Αισιόδοξος για το σύνολο της χρήσης, παρά τις διαφαινόμενες προκλήσεις, φάνηκε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Coca Cola HBC κ. Ζόραν Μπογκντάνοβιτς κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές λίγο μετά την δημοσιοποίηση των οικονομικών αποτελεσμάτων α’ εξαμήνου.

Με “κλειδιά” το περιβόητο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο 24/7 και τις συνεχιζόμενες επενδύσεις σε εργαλεία Data Insights & Analytics ο Όμιλος έχει καταφέρει να επιδείξει μεγάλη ευελιξία και προσαρμοστικότητα “εργαλειοποιώντας” μεταξύ άλλων τις τιμές και το μέγεθος των συσκευασιών ή την προώθηση πιο premium προϊόντων ώστε να συνεχίσει να αναπτύσσεται “προσπερνώντας” μεγαλύτερες ή μικρότερες προκλήσεις όπως ο πληθωρισμός, ο φόρος ζάχαρης σε Ιρλανδία, Ρουμανία και Ουγγαρία, οι πρόσφατες υποτιμήσεις των νομισμάτων της Νιγηρίας και της Αιγύπτου ή το μποϊκοτάζ των Αιγύπτιων στα αμερικανικά προϊόντα λόγω της κρίσης στη Μ. Ανατολή.

«Oι μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις θα συνεχίσουν και κατά το δεύτερο εξάμηνο, με αυξημένη αβεβαιότητα σε σχέση με το καταναλωτικό περιβάλλον. Παρ’ όλα αυτά, αναβαθμίζουμε τις εκτιμήσεις μας για το 2024, μία κίνηση που αντικατοπτρίζει την ισχυρή μας επίδοση στο πρώτο εξάμηνο και την υψηλή εμπιστοσύνη: στις προσαρμοσμένες δυνατότητες μας, το χαρτοφυλάκιό μας 24/7, και στις ευκαιρίες ανάπτυξης στις διάφορες αγορές μας», σημείωσε ο ίδιος, προσθέτοντας: «Αναμένουμε τώρα αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση στο εύρος 8% με 12% (προηγουμένως στο μεσοπρόθεσμο στόχο εύρους 6-7%) και αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση (EBIT) στο εύρος 7% με 12% (προηγουμένως στο εύρος 3-9%). Επίσης δεν έχουμε αλλάξει την καθοδήγησή μας για την αύξηση του κόστους πωλήσεων ανά κιβώτιο σε συγκρίσιμη βάση εκτιμώντας ότι θα είναι μεταξύ χαμηλού και μεσαίου μονοψήφιου ποσοστού».

Σύμφωνα με τον ίδιο η κατανάλωση εκτός σπιτιού αναπτύσσεται λίγο πιο γοργά έναντι αυτής εντός του σπιτιού συνολικά. Δεν παρέλειψε μάλιστα να αναφερθεί στην ελληνική αγορά, η οποία φέτος έχει καταφέρει να καταγράφει τις ισχυρότερες επιδόσεις μεταξύ των αναπτυγμένων αγορών του Ομίλου.

«Η απόδοση του α’ εξαμήνου δείχνει ότι το 24/7 χαρτοφυλάκιό μας, σε συνδυασμό με τις προσαρμοσμένες δυνατότητές μας μπορεί να προσφέρει αποτελέσματα σε διάφορες συνθήκες αγοράς. Συνεχίζουμε να λειτουργούμε σε ένα ιδιαίτερα δυναμικό περιβάλλον αγοράς, με κάποια αυξημένη αβεβαιότητα. Σε αυτή τη συνθήκη, είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να συνεχίσουμε να κερδίζουμε στην αγορά», σημείωσε ο κ. Μπογκντάνοβιτς, για να συνεχίσει: «Όσον αφορά την προσιτή τιμή, είμαστε έτοιμοι με δελεαστικές συσκευασίες εισόδου και προσαρμογές στο μέγεθος των συσκευασιών να διατηρήσουμε ελκυστικές τιμές, και προσιτές προσφορές επιστρεφόμενων φιαλών, όπως στη Νιγηρία και την Αίγυπτο. Και εξακολουθούμε να έχουμε σημαντικές ευκαιρίες premiumization (σσ η στροφή των καταναλωτών σε premium προϊόντα) σε όλο το χαρτοφυλάκιο και μια πολύ ακριβή κατανόηση του πού να παίξουμε με αυτές τις προσφορές. Και η καινοτομία στα ανθρακούχα για ενήλικες, η ανάπτυξη του Powerade ή η συνεχής εστίαση σε κορυφαίες μορφές πακέτων, όπως η premium επιστρεφόμενη φιάλη μας στην Αυστρία, αποτελούν καλά παραδείγματα. Έχουμε εμπιστοσύνη στο χαρτοφυλάκιό μας 24/7 και τη δύναμη των προσαρμοσμένων δυνατοτήτων μας, και αυτές, σε συνδυασμό με τις ευκαιρίες που βλέπουμε σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές μας, μας δίνουν τη δυνατότητα να οδηγούμε τον αλγόριθμο ανάπτυξής μας».

Το «κλειδί» των Data, Insights & Analytics

Προκειμένου να επιτυγχάνεται αυτό, ο κ. Μπογκντάνοβιτς υπογράμμισε την ανάγκη συνέπειας των επενδύσεων που κάνει η εταιρεία στο κομμάτι των Data, Insights & Analytics (DIA). «Κάνουμε αυτές τις επενδύσεις με συνέπεια, τις ηλιόλουστες και τις βροχερές μέρες. Αυτές οι δυνατότητες είναι που μας επιτρέπουν να οδηγούμε σε εξατομικευμένη εκτέλεση σε κάθε κανάλι και, όταν συνδυάζονται με το χαρτοφυλάκιό μας όλο το 24ωρο και τις διαφορετικές αγορές, οδηγούν τελικά τον αλγόριθμο ανάπτυξής μας», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola HBC.

«Πιστεύω ότι η ισχυρή μας απόδοση στο πρώτο εξάμηνο και η συνεχιζόμενη αύξηση μεριδίου σε ένα ευρύ φάσμα πλαισίων της αγοράς καταδεικνύουν τα οφέλη αυτών των επενδύσεων. Σε όλα αυτά καίριο ρόλο παίζουν τα δεδομένα. Και συνεχίζουμε να επενδύουμε στις κορυφαίες δυνατότητες δεδομένων, πληροφοριών και αναλύσεων, επειδή βλέπουμε τις συνδέσεις που μας επιτρέπουν να κάνουμε τα δεδομένα, οι πληροφορίες και τα αναλυτικά στοιχεία και ο τρόπος με τον οποίο ενισχύει τις άλλες δυνατότητες μας.

«Πραγματικά πιστεύω ότι τα Data, Insights & Analytics είναι ο παράγοντας που αλλάζει το παιχνίδι τόσο για την επιχείρησή μας όσο και για την αγορά», υπογράμμισε ο ίδιος.

Και συνέχισε ως εξής: «Οι επενδύσεις μας, μάς επιτρέπουν να συνεχίσουμε να επεκτείνουμε τα σύνολα δεδομένων μας, καθώς και τις γνώσεις και την κατανόησή μας για τους πελάτες και τους καταναλωτές μας. Και τα δεδομένα είναι επίσης ένας από τους βασικούς τομείς στους οποίους συνεργαζόμαστε με την The Coca-Cola Company, ενσωματώνοντας τα δεδομένα των καταναλωτών με τα ολοένα και πιο λεπτομερή δεδομένα εξόδου μας».

Μάλιστα ο κ. Μπογκντάνοβιτς ανακοίνωσε τη διεξαγωγή σειράς διαδικτυακών σεμιναρίων γύρω απ’ τα νέα εργαλεία και τις δυνατότητες, αρχής γενομένης απ’ τις 8 Οκτωβρίου, προσκαλώντας τους ενδιαφερόμενους αναλυτές να τα παρακολουθήσουν ώστε να καταλάβουν ακριβώς τις δυνατότητες που υπάρχουν.

Διαβάστε ακόμη: