Κέρδος συνολικού ύψους 40 εκατ. ευρώ αποκόμισε η ΑΒΑΞ από την πώληση των έργων του χαρτοφυλακίου της Volterra στην ΔΕΗ Ανανεώσιμες.
Πρόκειται για μία συναλλαγή που σύμφωνα με την διοίκηση, υπαγορεύτηκε από την απόφαση της εταιρείας να αποεπενδύσει από μια αγορά που δεν έχει το επιχειρηματικό μέγεθος.
Μάλιστα χθες κατά την διάρκεια της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων ο Πρόεδρος της ΑΒΑΞ κ. Χρήστος Ιωάννου, δεν απέκλεισε να συνεχιστεί η πώληση περιουσιακών στοιχείων για assets που δεν ανήκουν στην κύρια δραστηριότητα του ομίλου προκειμένου να ενισχυθεί η κερδοφορία.
Στις κατασκευές, η στρατηγική επιλογή της εταιρείας να αναπτύξει τον τομέα των ΣΔΙΤ (συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα) δημιουργεί κεφαλαιουχικές ανάγκες. Ωστόσο η εταιρεία δεν σκοπεύει να προχωρήσει σε αύξηση κεφαλαίου αλλά ούτε σε ομολογιακό, τουλάχιστον σε αυτή την δυσμενή οικονομική συγκυρία των υψηλών επιτοκίων και του πληθωρισμού.
Η διοίκηση του ομίλου εκφράστηκε θετικά για τις προοπτικές του κατασκευαστικού τομέα, λέγοντας ότι σε αυτό έχουν συμβάλλει και οι χαμηλές εκπτώσεις στα νέα γενιάς έργα.
Το πρόβλημα με το ενεργειακό κόστος και τις ακριβές πρώτες ύλες παραμένει αλλά έχει μετριαστεί λόγω των έκτακτων μέτρων που έχει πάρει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (συντελεστές αναθεώρησης, απολογιστικές πληρωμές για άσφαλτο, πλαστικό, πολυαιθυλένιο) .
Ο πρόεδρος της εταιρείας παραδέχτηκε χθες πως η ΑΒΑΞ έχει ενδιαφέρον και για συμμετοχή σε κάποιες από τις οικιστικές αναπτύξεις στο Ελληνικό, καθώς για ορισμένες από αυτές η Lamda Development θα αναζητήσει συνεταίρους.
Στα τέλη του 2021 το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων της εταιρείας ήταν 1,4 δις. ευρώ. Με την υπογραφή και νέων συμβολαίων τους τελευταίους μήνες όπως η α΄ φάση υποδομών στο Ελληνικό, το Flyover κ.α, το ανεκτέλεστο φτάνει τα 2,2 δις. με την εταιρεία να διεκδικεί μια πλειάδα οδικών κτιριακών και σιδηροδρομικών υποδομών.
Σε ότι αφορά την πορεία υλοποίησης της Γραμμής 4 του μετρό, σύμφωνα με την ΑΒΑΞ έχουν ξεκινήσει οι εργασίες στο φρέαρ Κατεχάκη και στο φρέαρ της Βεϊκου και προχωρά εντός χρονοδιαγράμματος η υποβολή των μελετών.
Παράλληλα έχουν παραγγελθεί και ετοιμάζονται τα δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων (μετροπόντικες) σε εργοστάσιο της Γερμανίας. Τέλος του μήνα προβλέπεται να μεταβεί στην Γερμανία αντιπροσωπεία της Αττικό Μετρό για να παραλάβει τους μετροπόντικες.
Η ΑΒΑΞ επιβεβαίωσε χθες ότι μετατίθεται για τον Σεπτέμβριο και η παράδοση της γραμμής 3 που θα φτάσει στο Δημοτικό Θέατρο, αποδίδοντας την νέα καθυστέρηση «σε ένα μικροπρόβλημα σε άλλη εργολαβία του έργου».