Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών και ο εξαιρετικός μαέστρος Μιχάλης Οικονόμου ενώνουν για 4η συνεχόμενη χρονιά τις δυνάμεις τους για να συνεχίσουν το θεσμό που ξεκίνησαν το 2019 και έχει ήδη αναδειχθεί σε έναν από τους σημαντικότερους σε διεθνές επίπεδο.
Πάνω από 200 νέοι μαέστροι από όλο τον κόσμο δήλωσαν συμμετοχή και επιλέχθηκαν προσεκτικά οι 14 καλύτεροι, οι οποίοι θα ζήσουν την εμπειρία να μαθητεύσουν για μία εβδομάδα κοντά στον κ. Οικονόμου και να διευθύνουν τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών.
Σχετικά με το Μάστερκλας: Είναι το μοναδικό διεθνές τέτοιου είδους καλλιτεχνικό γεγονός που γίνεται στην Ελλάδα, κατά τα πρότυπα άλλων προηγμένων μουσικά χωρών και απευθύνεται σε νέους μαέστρους από όλον τον κόσμο, οι οποίοι επιλέγονται μεταξύ περισσοτέρων από 100 υποψήφιους κάθε χρόνο.
Οι νέοι μαέστροι επισκέπτονται την Ελλάδα και παρακολουθούν εντατικά μαθήματα, σε συνεργασία με την ορχήστρα, υπό την επίβλεψη και διδασκαλία του Μιχάλη Οικονόμου, για πάνω από επτά ώρες κάθε μέρα επί μία εβδομάδα, μελετώντας προεπιλεγμένα συμφωνικά έργα που ορίζονται από την επιτροπή του διαγωνισμού. Στο τέλος, οι ίδιοι οι μουσικοί της ορχήστρας ψηφίζουν για τον νικητή του διαγωνισμού. Το έπαθλο είναι μια ολόκληρη συναυλία με την Φιλαρμόνια στην Αθήνα την επόμενη καλλιτεχνική περίοδο.
Οι τελικοί συμμετέχοντες για το 2022:
Andreas Ashikkis (Cyprus)
Daša Černe (Slovenia)
Myrsini Chatzikonstanti (Greece)
Omar El Jamali (Morocco)
Kinga Glowacka (Poland)
Deun Lee (South Korea)
Étienne Lemieux-Després (Canada)
Kingsley Lin (UK/Taiwan)
Mauro Mariani (Italy)
Clément Nonciaux (France)
David Schlager (Austria)
Fuad Šetić (Bosnia-Herzegovina)
Anna Sułkowska-Migoń (Poland)
Camilo Téllez (Colombia)
Το Μάστερκλας θα ολοκληρωθεί με δύο τελικές συναυλίες, που θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο, 9 και την Κυριακή, 10 Απριλίου.
Το ρεπερτόριο του Μάστερκλας και των δύο τελικών συναυλιών είναι:
W.A. Mozart: Requiem σε ρε ελάσσονα KV 626,
Johannes Brahms: Συμφωνία αρ. 3, σε Φα μείζονα, op. 90
Λίγα λόγια για τα έργα:
W.A. Mozart: Requiem σε ρε ελάσσονα KV 626
Το Ρέκβιεμ του Wolfgang Amadeus Mozart είναι ένα από τα κορυφαία και πιο αγαπημένα έργα του κλασικού χορωδιακού ρεπερτορίου. Πρόκειται για την τελευταία του σύνθεση, το «κύκνειο άσμα» του, που γράφτηκε σε διάστημα λίγων εβδομάδων στο τελευταίο έτος της ζωής του, το 1791, και έμελλε να μείνει ημιτελές.
Το ολοκλήρωσε ο μαθητής του, Franz Xaver Süssmayr, χωρίς να είναι απόλυτα σαφές ποια ακριβώς μέρη προέρχονται από το δημιουργικό πνεύμα του Δάσκαλου και ποια από τη γραφίδα του Μαθητή. Η απίστευτη δύναμη της μουσικής σύνθεσης του μεγάλου συνθέτη στην κορυφαία στιγμή ωριμότητας της σύντομης ζωής του ανάγει την καθιερωμένη σε όλα τα δόγματα «Ακολουθία εις Κεκοιμημένους» (Νεκρώσιμη Ακολουθία) σε κορυφαία επίπεδα εκφραστικότητας. Πολλοί έχουν πει ότι ο Μότσαρτ, διαισθανόμενος ίσως τον επερχόμενο θάνατό του, συνέθεσε το Ρέκβιεμ, υποσυνείδητα ίσως, για να αποχαιρετήσει μ’ αυτό τα εγκόσμια.
Στο Ρέκβιεμ του Μότσαρτ συμμετέχουν:
Άννυ Φασέα, υψίφωνος
Νεφέλη Κωτσέλη, Μεσόφωνος
Στρατής Στηλ, Τενόρος,
Γιώργος Παπαδημητρίου, Βαθύφωνος.
Ακαδημαϊκή Χορωδία Νέων Αθηνών, επιμέλεια και διδασκαλία: Νίκος Μαλιάρας
Χορωδία Μετσόβιου Πολυτεχνείου, επιμέλεια και διδασκαλία: Αθανασία Κυριακίδου
Χορωδία Filii Notas, επιμέλεια και διδασκαλία: Μαρία Μπαζού
Johannes Brahms: Συμφωνία αρ. 3, σε Φα μείζονα, op. 90
Ο Γιοχάνες Μπραμς γεννήθηκε στο Αμβούργο, από νεαρή ηλικία, όμως, μετακόμισε στη Βιέννη για να ζήσει και να δημιουργήσει στην ίδια πόλη και την ίδια ατμόσφαιρα που έζησαν οι μεγάλοι κλασικοί συνθέτες Haydn, Mozart και Beethoven. Ασχολήθηκε με το είδος της συμφωνίας σε μεγάλη σχετικά ηλικία, διότι δεν τολμούσε να συγκριθεί στο είδος αυτο με τον μεγάλο Μπετόβεν. Όταν όμως έγραψε την Πρώτη του Συμφωνία, σε ηλικία 43 ετών, όλοι αναγνώρισαν τον συνεχιστή του μεγάλου κλασικού.
Η Τρίτη του Συμφωνία, σε Φα μείζονα γράφτηκε το 1883 και πρωτοεκτελέστηκε τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους στη Βιέννη. Πρόκειται για το έτος θανάτου του Ρίχαρντ Βάγκνερ, του έτερου μεγάλου πόλου του ρομαντικού 19ου αιώνα, και μεγάλου αντιπάλου του Μπραμς, που πέθανε στη Βενετία τον Φεβρουάριο του έτους εκείνου. Το έργο κινείται μέσα στις διαστάσεις και τα μορφικά όρια της κλασικής παράδοσης, αλλά είναι γεμάτο ρομαντικό συναισθηματικό παλμό, εκφραστικό αρμονικό πλούτο και τις χαρακτηριστικές εκτενείς μελωδίες του συνθέτη.
Συναυλία 1η: 9 Απριλίου, 20:30
Συναυλία 2η: 10 Απριλίου, 20:30
Χώρος Τέχνης και Πολιτισμού “Άρτεμις” (Πυθαγόρα 8, Άλιμος).