Την έκθεση «Motion. Autos, Art, Architecture» στο μουσείο Guggenheim του Μπιλμπάο επιμελήθηκε ο βραβευμένος με Pritzker το 1999 αρχιτέκτονας Norman Foster, ιδρυτής του γραφείου Foster + Partners. Στην έκθεση, όπου παρουσιάζονται 38 εμβληματικά και σπανίως σε δημόσια θέα αυτοκίνητα αλλά και πάνω από 300 έργα τέχνης, φιγουράρουν και εννιά αυτοκίνητα της προσωπικής συλλογής του Foster, συμπεριλαμβανομένων μιας Chrysler Airflow του 1934, μιας Jaguar E-Type του 1961 και ενός Dymaxion Car 4 του 2010.
«Ανέκαθεν ήμουν παθιασμένος με το ντιζάιν σε λοκομοτίβες, αεροπλάνα και αυτοκίνητα και είχα το προνόμιο να οδηγήσω πολλά διαφορετικά είδη αεροπλάνων, ελικοπτέρων, τζετ και τη δυνατότητα να έχω μια μεγάλη ποικιλία οχημάτων» είπε, στα εγκαίνια της έκθεσης, ο αρχιτέκτονας, ο οποίος αποκάλυψε ότι το πρώτο αυτοκίνητο που οδήγησε ήταν ένα Morris Eight του 1935.
«Ποτέ δεν υπήρξε μια έκθεση που να φέρνει μαζί διαφορετικούς κλάδους και να δημιουργεί ένα φόρουμ όπου θα μπορούμε να μιλάμε για ενέργεια, το μέλλον, την κινητικότητα, τη ρύπανση. Οπότε, πλησίασα το Guggenheim της Νέας Υόρκης με αυτή την ιδέα. Και λόγω αυτού, μετά από λίγο καιρό με πλησίασε ο Juan Ignacio που με προσκάλεσε να συγκροτήσω μια ομάδα και να δημιουργήσω αυτή την έκθεση» είπε
Η έκθεση
Στην πρώτη αίθουσα, τους επισκέπτες καλωσορίζουν οχήματα από τον 20ό αιώνα· μεταξύ πολλών, η πρώτη Porsche, η Porsche Phaeton και μια Rolls Royce 40/50 Alpine Eagle του 1914. Εκτίθενται επίσης έργα του φωτογράφου Eadweard Muybridge που σχετίζονται με την κίνηση. Στις άλλες επτά αίθουσες, τα αυτοκίνητα παρουσιάζονται σε υπερυψωμένες πλατφόρμες που σχεδίασε ο ίδιος ο Foster
Έχοντας ως στάσεις από αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής όπως το Volkswagen Beatle του 1951 και ένα αυθεντικό Mini Cooper μέχρι το πιο χαμηλό αυτοκίνητο στον κόσμο, τη Lancia Stratos Zero αλλά και το αγωνιστικό Mercedes AMG Formula OneW11 EQ Performance του 2020, οι επισκέπτες είναι σε θέση να ιχνηλατήσουν μέσα από θεματικές ενότητες την ιστορία του αυτοκινήτου. Επιπλέον, στην έκθεση παρουσιάζεται η τάση προς ηλεκτροκίνηση και μέσω σχεδίων φοιτητών πανεπιστημίων δείχνεται το πώς μπορεί να είναι το μέλλον της κινητικότητας. Διάσπαρτα είναι στοιχεία που απευθύνονται σε άλλες αισθήσεις, όπως ο βρυχηθμός ενός αγωνιστικού που περνά ανά 15 λεπτά και ένα στούντιο δημιουργίας μοντέλων με πηλό.
Τα δύο μεγάλα θέματα της «ομορφιάς και της τεχνολογίας» δένουν, σύμφωνα με τον αρχιτέκτονα την έκθεση. «Τα δύο θέματα είναι η ομορφιά και η τεχνολογία, και καμιά φορά μεταμορφώνονται συνδυαστικά με αντιληπτό τρόπο σε ένα όχημα και καμιά φορά μοιάζουν να είναι χωριστά» επισήμανε. «Για εμένα, υπάρχει μια χρηστική ομορφιά σε ένα Jeep για παράδειγμα ή σε ένα 2DC με τον ίδιο τρόπο όπως στα ιδιαίτερα καμπυλωτά, λουσάτα, κατά παραγγελία αμαξώματα μιας συγκεκριμένης περιόδου».