο.

«Το βραχυπρόθεσμο ένστικτο είναι να κάνεις τα πράγματα όπως ήταν μέσα σε τέσσερις ημέρες και να τα καταφέρεις», λέει η Γκρίφις. «Αλλά μακροπρόθεσμα πρέπει να αναρωτηθείτε: Πώς πρέπει να κάνουμε τα πράγματα διαφορετικά

Για να έρθουν όλοι πιο κοντά σε μια τετραήμερη εβδομάδα εργασίας 32 ωρών, έπρεπε να αλλάξουν τον τρόπο εργασίας τους. Οι ομάδες Buffer μείωσαν τις συσκέψεις (τα εβδομαδιαία check-in μάρκετινγκ του Griffis άλλαξαν σε μηνιαία), μεταφέρθηκαν σε εργαλεία ασύγχρονης επικοινωνίας όπως τα Threads και προσάρμοσαν τις προσδοκίες για το πόσο χρόνο θα χρειαζόταν για να τηρηθούν οι προθεσμίες του έργου.

Απαιτούσε μια μεγάλη αλλαγή νοοτροπίας, ξεκινώντας από τους ανώτερους, λέει. «Μπαίνοντας σε έργα γνωρίζοντας ότι έχουμε τέσσερις ημέρες αντί για πέντε, το συνηθίζεις».

Έπειτα έρχεται ένα άλλο πρόβλημα: Οι άνθρωποι εργάζονται κρυφά τις Παρασκευές για να ολοκληρώσουν όλη τη δουλειά τους;

Σύμφωνα με έρευνες των εργαζομένων, το 73% των εργαζομένων λέει ότι πράγματι εργάζονται με συντομευμένο πρόγραμμα, είτε πρόκειται για τετραήμερη εβδομάδα είτε για πέντε μικρότερες ημέρες. Το υπόλοιπο 27% των εργαζομένων λέει ότι εργάζεται κατά μέσο όρο τεσσερισήμισι ημέρες, με λίγες ώρες την πέμπτη ημέρα για να καλύψουν τις γρήγορες εργασίες ή τα email.

Δομή έναντι ευελιξίας

Μια άλλη μεγάλη πρόκληση ήταν να καταλάβουμε ποια μέρα θα γινόταν η περισσότερη δουλειά. Στην αρχή, η Buffer έδωσε σε κάθε ομάδα τη δική της επιλογή. Η ομάδα του Γκρίφις απογειώθηκε την Τετάρτη: «Ποτέ δεν εργάζεσαι περισσότερο από δύο ημέρες τη φορά. Είναι πραγματικά εκπληκτικό.»

Κάλυψη 7 ημερών

Οι υπάλληλοι της Buffer έχουν όλοι ρεπό την Παρασκευή με μια εξαίρεση: το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών τους.

Προσφέρουν υποστήριξη πελατών επτά ημέρες την εβδομάδα, λέει η Γκρίφις, πράγμα που σημαίνει ότι αυτά τα μέλη της ομάδας εξακολουθούν να εργάζονται σε συντομευμένες εβδομάδες, αλλά σε μια κλιμακωτή εναλλαγή για να καλύψουν τα Σαββατοκύριακα.

Έχοντας αυτό κατά νου, η εταιρεία προσέλαβε πρόσθετο προσωπικό για εξυπηρέτηση πελατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, προκειμένου να διατηρήσει την κάλυψη, αλλά εξακολουθεί να παρέχει στους ιδιώτες μια σύντομη εβδομάδα.

Εργασιακή δέσμευση

Σύμφωνα με την έρευνα του 2021 της Buffer, το 84% των εργαζομένων μπόρεσε να ολοκληρώσει την εργασία που τους ζητήθηκε τη νέα τετραήμερη εβδομάδα.

Η παραγωγικότητα της εταιρείας παρέμεινε σταθερή.

Οι σημαντικότεροι λόγοι που η Buffer πέτυχε να υιοθετήσει μια τετραήμερη εβδομάδα εργασίας είναι επειδή ο Διευθύνων Σύμβουλος και τα ανώτερα στελέχη δεσμεύτηκαν να το κάνουν να λειτουργήσει και επειδή η μικρότερη ομάδα τους μπορεί να είναι πιο ευκίνητη.