Το Spotify διαθέτει πλέον 158 εκατομμύρια premium συνδρομητές και 356 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες, σύμφωνα με μία τελευταία έκθεση που κυκλοφόρησε. Πρόκειται για αύξηση 21% και 24% από έτος σε έτος, αντίστοιχα, δηλαδή αύξηση από 155 εκατομμύρια premium συνδρομητές και 345 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες το τελευταίο τρίμηνο.
Το Spotify συνεχίζει να εστιάζει σε podcast τόσο ως τρόπος μετάδοσης δωρεάν ακροάσεων σε premium συνδρομητές, όσο και ως τρόπος δημιουργίας εσόδων από διαφημίσεις. Το Spotify αναφέρει ότι τα έσοδα που προκύπτουν από τις διαφημίσεις υπερέβησαν τις προβλέψεις της εταιρείας χάρη στις προσπάθειες να συμπεριλάβουν podcast. Συγκεκριμένα, η εταιρεία αναφέρει ότι το επίπεδο των αποδόσεων του βρίσκεται πιο ψηλά από τις προσδοκίες της εταιρείας. Φαίνεται πως οι χρήστες που ακούνε podcast στην πλατφόρμα αυξάνονται όλο και περισσότερο.
Podcast
Μόλις πριν λίγες ημέρες, το Spotify ανακοίνωσε την έναρξη των συνδρομών podcast. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή κυκλοφορεί μόνο για επιλεγμένους συνεργάτες και πολλοί podcasters δεν θα χρειαστεί να πληρώνουν συνδρομές για τα πρώτα δύο χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι είναι απίθανο να δημιουργηθούν επιπλέον έσοδα για το Spotify έως το 2023.
Φαίνεται πως το Spotify θα αυξήσει σύντομα τις τιμές για το οικογενειακό πρόγραμμα που διαθέτει, στις ΗΠΑ, καθώς και τα προγράμματα Duo, Student και Family στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες. Οι σημερινοί αριθμοί δίνουν έναν πιθανό λόγο για τις συγκεκριμένες αυξήσεις και αυτός είναι τα μειωμένα έσοδα του Spotify ανά συνδρομητή. Το Spotify αναφέρει ότι κέρδισε κατά μέσο όρο 4,12 € (περίπου 4,97 $) ανά συνδρομητή premium. Πρόκειται για μείωση 7% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Στο πλαίσιο της premium επιχείρησης του Spotify, τα μέσα έσοδα ανά χρήστη έχουν μειωθεί σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα λόγω του ότι το Spotify χρησιμοποιεί προγράμματα με έκπτωση για να προσελκύσει συνδρομητές σε νέες αγορές όπως τη Ρωσία και την Ινδία.
Τα πακέτα συνδρομών
Το Spotify αναφέρει πως οι περισσότεροι από τους χρήστες του επιλέγουν φθηνότερα πακέτα συνδρομών. Η αύξηση της τιμής αυτών των πακέτων θα μπορούσε να βοηθήσει στην επιβράδυνση αυτής της τάσης.Ωστόσο, το Spotify αναφέρει ότι οι αυξήσεις δεν έχουν δείξει σημαντικές επιπτώσεις στα ποσοστά ακύρωσης.
Μέσα σε αυτές τις αυξήσεις τιμών, το Spotify προσπαθεί επίσης να αντισταθεί στην κριτική που δέχεται ότι δεν πληρώνει αρκετούς καλλιτέχνες για να κάνουν stream την μουσική τους. Τον περασμένο μήνα ξεκίνησε μια νέα ιστοσελίδα με την ονομασία Loud & Clear όπου προσπάθησε να προσφέρει περισσότερη διαφάνεια σχετικά με τις πληρωμές του. Συνολικά, το Spotify κέρδισε 23 εκατομμύρια ευρώ, αύξηση 1 εκατομμυρίου ευρώ από το προηγούμενο έτος.
Φαίνεται πως η μεγαλύτερη αλλαγή στην streaming μουσική του Spotify θα είναι η έναρξη της υπηρεσίας HiFi lossless streaming. Η υπηρεσία υπόσχεται ότι θα προσφέρει μουσική σε ποιότητα CD και ηχεία με δυνατότητα Spotify Connect, σε επιλεγμένες αγορές. Ωστόσο, η τιμολόγηση για την νέα υπηρεσία δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί.