Το πρώτο πράγμα στο οποίο εστιάζουμε όταν βλέπουμε μια ταινία είναι σαφώς η πλοκή και η ερμηνεία των ηθοποιών, ωστόσο υπάρχουν μερικές ταινίες οι οποίες παρέδωσαν μαθήματα στυλ, δημιουργώντας τάσεις και style icons.
Για παράδειγμα, κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει τα κοστούμια του Gorgio Armani που φορούσε ο Ρίτσαρντ Γκιρ στο “Επάγγελμα: Ζιγκολό”, το μαύρο δερμάτινο jacket του Μπράντο στο “Ατίθασος” ή τον Ζαν Πολ Μπελμοντό στο “Breathless” (À Bout de Souffle), ο οποίος παραδίδει μαθήματα στυλ με ένα εξαιρετικό υπερμεγέθες κοστούμι.
“Επάγγελμα: Ζιγκολό”
Όπως ήταν αναμενόμενο, το “Επάγγελμα: Ζιγκολό” δεν θα έλειπε από μια τέτοια λίστα. Η εμφάνιση του Ρίτσαρντ Γκιρ στην ταινία, είναι σαν ένα ποτήρι ουίσκι που μεταμφιέζεται σε ένα υπέροχο κοστούμι και ταιριάζει απίστευτα όμορφα με το μπαρ γύρω του. Αυτό είναι μόνο ένα δείγμα της μοναδικής δουλειάς του τεράστιου Giorgio Armani, όπου τα κοστούμια του κάνουν μεγάλη αίσθηση σε όλη την ταινία.
Σημαδεμένος
To οτι η κουβανέζικη μαφία συναντά το Μαϊάμι- στυλ των κουστουμιών στον Σημαδεμένο, δείχνει φανταστικό σε ολόκληρο το καστ της ταινίας, ωστόσο ο Τόνι Μοντάνα του Αλ Πατσίνο είναι αυτός που κλέβει την παράσταση. Το εκπληκτικό γαλάζιο κοστούμι του από την δεκατία του 80′ σε μια σκηνή της ταινίας, είναι ένα απολαυστικό μείγμα φανταχτερού, αβίαστου και εκλεπτυσμένου στυλ.
https://youtu.be/PD9GJYT9Vw8
Υπόθεση Τόμας Κράουν
Όπως έχει αναφερθεί και στο παρελθόν, το στυλ του Στιβ ΜακΚουίν, αλλά και η αυθεντική αρρενωπότητα σε συνδυασμό με την έμφυτη καλαισθησία του, έχουν εμπνεύσει αμέτρητους σχεδιαστές μόδας, για να μην αναφέρθούμε και στους δεκάδες ηθοποιούς που ακολούθησαν στο πέρασμα του. Το μάλλινο κοστούμι τριών κομματιών σε καρό που φορούσε στην “Υπόθεση Τόμας Κράουν”, ήταν ένα από τα πιο εμβληματικά κομμάτια που είχε φορέσει.
8½
Το πραγματικά διαχρονικό ντύσιμο είναι αρκετά δύσκολο να επιτευχθει, και οι τύποι που παραπονιούνται συχνά στο πόσο καλά οι άνδρες συνήθιζαν να ντύνονται, σίγουρα εννοούν και τον Μαρτσέλο Μαστρογιάννι. Ο ηθοποιός, ο οποίος πρωταγωνιστούσε στην σουρεαλιστική κωμωδία 8½ του Φεντερίκο Φελίνι, φορούσε ένα κλασικό μαύρο κοστούμι καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο μέχρι τότε. Τα κομμάτια από μόνα τους – ένα μαύρο σακάκι, παντελόνι και γραβάτα σε συνδυασμό με ένα λευκό πουκάμισο – μπορεί να μην δημιουργούν ένα ιδιαίτερα επαναστατικό look, αλλά ο Μαστρογιάννι μας έδειξε ότι μερικές φορές το κλασικό είναι καλύτερο.
Breathless
Εάν σκέφτεστε ότι το κάπνισμα στο κρεβάτι ήταν ασυνήθιστο, δεν έχετε δει το Breathless (À Bout de Souffle), μια ταινία του μοναδικού Ζαν-Λυκ Γκοντάρ που όρισε το κίνημα της Nouvelle Vague, στην οποία ο Ζαν Πολ Μπελμοντό και η Τζιν Σίμπεργκ δαπανούν πολύ χρόνο καπνίζοντας. Ένα ερωτικό δράμα στο λαμπερό Παρίσι την δεκαετία του ’60, με τον πρωταγωνιστή του να παραδίδει μαθήματα στυλ με ένα εξαιρετικό υπερμεγέθες κοστούμι.
Ο ατίθασος
Μπορεί ως ταινία το “Ατίθασος” να μην κατάφερε να γίνει μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, όμως ο “ατίθασος” Μπράντο εισήγαγε σε αυτή την ταινία το στυλ του επαναστάτη νεαρού με τη μηχανή και το κασκέτο, που έγινε σύμβολο στην Αμερική και έδωσε το ερέθισμα σε άλλες γνωστές προσωπικότητες, όπως τον Τζέιμς Ντιν, τον Έλβις Πρίσλεϊ, ακόμη και τους Beatles. O Μάρλον καταφέρνει να γίνει το είδωλο μιας ολόκληρης γενιάς την δεκαετία του ’50.