«Η κυβέρνηση της ΝΔ είναι με την πλευρά όσων θέλουν να ρίξουν ένα πέπλο σιωπής και συγκάλυψης στις καταγγελίες στο χώρο του Εθνικού Θεάτρου», σημειώνει ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Νάσος Ηλιόπουλος, προσθέτοντας ότι ο κ. Λιγνάδης ήταν «προσωπική επιλογή του κ. Μητσοτάκη, η οποία μάλιστα έγινε κόντρα στην προηγούμενη διαδικασία που υπήρχε για την κάλυψη της θέσης του διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου».

«Είδαμε την ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού να προσπαθεί να ρίξει στο σκοτάδι τις φωνές που μίλησαν και ακριβώς για αυτόν το λόγο θεωρούμε ότι η κ. Μενδώνη είναι μέρος του προβλήματος», επισήμανε.

Μιλώντας στην τηλεόραση του Open, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε ότι: «Ο κ. Λιγνάδης ήταν προσωπική επιλογή του κ. Μητσοτάκη, η οποία μάλιστα έγινε κόντρα στην προηγούμενη διαδικασία που υπήρχε για την κάλυψη της θέσης του διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου», προσθέτοντας ότι «επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τη θέση αυτή προκηρυσσόταν διαγωνισμός». «Η κ. Μενδώνη, προφανώς με εντολή του Κυριάκου Μητσοτάκη, ακύρωσε αυτό το διαγωνισμό και διόρισε τον κ. Λιγνάδη» τόνισε ο Νάσος Ηλιόπουλος.

«Είναι πάρα πολύ ανησυχητικό», συνέχισε ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, ότι «από τη στιγμή που βγήκαν στη δημοσιότητα επώνυμες καταγγελίες, όπως εκείνη του Νίκου Σ., που αναφέρονταν σε περιστατικά σεξουαλικής βίας, η κ. Μενδώνη έβγαινε και μιλούσε γενικά και αόριστα για ανώνυμες καταγγελίες και για τοξικό κλίμα».

«Χρωστάμε ένα τεράστιο ευχαριστώ σε όλους τους ανθρώπους που βρήκαν το κουράγιο και μίλησαν για αυτά που έχουν υποστεί, χρωστάμε ένα τεράστιο ευχαριστώ στη Σοφία Μπεκατώρου που είχε το θάρρος να κάνει το πρώτο βήμα και να σπάσει τη σιωπή», σημείωσε ο Νάσος Ηλιόπουλος, τονίζοντας παράλληλα ότι «η κυβέρνηση έδρασε διαφορετικά στην υπόθεση της κ. Μπεκατώρου, σε σχέση με την περίπτωση του Εθνικού Θεάτρου».

«Είδαμε την ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού να προσπαθεί να ρίξει στο σκοτάδι τις φωνές που μίλησαν και ακριβώς για αυτόν το λόγο θεωρούμε ότι η κ. Μενδώνη είναι μέρος του προβλήματος», επισήμανε. «Υποτίμησε τις καταγγελίες των σπουδαστών του Εθνικού Θεάτρου και δεν κάνει ό,τι χρειάζεται ώστε να μιλήσουν όσοι μπορούν να μιλήσουν», υπογράμμισε ο Νάσος Ηλιόπουλος. «Με βάση αυτά, το να ζητάμε την παραίτηση της κ. Μενδώνη είναι αυτονόητο», πρόσθεσε.

«Η ξετσιπωσιά και η συγκάλυψη στον Πολιτισμό δε θα περάσουν»

Με ανακοίνωση του λίγες ώρες αργότερα, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης επανήλθε επί του θέματος κάνοντας λόγο για «ξετσιπωσιά και συγκάλυψη» στον χώρο του Πολιτισμού.

«Αυτή η ξετσιπωσιά όμως δεν θα περάσει. Η συγκάλυψη δεν πρόκειται να πετύχει. Κι αυτό γιατί τα στόματα άνοιξαν και οι άνθρωποι του Πολιτισμού, οι ίδιοι που είχαν την τόλμη να ξεσκεπάσουν τη σαπίλα, θα φτάσουν μέχρι την κάθαρση. Κι εμείς θα είμαστε δίπλα τους, με όποιο κόστος. Γιατί οι άνθρωποι αυτής της χώρας το αξίζουν» αναφέρει, μεταξύ άλλων, η τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Σία Αναγνωστοπούλου.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της:

Χάθηκε η τσίπα εντελώς

Σε ποια πολιτισμένη και δημοκρατική χώρα θα έπεφτε τέτοια βαριά σκιά πάνω από έναν από τους σημαντικότερους πολιτιστικούς οργανισμούς της και δεν θα είχε ανοίξει ρουθούνι;

Σε ποια χώρα, στην οποία θα ακυρωνόταν δημόσια προκήρυξη και ο διορισμός καλλιτεχνικού διευθυντή θα γινόταν με απευθείας ανάθεση σε πρωθυπουργικό φίλο στο όνομα του δημοσίου συμφέροντος(!), δεν θα παραιτούνταν αμέσως σε περίπτωση οργίου φημών για κακοποιητικές πράξεις και ο διορισμένος καλλιτεχνικός διευθυντής και η υπουργός που τον διόρισε και δεν θα έβγαινε ο πρωθυπουργός να απολογηθεί ζητώντας συγγνώμη;

Σε ποια χώρα θα υπήρχε επιστολή σπουδαστών και σπουδαστριών του Εθνικού Θεάτρου, με την οποία θα καταγγελλόταν ρητώς ότι «έχουν βιώσει περιστατικά κακοποίησης και σεξουαλικής παρενόχλησης» και δεν θα αντιδρούσε το υπουργείο, δεν θα κινούσε γη και ουρανό να μάθει τι έχει συμβεί, δεν θα ζητούσε από τις δικαστικές αρχές τη σε βάθος διερεύνηση;

Σε ποια χώρα που η αξιωματική αντιπολίτευση θα έκανε το καθήκον της λειτουργώντας με θεσμική σοβαρότητα και πολιτική ευαισθησία (όχι με κομματικό μένος και κτηνωδία αλά Μάτι), επικοινωνώντας μάλιστα με τον υφυπουργό και στελέχη του θεάτρου, ζητώντας άμεσες ενέργειες για την προστασία του θεσμού κυρίως όμως των σπουδαστών και των ηθοποιών, το υπουργείο αλλά και τα στελέχη θα αδιαφορούσαν;

Σε ποια χώρα θα δημοσιευόταν συνέντευξη με βαριά στοιχεία και η υπουργός Πολιτισμού θα τα απέδιδε όλα αυτά σε «σκοπιμότητες» και θα συνέχιζε το «θεάρεστο» έργο της με τις ευλογίες του πρωθυπουργού και των ΜΜΕ, δείχνοντας εξοργιστική διακριτική μεταχείριση σε σχέση με άλλες περιπτώσεις;

Σε ποια χώρα η διοίκηση της δημόσιας τηλεόρασης θα εξέπεμπε SOS προκειμένου ο καλλιτεχνικός διευθυντής να εμφανίζεται μόνος του στις φωτογραφίες χωρίς τους φίλους και τους κολλητούς του;

Σε ποια χώρα, τη στιγμή που το θέατρο ανοίγει ένα μεγάλο δρόμο κάθαρσης, όχι μόνο του καλλιτεχνικού χώρου αλλά για όλη την κοινωνία, η αρχική καταγγελτική ανακοίνωση των σπουδαστών και σπουδαστριών του Εθνικού Θεάτρου, μετά τη συνεχή επιχείρηση συγκάλυψης του ζητήματος από την πολιτική ηγεσία, θα γειωνόταν με μια άλλη ανακοίνωση και μάλιστα κοινή με τη διευθύντρια σπουδών της Σχολής και τους διδάσκοντες σχεδόν απολογητική, αφού η πρώτη δήθεν έδωσε το δικαίωμα σε «εργαλειοποιήσεις»;

Σε ποια χώρα, τέλος, που υπάρχει τσίπα θα έφτανε η κυβέρνηση να καταγγείλει τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης για χυδαιότητα, επειδή «τόλμησε» να κάνει το αυτονόητο ζητώντας εξηγήσεις και παραιτήσεις;

Όλα αυτά μπορούν να συμβούν στην Ελλάδα αυτής της συγκεκριμένης Ν.Δ., μίγμα ακροδεξιάς και ακραίου κέντρου. Στη χώρα όπου ο πρωθυπουργός θεωρεί ότι αυτός είναι το δημόσιο συμφέρον, ότι το επιτελικό κράτος και οι κολλητοί είναι οι «άριστοι» στο απυρόβλητο.

Στη χώρα όπου μια υπουργός έχει μετατρέψει σε τσαρδάκι της το υπουργείο Πολιτισμού, αποφασίζοντας για τη μοίρα των αρχαιοτήτων, για τη μοίρα του κόσμου του Πολιτισμού, για το ήθος των θεσμών του, με περισσή αλαζονεία και πλήρη στήριξη από τον πρωθυπουργό και τα ΜΜΕ.

Στη χώρα, τέλος, όπου ένα σκληρό δίκτυο εξουσίας θεωρεί ότι μπορεί να λυμαίνεται κατά το δοκούν και χωρίς απολογία, τη χώρα και τους θεσμούς της.

Αυτή η ξετσιπωσιά όμως δεν θα περάσει. Η συγκάλυψη δεν πρόκειται να πετύχει. Κι αυτό γιατί τα στόματα άνοιξαν και οι άνθρωποι του Πολιτισμού, οι ίδιοι που είχαν την τόλμη να ξεσκεπάσουν τη σαπίλα, θα φτάσουν μέχρι την κάθαρση. Κι εμείς θα είμαστε δίπλα τους, με όποιο κόστος. Γιατί οι άνθρωποι αυτής της χώρας το αξίζουν.