Η απόσταση της Αθήνας από άλλες, βασικές αγορές της εταιρείας σε συνδυασμό με τις αλλαγές που επικρατούν στην αγορά και τον αυξημένο ανταγωνισμό στο χώρο των ευρωπαϊκών αερομεταφορών είναι μεταξύ των βασικών αιτιών που οδηγούν στο κλείσιμο της βάσης της Αθήνας από τη Volotea, η οποία, πάντως, όπως δηλώνει θα συνεχίσει να «επενδύει» στους ελληνικούς προορισμούς.
Η απόφαση που γνωστοποιήθηκε προ ημερών για το κλείσιμο της βάσης στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με την απομάκρυνση των δυο αεροσκαφών από
το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας οφείλεται, σύμφωνα με τους επιτελείς της εταιρείας «αποκλειστικά στις αλλαγές που επικρατούν στην αγορά». Όπως αναφέρεται σχετικά, «ο ανταγωνισμός έχει αυξηθεί σημαντικά και η απόσταση της βάσης της Αθήνας από τις βασικές αγορές της εταιρείας προσθέτει σημαντικές επιχειρησιακές προκλήσεις. Η ομάδα ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας μας βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τους ανθρώπους μας στη βάση της Αθήνας για να διαμορφώσουν από κοινού λύσεις ειδικά προσαρμοσμένες στις ανάγκες του καθενός και ελπίζουμε ότι οι περισσότεροι θα παραμείνουν μαζί μας».
Η χαμηλού κόστους ισπανική αεροπορική την οποία ίδρυσαν στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας ο Κάρλος Μουνιόθ και ο Λάζαρο Ρoς (ιδρυτές το 2004 και της αεροπορικής χαμηλού κόστους Vueling) με στόχο να δημιουργηθεί μια προσιτή αεροπορική εταιρεία που θα συνδέει μικρές και μεσαίου μεγέθους ευρωπαϊκές πόλεις επισημάνει παράλληλα ότι θα διατηρήσει τη δραστηριότητά της στην ελληνική αγορά. Η εταιρεία, σύμφωνα με τους επιτελείς της, θα προσφέρει επιλογές συνδεσιμότητας για ταξιδιώτες από την Αθήνα, με πάνω από 330.000 θέσεις και 17 δρομολόγια που έχουν προγραμματιστεί από το αεροδρόμιο το 2025, ενώ απευθύνει παράλληλα και τις ευχαριστίες της για τη συνεργασία όλα αυτά τα χρόνια στην ομάδα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών με την οποία θα συνεχίσει να συνεργάζεται και στο μέλλον. Η εταιρεία θα συνεχίσει να ενισχύει και τις συνδέσεις σε περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, με, ενδεικτικά, πιο πρόσφατη την ανακοίνωση της νέας σύνδεσης, από τις 8 Απριλίου, στο δρομολόγιο Ηράκλειο- Bρέστη στη βορειοδυτική Γαλλία.
Επισημαίνεται εδώ ότι το κλείσιμο της βάσης της Αθήνας θα πραγματοποιηθεί στο τέλος του χειμώνα του 2025 μετά από έξι χρόνια λειτουργίας, αποτελώντας σύμφωνα με τη διοίκηση της αεροπορικής, μια «στρατηγική» απόφαση. Η ίδια δηλώνει ότι η εταιρεία εκτιμά ιδιαίτερα τους ανθρώπους της και έχει ήδη δεσμευθεί να προσφέρει ευκαιρίες μετεγκατάστασης σε όλα τα μέλη της τοπικής ομάδας που επηρεάζονται. Επισημαίνεται εδώ ότι οι πιο πρόσφατες ανακοινώσεις μέσα στο 2024 έκαναν λόγο για 80 άμεσα εργαζομένους στη βάση της Αθήνας, πέραν των έμμεσων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται γύρω από τη λειτουργία της βάσης στο αεροδρόμιο.
Επιπλέον, θα συνεχίσει να εκτελεί δρομολόγια από την Αθήνα προς βασικούς προορισμούς στη Γαλλία, την Ισπανία, την Κροατία και τα ελληνικά νησιά ενώ η «στέρεη» όπως τη χαρακτηρίζει σχέση με την AEGEAN (σ.σ. οι δύο πλευρές ανακοίνωσαν στις αρχές του περασμένου φθινοπώρου τη στρατηγική τους συνεργασία με το μεγαλύτερο εγχώριο αερομεταφορέα να τοποθετείται επενδυτικά στην ισπανική εταιρεία) «θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε να προσφέρουμε πάνω από 100 δρομολόγια κοινού κωδικού που συνδέονται με την Αθήνα και άλλα ελληνικά αεροδρόμια».
Επισημαίνεται εδώ ότι η Volotea δραστηριοποιείται κυρίως σε προορισμούς μεσαίου μεγέθους ανά την Ευρώπη, με δεδομένο και τον χαμηλότερο ανταγωνισμό σε σχέση ειδικά με τα μεγαλύτερα αεροδρόμια στις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις όπου διατηρούν τις βάσεις τους άλλοι, ισχυροί παίκτες των ευρωπαϊκών αεροπορικών. Εξ’ ού και πολλές από τις βάσεις της Volotea, βρίσκονται σε περιφερειακά αεροδρόμια σε μεσαίου μεγέθους ευρωπαϊκές πόλεις σε Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία όπως οι Μασσαλία, Μονπελιέ, Μπιλμπάο, Μπάρι κ.α. με το σκεπτικό ότι αυτού του είδους τα δρομολόγια και οι συνδέσεις είναι πιο ανθεκτικές στην κυκλικότητα της αγοράς, δεδομένου ότι πρόκειται για μικρότερης διάρκειας πτήσεις, για ταξίδια εντός Ευρώπης και κυρίως για αναψυχή. To 2024, η εταιρεία γιόρτασε το σημαντικό ορόσημο της συνολικής επιβατικής κίνησης των 60 εκατομμυρίων επιβατών σε όλο το δίκτυό της, σωρευτικά από την ίδρυσή της το 2011, με ένα πρόγραμμα δρομολογίων σε ένα δίκτυο 110 αεροδρομίων και βάσεις σε 22 προορισμούς σε μεσαίου μεγέθους ευρωπαϊκές πόλεις. Στην Ελλάδα το 2024 η εταιρεία είχε πάνω από 1,6 εκατομμύρια προσφερόμενες αεροπορικές θέσεις (+13% έναντι του 2023).
Διαβάστε ακόμη
- ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Αναδείχθηκε Great Place to Work για 4η συνεχή χρονιά
- Eurobank Equities: Τα top picks στο Χρηματιστήριο για το 2025
- Ευάγγελος Μυτιληναίος: Η Ελλάδα μπαίνει στον παγκόσμιο χάρτη των κρίσιμων πρώτων υλών
- Από τις φήμες για την Άνιστον, ως τις δύο ηχηρές απουσίες -Τι τρέχει με τον γάμο των Ομπάμα;