Η ιδιοκτήτρια της Zara, Inditex SA, δήλωσε ότι οι πωλήσεις επεκτείνουν τα κέρδη στην αρχή του τρίτου τριμήνου, καθώς τα brands της συνεχίζουν να προσελκύουν τους αγοραστές, κόντρα στην τάση των αντιπάλων που πλήττονται από τις κακές καιρικές συνθήκες και την ασταθή καταναλωτική ζήτηση.

Η αύξηση των πωλήσεων κατά 11%, στις πρώτες πέντε εβδομάδες του τρίτου τριμήνου είναι υψηλότερη από εκείνη των τριών μηνών που έληξαν τον Ιούλιο, ανέφερε σε ανακοίνωσή της την Τετάρτη η μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία λιανικής πώλησης ρούχων στον κόσμο.

Ο δυσμενής για την εποχή καιρός σε διάφορα μέρη της Ευρώπης στις αρχές Ιουνίου κράτησε τους αγοραστές μακριά από τα καταστήματα λιανικής πώλησης, με την ανταγωνίστρια της Inditex, Hennes & Mauritz SE, να το αναφέρει ως λόγο για την μείωση των πωλήσεών της. Τα στοιχεία της Eurostat για όλη την ευρωζώνη έδειξαν ότι οι γενικές λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 0,3% τον Ιούλιο μετά από μήνες αύξησης.

Ο διευθύνων σύμβουλος Oscar Garcia Maceiras, ο οποίος διορίστηκε στα τέλη του 2021, έχει ξεκινήσει ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ενίσχυση του προφίλ της εταιρείας στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας βάσει πωλήσεων.

Ενώ η εταιρεία βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό στο ηλεκτρονικό εμπόριο στις ΗΠΑ μέχρι πρόσφατα, η Inditex πρόκειται να ανοίξει 10 νέα καταστήματα Zara και να ανακαινίσει ή να διευρύνει άλλα 13, σύμφωνα με τη στρατηγική της για μεγαλύτερα καταστήματα που περιλαμβάνουν όλο και περισσότερο ξεχωριστά τμήματα για άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπως καλλυντικά ή υποδήματα.

Στο πρώτο εξάμηνο, τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 12% στα 3,6 δισ. ευρώ (4 δισ. δολάρια), ανακοίνωσε η εταιρεία με έδρα το Αρτέιξο της Ισπανίας, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

Ο λιανοπωλητής προειδοποίησε ότι οι συναλλαγματικές μεταβολές θα μειώσουν τα έσοδα κατά 3% το 2024, περισσότερο από ό,τι είχε αρχικά προβλεφθεί. Αυτό οφείλεται στο ασθενέστερο δολάριο, το οποίο σημαίνει ότι η Inditex κερδίζει λιγότερα χρήματα από τις πωλήσεις στις ΗΠΑ και δεν αποκομίζει τα οφέλη της υποτίμησης στην αλυσίδα εφοδιασμού της, καθώς μικρότερο μέρος των αποθεμάτων της αγοράζεται σε δολάρια σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της.

Η Inditex δαπανά φέτος 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ για να αναπτύξει νέα τεχνολογία σε όλη την επιχείρηση και να επεκτείνει τις δυνατότητες εφοδιαστικής της, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας μεγαλύτερης χωρητικότητας για τη Zara, την Bershka και τα υποδήματα.

Διαβάστε ακόμη: