Οι New York Times φέρονται να πλήρωσαν πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια για την εξαγορά ενός αρχικά ερασιτεχνικού παιχνιδιού λέξεων με την ονομασία Wordle, που εδώ και μερικούς μήνες σαρώνει στο Ίντερνετ.

Η κορυφαία εφημερίδα επιβεβαίωσε ότι αγόρασε τα δικαιώματα του απλού αλλά συναρπαστικού παιχνιδιού που έχει γίνει μόδα στους αγγλόφωνους χρήστες του Διαδικτύου.

Από τον Οκτώβριο που ξεκίνησε έχει καταφέρει να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον εκατομμυρίων χρηστών, μη αφήνοντας ασυγκίνητη τη μεγάλη εκδοτική επιχείρηση της Νέας Υόρκης που πάντα αναζητεί φρέσκες ιδέες για το υψηλού επιπέδου αναγνωστικό της κοινό.

Όπως μάλιστα διαβεβαίωσε η εταιρεία, το παιχνίδι προς το παρόν θα παραμείνει δωρεάν για τους παίκτες.

Σκοπός της εταιρείας είναι να ενισχύσει την καθημερινή προσφορά περιεχομένου της εφημερίδας ώστε να φτάσει στον κεντρικό της στόχο για 10 εκατομμύρια συνδρομητές έως το 2025.

Ο δημιουργός του Wordle, ο προγραμματιστής Τζος Γουόρντλ, δήλωσε ότι τον ξάφνιασε κάπως η δημοτικότητα του παιχνιδιού, και τόνισε ότι είναι «απίστευτα ευτυχής» για τη συμφωνία με τους Τάιμς της Νέας Υόρκης.

Το παιχνίδι, που προφέρεται «Γουέρντλ», φέρει όνομα-παραλλαγή του επωνύμου του δημιουργού του. Ο κ. Γουόρντλ δημιούργησε αρχικά το παιχνίδι με τις λέξεις των πέντε γραμμάτων για τη σύζυγό του, και ούτε μπορούσε να φανταστεί ότι μέσα σε τρεις μήνες θα κατακτούσε το Ίντερνετ και θα τον έκανε εκατομμυριούχο.

Wordle: Το παιχνίδι λέξεων που έχει κατακτήσει το Ίντερνετ

Λίγο πριν την εκπνοή του 2021, ολοένα και περισσότεροι χρήστες του Twitter άρχισαν να αναρτούν στα προφίλ τους εικόνες από μικρά τετράγωνα σε κίτρινα, πράσινα και γκρι χρώματα, που με μια πρώτη ματιά θυμίζουν το ηλεκτρονικό παιχνίδι Tetris, μαζί με έναν αριθμό που παραπέμπει σε προσωπικό σκορ. Τι είναι όμως αυτό; Πρόκειται για μια από τις πρόσφατες εμμονές, ένα παιχνίδι λέξεων με το όνομα Wordle που παίζεται δωρεάν, έχει κατακτήσει το Ίντερνετ και κερδίζει συνεχώς νέους παίκτες.

Ο δημιουργός του παιχνιδιού

Όλα άρχισαν όταν ο μηχανικός λογισμικού στον ιστότοπο κοινωνικών μέσων Reddit Τζος Γουάρλντ με έδρα το Μπρούκλιν, δημιούργησε ένα παιχνίδι τύπου παζλ για τη σύντροφό του που είναι λάτρης των παιχνιδιών με λέξεις. Μάλιστα, οι δυο τους είναι παθιασμένοι με τη στήλη Spelling Bee και το καθημερινό σταυρόλεξο των New York Times. Και μπορεί ο Γουάρλντ αρχικά να είχε δημιουργήσει ένα παρόμοιο πρότζεκτ το 2013 και τελικά να το εγκατέλειψε, όμως η νέα προσπάθεια, το παιχνίδι εικασίας Wordle, αποτέλεσε μια από τις δραστηριότητες που θα τους κρατούσε συντροφιά για πολλούς μήνες κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Όταν παρουσίασε το νέο αυτό εγχείρημα στην οικογένειά του μέσω της εφαρμογής WhatsApp και παρατήρησε ότι η ανταπόκριση είναι θετική, σκέφτηκε ότι ίσως είχε μπροστά του μια μοναδική πρόταση. Αποφάσισε να υλοποιήσει την ιδέα του και να την κυκλοφορήσει στον κόσμο. Το παιχνίδι αρχικά εμφανίστηκε στα μέσα Οκτωβρίου του 2021 και την 1η Νοεμβρίου ήδη μετρούσε 90 παίκτες, αριθμός που πάνω από δύο μήνες μετά έφτασε σε παραπάνω από 300,000 λύτες.

Οι κανόνες του παιχνιδιού

wordle-to-paichnidi-lexeon-poy-echei-kataktisei-to-internet-561658741

Οι ενδιαφερόμενοι θα βρουν το Wordle στον σύνδεσμο powerlanguage.co.uk/wordle/. Ουσιαστικά δεν είναι παρά μια σπαζοκεφαλιά καθώς παίζεται μόνο μία φορά την ημέρα και καλεί τους παίκτες να μαντέψουν μια λέξη με πέντε γράμματα. Αφού σχηματίσουν μια λέξη που τους έρχεται στο μυαλό και αποτελείται από αυτό τον αριθμό γραμμάτων, το παιχνίδι ενημερώνει εάν κάποιο από τα γράμματα που τοποθετήθηκαν βρίσκεται στη μυστική λέξη και εάν είναι στη σωστή θέση. Αν πατώντας το enter το χρώμα στα κουτάκια είναι το γκρι, αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει κανένα από τα γράμματα που θα επιλέξουν, αν εμφανιστούν κίτρινα κουτάκια, τότε κάποια από τα γράμματα υπάρχουν αλλά δεν είναι σε σωστή θέση και τέλος αν τα κουτάκια είναι πράσινα τότε τα γράμματα είναι καλά τοποθετημένα. Οι απόπειρες μέχρι να βρεθεί η μυστική λέξη είναι έξι και η καινοτομία εδώ είναι ότι οι παίκτες περιορίζονται σε μια παρτίδα την ημέρα.

«Το παιχνίδι είναι απλό και διασκεδαστικό, δεν προσπαθεί να παραβιάσει τα προσωπικά σας δεδομένα ή να εξαπατήσει. Επιπλέον, δεν περιέχει μπάνερ διαφημίσεων και έτσι θα παραμείνει», δήλωσε ο Γουάρλντ σε πρόσφατη συνέντευξη στο BBC Radio 4. Αυτή δεν είναι η πρώτη δραστηριότητα του Γουάρλντ που κερδίζει την προσοχή ενός μεγάλου κοινού. Έχει συνεργαστεί στο παρελθόν για τη δημιουργία δύο κοινωνικών πειραμάτων, τα The Button και Place που γνώρισαν μεγάλη επιτυχία. Οσο για το νέο του πρότζεκτ, ο δημιουργός τονίζει: «Είναι κάτι που σε ενθαρρύνει να αφιερώσεις τρία λεπτά την ημέρα. Αυτό είναι όλο, είναι σαν να μην θέλει περισσότερο από τον χρόνο σου».