Εν μέσω ισχυρού ανταγωνισμού, η AEGEAN προχωρά φέτος σε περαιτέρω αύξηση της χωρητικότητας κυρίως προς ευρωπαϊκά αεροδρόμια αλλά και εκτός Ευρώπης με επίκεντρο τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την ίδια στιγμή που «επενδύει» και στο κομμάτι της εκπαίδευσης και της παροχής υπηρεσιών προς τρίτους μέσα από το Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων και τη Βάση Συντήρησης Αεροσκαφών στην Ελλάδα.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της μεγαλύτερης εγχώριας αεροπορικής χθες στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης αναφέρθηκε σε τρία βασικά σημεία στο πλαίσιο της στρατηγικής της εταιρείας: «Είναι πολύ ευχάριστο να βλέπουμε πρωτοβουλίες που λάβαμε τα προηγούμενα χρόνια, προ πανδημίας ήδη από το 2018 όπως στο κομμάτι της εκπαίδευσης με τις υποτροφίες, να αποδίδουν και να αντιγράφονται τώρα και από μεγάλες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη. Το γεγονός αυτό δείχνει ότι είχαμε την ωριμότητα στη σκέψη να προβλέψουμε νωρίτερα τις τάσεις της αγοράς», ανέφερε ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης.
«Επιπλέον, είναι πολύ ενθαρρυντικό ότι η προσπάθεια που ξεκίνησε πέρυσι επίσης στον τομέα της αεροπορικής εκπαίδευσης πλέον ωριμάζει (σ.σ. στο πλαίσιο της συνεργασίας με την CAE, τη διεθνή εταιρεία στον κλάδο της αεροπορικής εκπαίδευσης για πιλότους και πληρώματα καμπίνας, για τη δημιουργία του πρώτου σύγχρονου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα). Και αυτή φαίνεται ότι ήταν μία απόφαση προς τη σωστή κατεύθυνση γιατί υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τέτοιου είδους υπηρεσίες. Ένα τρίτο σημείο έχει να κάνει με την απόφαση για την πρόσφατη παραγγελία των νέων αεροσκαφών, τα οποία σε δύο χρόνια από τώρα θα δώσει τη δυνατότητα στην AEGEAN να πετάξει πιο μακριά, εκτός Ε.Ε. με πολύ υψηλό επίπεδο υπηρεσιών αντίστοιχο -και ελπίζουμε και καλύτερο ακόμη- από τον ανταγωνισμό στο συγκεκριμένο δίκτυο όπου δραστηριοποιούνται κορυφαίες εταιρείες του κλάδου».
Υπενθυμίζεται εδώ ότι το τέταρτο τρίμηνο του 2023 ο όμιλος προχώρησε στην αύξηση της συνολικής παραγγελίας των νέων αεροσκαφών από την AIRBUS σε 50 από 46 προηγουμένως, αυξάνοντας τα αεροσκάφη A321neo, ενώ πριν από λίγες μέρες ανακοίνωσε την περαιτέρω μετατροπή της παραγγελίας, σύμφωνα με την οποία, 4 νέα Airbus A321neo αεροσκάφη μετατρέπονται σε αεροσκάφη που θα έχουν τη δυνατότητα πτήσεων μεγαλύτερης εμβέλειας, ώστε να φτάνουν να εξυπηρετούν αγορές εκτός Ε.Ε., κυρίως στον Κόλπο, την Ινδία, αλλά και την Κεντρική Αφρική. «Προχωράμε με λελογισμένα και προσεκτικά βήματα -πάντα όμως με έναν χαρακτήρα που θα δίνουν δυναμική στο μέλλον της εταιρείας», δήλωσε ο κ. Βασιλάκης.
Ειδικότερα όσον αφορά το κομμάτι της εκπαίδευσης, για τη δημιουργία του πρώτου σύγχρονου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα, το αναβαθμισμένο κτίριο διαθέτει υποδομές για την υποστήριξη συνολικά 7 προσομοιωτών πτήσεων καθώς και εξειδικευμένο εξοπλισμό εκπαίδευσης πληρωμάτων καμπίνας. Στα τέλη του 2023 παραδόθηκαν οι πρώτοι 4 προσομοιωτές εκ των οποίων οι 3 ήδη είναι σε λειτουργία καλύπτοντας τις ανάγκες τόσο της AEGEAN όσο και τρίτων αεροπορικών εταιρειών. Σχετικά με τη Βάση Συντήρησης Αεροσκαφών, ο όμιλος προγραμματίζει την έναρξη της πλήρους λειτουργίας της εντός των προσεχών εβδομάδων. «Συνεχίζουμε συνεπώς με ακόμα πιο στέρεες βάσεις για την εξέλιξη και εξειδίκευση των ανθρώπων μας», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Δημήτρης Γερογιάννης.
Το δίκτυο
Οσον αφορά το δίκτυο, το 2024 ο όμιλος προγραμματίζει να διευρύνει τη δραστηριότητά του κυρίως από τη βάση της Αθήνας, ενισχύοντας τη συχνότητα των πτήσεων σε υφιστάμενα δρομολόγια προς χώρες όπως Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία και Εμιράτα, προσφέροντας 7% περισσότερες θέσεις. Αντίστοιχη αύξηση της χωρητικότητας αναμένεται στο σύνολο του εσωτερικού δικτύου αλλά και από τη βάση της Θεσσαλονίκης.
Συνολικά, για το 2024 η AEGEAN προγραμματίζει να διαθέσει 19,5 εκατ. θέσεις, από τις 7 βάσεις της, καλύπτοντας 47 χώρες, με 249 δρομολόγια. Επισημαίνεται εδώ ότι το 2023 ο όμιλος όπως ανέφερε ο κ. Γερογιάννης, πέτυχε σημαντική ανάπτυξη του πτητικού της έργου προσφέροντας 18,9 εκατ. θέσεις. Η εταιρεία κατέγραψε «από τις μεγαλύτερες αυξήσεις σε διαθέσιμες θέσεις, ξεπερνώντας τα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ αρκετοί αερομεταφορείς ακόμα υπολείπονται σημαντικά από τα προ-πανδημικά επίπεδα. Παρουσίασε ρεκόρ εσόδων και διατήρησε ανταγωνιστική διάρθρωση κόστους, στοιχεία που συνέβαλαν στο δεύτερο καλύτερο περιθώριο κέρδους, συγκρινόμενος με τους ευρωπαίους αερομεταφορείς.
Η προσφορά 11,2 εκατ. θέσεων στο δίκτυο εξωτερικού σε 49 χώρες αλλά και η αυξημένη διασυνδεσιμότητα μεταξύ προορισμών συνέβαλε το 2023 να καλωσορίσουμε 15,7 εκατ. επιβάτες καταγράφοντας περαιτέρω βελτίωση στις πληρότητες, οι οποίες το τρίτο τρίμηνο άγγιξαν το 86%».
Το 2024 το επιχειρησιακό έργο του ομίλου θα επηρεαστεί από την ανάγκη πρόωρων υποχρεωτικών ελέγχων και επισκευών στους κινητήρες GTF των αεροσκαφών της οικογενείας Airbus Α320 neo, οπότε εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο γύρω στα 10 αεροσκάφη δεν θα είναι διαθέσιμα για πτήσεις εντός του 2024.
«Το προηγούμενο διάστημα διαπραγματευτήκαμε με τον κατασκευαστή και συμφωνήσαμε πακέτο αποζημίωσης που καλύπτει σημαντικό μέρος της σχετικής οικονομικής επίπτωσης. Για να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις στην προσφερόμενη χωρητικότητα λόγω του θέματος με τους κινητήρες GTF επεκτείναμε τις συμβάσεις μίσθωσης αεροσκαφών Α320 ceo και αναπροσαρμόσαμε το πτητικό μας έργο μεταφέροντας χωρητικότητα στην Ελλάδα από πτήσεις που εκτελούνταν το 2023 για τρίτους από βάσεις του εξωτερικού. Την ίδια στιγμή, συνεχίζουμε να παραλαμβάνουμε νέα αεροσκάφη. Το 2024 αναμένεται να παραλάβουμε 5 νέα αεροσκάφη της οικογενείας Α320 neo και 2 ATR 72- 600». Από τα τέλη του 2019 η AEGEAN έχει παραλάβει συνολικά 28 αεροσκάφη της οικογένειας Airbus A320 και Α321 neo, με την προοπτική να γίνει η παραλαβή 22 επιπλέον αεροσκαφών την περίοδο έως το 2028.
H διοίκηση αναφέρθηκε και στα τρία καινούρια Business Lounges (στην εντός και εκτός Schengen περιοχή του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας, καθώς και στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης), ενώ τους επόμενους μήνες, στη Λάρνακα, το τέταρτο αναβαθμισμένο, lounge της AEGEAN θα είναι και αυτό έτοιμο να υποδεχθεί τους επιβάτες.