Στενεύει το περιθώριο για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες καλούνται να αναβαθμίσουν την παραγωγή και τις προμηθευτικές τους αλυσίδες για να ανταγωνιστούν «στα ίσια» την Κίνα.
Το θέμα έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στους ευρωπαϊκούς κόλπους τους τελευταίους μήνες και οι αρμόδιοι αξιωματούχοι ετοιμάζονται για το σενάριο επιβολής νέων δασμών στα ηλεκτροκίνητα οχήματα από την Κίνα, βάσει των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την έρευνα για τις επιδοτήσεις του Πεκίνου στις κρίσιμες βιομηχανίες.
«Το περιθώριο στενεύει. Για εμένα, έχουμε δύο ή τρία χρόνια. Εάν δεν είμαστε γρήγοροι…(η γερμανική βιομηχανία) ενδέχεται να δυσκολευτεί πολύ να επιβιώσει», δήλωσε σε συνέδριο του Reuters ο Thomas Schmall, μέλος του δ.σ. της Volkswagen.«Σήμερα δεν είναι πλέον το μέγεθος που διασφαλίζει την επιβίωση, αλλά η ταχύτητα», τόνισε.
Για παράδειγμα, το θέμα της μείωσης του κόστους εργασίας ήταν ανέκαθεν δύσκολο στην Ευρώπη λόγω της μεγάλης πολιτικής και νομικής δύναμης των σωματείων. Στην τρέχουσα κατάσταση, όμως, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών φέρεται να είναι ποιοτικές, διότι έχει γίνει πλήρως κατανοητό το μέγεθος του προβλήματος. «Συγκεκριμένα τα γερμανικά μας εργοστάσια πρέπει να προετοιμαστούν για σκληρότερο ανταγωνισμό», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Volkswagen, Arno Antlitz.
Οι λύσεις αυτές εξετάζονται με στόχο να πέσει το κόστος των αυτοκινήτων και να κλείσει το χάσμα με τα κινεζικά. Οι δασμοί έχουν τη δυνατότητα να περιορίσουν ή και να κλείσουν προσωρινά τη διαφορά αυτή. Ωστόσο, οι γερμανικές βιομηχανίες προειδοποιούν ότι εάν η Κίνα πράγματι «απαντήσει» με δασμούς στο γαλλικό κονιάκ και στις εισαγωγές αυτοκινήτων Mercedes-Benz, VW ή BMW, τότε το τίμημα θα είναι πολύ ακριβό. Ενδεικτικά, η Mercedes παράγει περίπου το 16% των εσόδων της στην Κίνα.