Η Nike κοινοποίησε πρόσφατα τα τελευταία της οικονομικά αποτελέσματα και φαίνεται ότι οι πωλήσεις της στο τελευταίο τρίμηνο έφτασαν τα 10,36 δισεκατομμύρια δολάρια, από τα 10,1 δισεκατομμύρια δολάρια που σημειώθηκαν την ίδια περίοδο πέρυσι, σε μια εποχή που ο κόσμος θα αναγνωρίζει στο μέλλον ως μία από τις ισχυρότερες κρίσεις της οικονομίας σε παγκόσμια βάση. Λαμβάνοντας τα παραπάνω υπόψιν, τι μπορεί να εξηγήσει την ανθεκτικότητα της Nike σε έναν τομέα τόσο ανταγωνιστικό και διευρυμένο όπως αυτός των αθλητικών παπουτσιών;

Εξαιρετικές αποδόσεις

Σε γενικές γραμμές φαίνεται ότι η Nike σημείωσε εξαιρετικές αποδόσεις σε δείκτες που αφορούν την οικονομική υγεία της εταιρείας, τις προοπτικές ανάπτυξής της, την ποικιλομορφία των εργαζομένων, την αξία της μάρκας, τον βαθμό διεθνοποίησής της και τις καινοτόμες εφαρμογές. Έτσι, γεννάται ευλόγως το ερώτημα πώς η Nike κατάφερε όλα αυτά;
Αυτά που αναφέρονται συνήθως “καινοτομίες” αφορούν συνήθως σε front-end λειτουργίες και είναι αυτά τα φανταχτερά αποτελέσματα που προσελκύουν τους πελάτες, ενώ πίσω από τις βιτρίνες είναι πολλές οι make-or-break τεχνολογίες που έδωσαν τελικά ώθηση στην εταιρεία. Ενδεχομένως, υπήρξαν κι άλλες εταιρείες που θέλησαν να αφήσουν τους καταναλωτές να εξατομικεύσουν τα αθλητικά παπούτσια τους στο διαδίκτυο και να τα αποστείλουν σε αυτούς μέσα σε λίγες εβδομάδες. Ωστόσο, για να επιτευχθεί αυτό σε κερδοφόρα κλίμακα, οφείλει να ψηφιοποιηθεί ολόκληρη η αλυσίδα εφοδιασμού και πρέπει να αυτοματοποιηθεί κάθε παρακολούθηση και κάθε συντονισμός με τους εξωτερικούς συνεργάτες.

Συντονισμός

Επιπλέον, για να παραμείνει μία εταιρεία συντονισμένη με τις άστατες απαιτήσεις των καταναλωτών, χρειάζεται να έχει εκ των προτέρων στην διάθεση της αναλυτικά στοιχεία για να συγκεντρώνει πληροφορίες όλο το εικοσιτετράωρο. Πρέπει επίσης να είναι σε θέση να εντοπίζει και να στέλνει συγκεκριμένα προϊόντα, όπου τα μεμονωμένα καταστήματα τα χρειάζονται περισσότερο. Έτσι, καθίσταται σαφές ότι οποιεσδήποτε ακμάζουσες μάρκες μόδας είναι οι εταιρείες που έχουν υιοθετήσει αποτελεσματικά μία digital first προσέγγιση. Μάλιστα, εκείνοι που είχαν προετοιμαστεί για το μέλλον είδαν τις τιμές των μετοχών τους να ανακάμπτουν και μερικοί έχουν ξεπεράσει ακόμη και τα επίπεδα που οι τιμές είχαν πριν από την έναρξη της πανδημίας.

Ψηφιακή ώθηση

Συγκεκριμένα, στην περίπτωση της Nike, η ψηφιακή ώθηση δεν άργησε να εφαρμοστεί. Ήδη από το 2017, η κουλτούρα αυτή υπόσχονταν να κάνει την εταιρεία λιγότερο εξαρτημένη από τα συμβατικά φυσικά καταστήματα. Αυτή η συλλογιστική, βοήθησε από μόνη της στην αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων του κλεισίματος των καταστημάτων που σχετίζονται με τις περιοριστικές συνθήκες της πανδημίας. Μέχρι τώρα, πάνω από το 90% των καταστημάτων της Nike έχουν ξανανοίξει. Ακόμα, οι ψηφιακές πωλήσεις αναμένεται να σημειώσουν διψήφια ανάπτυξη στο μέλλον και σε αυτό το σημείο αποδεικνύεται το πώς η διορατικότητα και η εστίαση στο μέλλον βοηθά τις εταιρείες να ανακάμψουν πιο γρήγορα και να γίνουν ανθεκτικές στις κρίσεις.Αυτό που έχει καταφέρει η εταιρεία είναι να πλησιάσει πολύ πιο κοντά από τις περισσότερες εταιρείες στο μοντέλο του Omnichannel retailer.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις  από την Ελλάδα  και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο  Radar.gr.