Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, η Λένα Δροσάκη και η Πηνελόπη Αναστασοπούλου ήταν οι τρείς γυναίκες, ηθοποιοί, που κατηγόρησαν πρώτες «ανοιχτά» τον Πέτρο Φιλιππίδη για σοβαρές πράξεις αντισυναδελφικής και αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς που προσέβαλαν τη γενετήσια αξιοπρέπειά τους.

Απόσπασμα από την πρώτη επίσημη καταγγελία που κατατέθηκε κατά του Πέτρου Φιλιππίδη παρουσίασε η εκπομπή «Πάμε Δανάη» σήμερα.

Παπαχαραλάμπους – Δροσάκη – Αναστασοπούλου ζητούν τη διαγραφή του Φιλιππίδη από το Σ.Ε.Η.

Οι τρεις ηθοποιοί κατέθεσαν στο Πειθαρχικό Συμβούλιο του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και ζητούν την οριστική διαγραφή του σκηνοθέτη και ηθοποιού από το σωματείο, εκπροσωπούμενες από τον δικηγόρο τους, Γιώργο Γεραρή.

Παπαχαραλάμπους - Δροσάκη - Αναστασοπούλου

Στο κείμενό τους, πρώτη, η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους αναφέρθηκε σε περιστατικό στη παράσταση «Ηλίθιοι» του Νιλ Σάιμον στο θέατρο «Βρετάνια» το 2000, όταν αυτή ήταν σε ηλικία 24 χρόνων.

«Ο καταγγελλόμενος προέβη επανειλημμένα σε σοβαρές πράξεις προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειάς μου και όχι μόνο. Εκμεταλλευόμενος το νεαρό της ηλικίας μου, την ανάγκη μου να εργαστώ, τον φόβο που μου είχε εμφυσήσει». Επιπλέον, η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους αναφέρθηκε και σε ένα δυσάρεστο περιστατικό στο καμαρίνι που της παραχωρήθηκε από τον ηθοποιό και σκηνοθέτη αν και κρατούσε το κλειδί ο ίδιος.

«Ο καταγγελλόμενος με παρενοχλούσε και εκτός θεάτρου με διάφορους τρόπους, όπως παρακολουθώντας με και προκαλώντας μια συνεχή ανησυχία που έφθανε στα όρια του τρόμου. Ειλικρινά δεν ήξερα ποια θα είναι η επόμενη κίνησή του. Φοβόμουν ότι είναι ικανός για τα πάντα όπως μου είχε αποδείξει άλλωστε».

Επιπροσθέτως, η ίδια, αναφέρει πως κάθε φορά που υπήρχε ένας δικός της άνθρωπος στην παράσταση και στο έργο είχαν μια σκηνή με ένα τρυφερό φιλί, εκείνος τη φιλούσε με βία προκαλώντας αίσθημα απέχθειας στο κοινό. «Όλο αυτό το αίσθημα επεδείκνυε όταν ερχόταν και ο τότε σύντροφός μου να δει την παράσταση, πιάνοντάς με σε διάφορα σημεία του σώματός μου, δίνοντας αυτά τα ανάρμοστα φιλιά. Υπό αυτό το καθεστώς τρόμου και βίας έζησα καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν».

Όταν απευθύνθηκε στον θεατρικό παραγωγό του θεάτρου «Βρετάνια», Κάρολο Παυλάκη την άκουσε με προσοχή και της είπε ότι θα ήταν δύσκολη μια αντικατάσταση, αλλά θα κατανοούσε αν ήθελε να φύγει. «Δεν έφυγα από την παράσταση γιατί φοβήθηκα και άλλα αντίποινα. Είχα τον λόγο και δεν είπα τίποτα και μετανιώνω γιατί τον έτρεμα».

Στη συνέχεια, η Λένα Δροσάκη αναφέρεται στο 2019 και στην παράσταση «Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές» στο θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη»: «Άρχισαν τα ίδια περιστατικά, άλλες φορές κατ’ ιδίαν, άλλα ενώπιων όλου του θιάσου. Κάποια στιγμή όλη αυτή η απαράδεκτη και προσβλητική συμπεριφορά έφθασε στο αποκορύφωμά της.

Μια μέρα χωρίς λόγο επιτέθηκε λεκτικά και με απίστευτη ένταση ενάντια σε εμένα και τον συνάδελφό μου Λευτέρη Ζαμπετάκη, νομίζοντας ότι έχουμε κάποια ερωτική σχέση, πράγμα που δεν ίσχυε. Η πρόβα διακόπηκε και η κα Δανδουλάκη ανακοίνωσε στον Πέτρο Φιλιππίδη ότι δεν θα χρειαστεί άλλο τις υπηρεσίες του ως σκηνοθέτη. Έφυγε ο «ισχυρός» και όχι ο αδύναμος».

Τέλος, μετά τις Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους και Λένα Δροσάκη, η Πηνελόπη Αναστασοπούλου αναφέρει στην καταγγελία της ένα περιστατικό που έγινε το 2005, όταν ήταν 28 ετών και πήγε σε συνάντηση για συνεργασία με τον γνωστό ηθοποιό και σκηνοθέτη.

«Όταν έφθασε ο καταγγελλόμενος στο κτίριο ήμασταν μόνοι. Μπήκαμε στο καμαρίνι, κλείδωσε την πόρτα και ένιωσα άβολα. Με ρώτησε πράγματα για εμένα…», ανέφερε και μίλησε για περιστατικά που προσέβαλαν τη γενετήσια αξιοπρέπειά της.

Μετά από κάποια χρόνια τελικά συνεργάστηκαν στο θέατρο και αναφέρει: «Όταν καταλάβαινε ότι αισθανόμουν άβολα, αυτό τον εξίταρε περισσότερο. Τρομοκρατήθηκα, έκανα ότι δεν καταλάβαινα».

Μετά τις τρείς ηθοποιούς, σύμφωνα με τις πληροφορίες, κι άλλες γυναίκες πρόκειται να προβούν σε καταγγελίες κατά του Πέτρου Φιλιππίδη:

https://radar.gr/article/69774/petros-filippidis-14-akomi-gynaikes-etoimazontai-gia-kataggelies