Το 2024, η Accor άνοιξε 293 νέα ξενοδοχεία, που αντιστοιχούν σε περισσότερα από 50.000 δωμάτια, επιτυγχάνοντας καθαρή ανάπτυξη δικτύου 3,5% τους τελευταίους 12 μήνες. Στα τέλη Δεκεμβρίου 2024, ο Όμιλος είχε ένα χαρτοφυλάκιο 850.285 δωματίων (5.682 ξενοδοχεία) και 233.000 δωμάτια στο pipeline (1.381 ξενοδοχεία).
Όπως επισημαίνει ο όμιλος σε σχετική ανακοίνωση, κατά τη διάρκεια του 2024, συμπεριλαμβανομένου ενός ιδιαίτερα ισχυρού τέταρτου τριμήνου, ο κλάδος της φιλοξενίας αποδείχθηκε ανθεκτικός απέναντι σε ένα αντιφατικό καταναλωτικό περιβάλλον. Η διαφοροποίηση του Ομίλου Accor τόσο γεωγραφικά όσο και στα segments του επέτρεψαν να παρουσιάζει πιο ισχυρή δραστηριότητα. Ως αποτέλεσμα, και τα δύο τμήματα – Premium, Midscale & Economy (PM&E) και Luxury & Lifestyle (L&L) – ανέφεραν αποτελέσματα σύμφωνα με τις προοπτικές που παρουιάστηκαν στην Ημέρα Ενημέρωσης Επενδυτών τον Ιούνιο του 2023.
RevPAR τέταρτου τριμήνου
Το τμήμα Premium, Midscale and Economy (PM&E) σημείωσε αύξηση RevPAR (έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο) κατά 4% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2023, τόσο λόγω των τιμών όσο και της πληρότητας.
• Η περιοχή της Ευρώπης και της Βόρειας Αφρικής (ENA) σημείωσε αύξηση του RevPAR κατά 2% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο 2023, κυρίως λόγω υψηλότερων ποσοστών πληρότητας. Οι τρεις κύριες χώρες διατήρησαν τη δυναμική που παρατηρήθηκε τους πρώτους 9 μήνες του έτους, με τη Γερμανία να ξεπερνά τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
• Στη Γαλλία, η οποία αντιπροσωπεύει το 42% του room revenue ολόκληρης της περιοχής, το RevPAR στο Παρίσι ήταν ελαφρώς αρνητικό στο τέταρτο τρίμηνο κυρίως της δυσμενούς βάσης σύγκρισης με το Παγκόσμιο Κύπελλο Ράγκμπι τον Οκτώβριο του 2023. Ωστόσο, αυτή η τάση έγινε ξανά θετική τον Δεκέμβριο του 2024 λόγω της ισχυρής διεθνούς ζήτησης, ιδιαίτερα από τις ΗΠΑ, της επαναλειτουργίας της Παναγίας των Παρισίων και της μεταολυμπιακής δυναμικής. Παράλληλα, οι επιδόσεις στις επαρχίες ήταν λιγότερο ασταθείς, με το RevPAR να σταθεροποιείται το τέταρτο τρίμηνο του 2024.
• Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο αντιπροσωπεύει το 13% του room revenue της περιοχής, τόσο το Λονδίνο όσο και οι επαρχίες παρουσίασαν ήπια αύξηση του RevPAR, σύμφωνα με τα τρία πρώτα τρίμηνα του έτους.
• Στη Γερμανία, η οποία αντιπροσωπεύει το 13% του room revenue της περιοχής, η αύξηση του RevPAR ήταν ελαφρώς ισχυρότερη από ό,τι στη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η πληρότητα, 5 μονάδες κάτω από το επίπεδο του τέταρτου τριμήνου του 2019, παραμένει σημαντικός παράγοντας για μελλοντική ανάπτυξη.
• Η περιοχή της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και της Ασίας-Ειρηνικού ανέκαμψε το τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση του RevPAR κατά 5% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2023. Τα δύο τρίτα αυτής της αύξησης του RevPAR προήλθαν από τις τιμές και το ένα τρίτο από τα ποσοστά πληρότητας.
• Η περιοχής της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, που αντιπροσωπεύει το 24% του room revenue της περιοχής, η Σαουδική Αραβία εξηγεί την ανάκαμψη του RevPAR. Πράγματι, το τρίτο τρίμηνο του 2024, η Σαουδική Αραβία αντιμετώπισε μια δύσκολη βάση σύγκρισης λόγω των θρησκευτικών προσκυνημάτων. Η χώρα αυτή επωφελείται από ισχυρή ζήτηση, η οποία αποτυπώνεται σε ποσοστό πληρότητας που φτάνει το 70%, 10 μονάδες πάνω από το επίπεδο πριν από την κρίση.
• Η Νοτιοανατολική Ασία, η οποία αντιπροσωπεύει το 33% του room revenue της περιοχής, παρουσίασε διψήφια αύξηση του RevPAR, γεγονός που αντανακλά τη συνεχώς αυξανόμενη απήχηση της περιοχής. Η πληρότητα, που φτάνει τώρα το 71%, ξεπερνά το επίπεδο του 2019.
• Ο Ειρηνικός, που αντιπροσωπεύει το 25% του room revenue της περιοχής, επανήλθε σε θετική ανάπτυξη το τέταρτο τρίμηνο, με οδηγό την ισχυρή ζήτηση από πελάτες αναψυχής, οι οποίοι προσελκύστηκαν από μια ελκυστική τιμολογιακή πολιτική.
• Στην Κίνα, η οποία αντιπροσωπεύει το 18% του room revenue της περιοχής, η κατάσταση βελτιώθηκε το τέταρτο τρίμηνο του 2024, αν και η αλαλγή στο RevPAR παρέμεινε αρνητική σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2023.
• Η περιοχή της Αμερικής, η οποία αντικατοπτρίζει κυρίως τις επιδόσεις της Βραζιλίας (61% του room revenue της περιοχής), παρουσίασε αύξηση 12% στο RevPAR σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2023.
• Η Βραζιλία, της οποίας το ποσοστό πληρότητας επέστρεψε στο επίπεδο πριν από την κρίση το δεύτερο τρίμηνο του 2022, συνέχισε να καταγράφει αύξηση στην πληρότητα και επωφελήθηκε από υψηλότερες τιμές.
Το τμήμα Luxury & Lifestyle (L&L) σημείωσε τις καλύτερες επιδόσεις του για τη χρονιά με αύξηση 10% στο RevPAR σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2023, λόγω τιμών και πληρότητας.
• Το Luxury segment, το οποίο αντιπροσωπεύει το 74% του room revenue του τμήματος, σημείωσε αύξηση 9% στο RevPAR σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2023. Η ανάπτυξη του RevPAR ήταν σταθερή σε όλα τα brands και περιοχές, ξεπερνώντας τον τομέα Premium, Midscale and Economy (PM&E) σε συγκρίσιμες περιοχές και επιδεικνύοντας την ανθεκτικότητα του τομέα Luxury στα ξενοδοχεία.
• Το Lifestyle παρουσίασε αύξηση 11% στο RevPAR σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2023. Αυτή η αύξηση ήταν σύμφωνη με τη δυναμική που παρατηρήθηκε στα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024. Ο τομέας των resorts κατέγραψε και πάλι ένα ισχυρό τρίμηνο στην Τουρκία, την Αίγυπτο και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Αυτό αποδεικνύει την ολοένα αυξανόμενη απήχηση των μοναδικών εμπειριών.
Ενοποιημένα έσοδα
O Όμιλος ανέφερε έσοδα €5.606 εκατ. το 2024, καταγράφοντας αύξηση 11% σε σχέση με το 2023. Αυτή η ανάπτυξη καταμερίζεται σε αύξηση 5% για τον τομέα Premium, Midscale και Economy (PM&E) και 19% για τον τομέα Luxury & Lifestyle.
Οι επιδράσεις από την επιχειρησιακή δραστηριότητα (scope effects), που συνδέονται κυρίως με την ετήσια επίδραση της Potel & Chabot (εξαγορά τον Οκτώβριο του 2023) και την εξαγορά της Rikas (Μάρτιος 2024) στον τομέα Luxury & Lifestyle (δραστηριότητα Hotel Assets & Other), συνέβαλαν θετικά με €223 εκατ.
Οι επιδράσεις από συναλλαγματικές διαφορές είχαν αρνητικό αντίκτυπο ύψους €117 εκατ., κυρίως λόγω της Λίρας Τουρκίας (28%), της Λίρας Αιγύπτου (32%) και του Ρεάλ Βραζιλίας (7%).
Ο Sébastien Bazin, Chairman & Chief Executive Officer της Accor, δήλωσε:

«Φιλοδοξία, πειθαρχία και υψηλά πρότυπα είναι οι τρεις πυλώνες που καθοδήγησαν τις δράσεις της Accor το 2024. Αυτές οι αρχές μάς επέτρεψαν για ακόμα μια φορά να δημοσιεύουμε αποτελέσματα-ρεκόρ, σύμφωνα με όλους τους στόχους που έχουμε θέσει για τον Όμιλο. Αυτή η απόδοση αντικατοπτρίζει την εξαιρετική δέσμευση των ομάδων μας, τη δύναμη των brands μας και των ψηφιακών μας εργαλείων, την ανανεωμένη εμπιστοσύνη των συνεργατών μας και την αποτελεσματικότητα της οργανωτικής μας δομής, η οποία βασίζεται σε δύο αυτόνομα και συμπληρωματικά τμήματα. Χάρη σε αυτή τη δυναμική ανάπτυξη, θα προτείνουμε αυξημένη απόδοση στους μετόχους στην επόμενη Γενική Συνέλευση. Με αυτά τα γερά θεμέλια, και συνεχίζοντας να ελέγχουμε τη μοίρα μας, προχωράμε το 2025 με αυτοπεποίθηση και φιλοδοξία να επιτύχουμε και πάλι εξαιρετικά αποτελέσματα».