Η adidas κατέληξε επιτέλους στο πώς ακριβώς θα διαχειριστεί τα αποθέματα των προϊόντων Yeezy, αξίας 1,2 δισ. ευρώ, τα οποία βρίσκεται στις αποθήκες της από τότε που η εταιρεία διέρρηξε τη σχέση της με τον ιδρυτή της μάρκας, Κάνιε Γουέστ, και τερμάτισε τις δραστηριότητές της για τη φίρμα Yeezy, τον Οκτώβριο του 2022.

Αφού εξετάστηκαν διάφορες επιλογές, στην ετήσια συνάντηση της εταιρείας, την Πέμπτη 11 Μαίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος Μπγιορν Γκιούλντεν ανέφερε στους επενδυτές ότι η adidas θα ξεκινήσει την πώληση των προϊόντων Yeezy που της έχουν απομείνει και θα δωρίσει τα έσοδα σε φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Ο Γκιούλντεν διευκρίνισε ότι τα έσοδα θα διατεθούν σε οργανώσεις που εκπροσωπούν ανθρώπους που «πληγώθηκαν» από τα σχόλια και τις συμπεριφορές του Κάνιε Γουέστ. Πέρα από τις χονδρικές πωλήσεις, η adidas σχεδιάζει να πουλήσει και μεμονωμένα κομμάτια του αποθέματος Yeezy, αν και δεν έχουν διευκρινιστεί ακόμη όλες οι λεπτομέρειες.

Το διαζύγιο adidas – Γουέστ προέκυψε λόγω των επαναλαμβανόμενων αντισημιτικών δηλώσεων του τελευταίου. Έκτοτε, η εταιρεία αντιμετώπισε εξουθενωτικές απώλειες πωλήσεων. Το τέταρτο τρίμηνο, τα έσοδα της γερμανικής εταιρείας αθλητικών ειδών μειώθηκαν κατά 1% σε ουδέτερους όρους συναλλάγματος στα 5,2 δισ. ευρώ, αντανακλώντας αρνητικό αντίκτυπο περίπου 600 εκατ. ευρώ που σχετίζεται με την απώλεια της επιχείρησης Yeezy.

Την περασμένη εβδομάδα, η Adidas ανέφερε μείωση εσόδων κατά 1% στα 5,27 δισ. ευρώ. Ο Γκιούλντεν σημείωσε μάλιστα ότι αν δεν είχε προκύψει το πρόβλημα με τα Yeezy, η αύξηση των πωλήσεων του πρώτου τριμήνου της adidas θα άγγιζε το 9%.

Σε συζήτηση με αναλυτές το περασμένο τρίμηνο, ο Γκιούλντεν στάθηκε ειλικρινής σχετικά με τις πιθανές επιλογές για το ζήτημα των Yeezy. Σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε, η πώληση των προϊόντων ως έχουν θα μπορούσε ενδεχομένως να συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων, αλλά θα εγκυμονούσε επίσης «κίνδυνο φήμης» για την Adidas, λόγω των επαναλαμβανόμενων αντισημιτικών δηλώσεων του Γουέστ σε δημόσιους χώρους.