Σε 8 χρόνια από σήμερα η νέα γραμμή του μετρό θα έχει ολοκληρωθεί και θα συνδέει το Γαλάτσι με την περιοχή του Γουδή. Το έργο θα έχει συνολικό μήκος 12,8 χλμ και θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς: : Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου αγγίζει το 1,5 δισ ευρώ περιλαμβάνοντας απρόβλεπτα, αναθεώρηση κι απολογιστικές εργασίες.
Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom μειοδότησε για την Γραμμή 4 του Μετρό προσφέροντας έκπτωση ύψους 12,19%, κι ανακηρύχθηκε προσωρινή ανάδοχος του έργου.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο υποδομής αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται να επανασχεδιάσει ριζικά τον χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο της Αττικής.
Τα χαμόγελα στην ΑΒΑΞ (η οποία είναι και επικεφαλής της κοινοπραξίας) περισσεύουν αποδεικνύοντας τη μεγάλη δυναμική της αλλά και την ανταγωνιστικότητά της σε ότι αφορά το οικονομικό σκέλος.
O Κωνσταντίνος Μιτζάλης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ανέφερε πως πρόκειται για ένα έργο πνοής, όχι μόνο από πλευράς αναβάθμισης της ποιότητας ζωής και των μετακινήσεων των κατοίκων της πρωτεύουσας, αλλά και γενικότερα για τον καίριο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα έργα υποδομής στην πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη.
Να θυμίσουμε πως η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom κατασκευάζει και την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2022. Τον περασμένο Ιούλιο τρεις νέοι σταθμοί της επέκτασης παραδόθηκαν στο επιβατικό κοινό. Πρόκειται για τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός). Ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως νοσοκομεία κι εκπαιδευτικά ιδρύματα καθώς και στη διασύνδεση με δύο υφιστάμενες γραμμές του μετρό (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).
«Σήμερα, μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών, επιτέλους μπαίνει στην τελική φάση το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στην πατρίδα μας: η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Ένα έργο που θα αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, θα διευκολύνει τις μετακινήσεις εκατομμυρίων συμπολιτών μας, με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.» δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, με αφορμή το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών από την Αττικό Μετρό για τη Γραμμή 4 της Αθήνας.
Το έργο θα συμβάλει καταλυτικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών της ευρύτερης περιοχής του λεκανοπεδίου.