«Στόχος μας είναι να είμαστε το επιτυχημένο case study της ελληνικής βιομηχανίας. Θα γεφυρώσουμε το χάσμα με τις πολυεθνικές και θα τις φτάσουμε».
Με αυτά τα λόγια ο Κωνσταντίνος και ο Παύλος Σεπετάς, εκπρόσωποι της δεύτερης γενιάς στη διοίκηση της «Ηπειρωτικής Εταιρείας Εμφιαλώσεων» (γνωστή κυρίως από το σήμα Βίκος) έδωσαν χθες το όραμά τους για την επόμενη ημέρα της κορυφαίας αμιγώς ελληνικής εταιρείας νερού και αναψυκτικών, η οποία συμπλήρωσε 33 χρόνια ζωής.
Πώς κατακτήθηκε η κορυφή; Κυρίως μέσα από συνεχείς επενδύσεις, οι οποίες θα συνεχιστούν και την προσεχή πενταετία μέσα από ένα πρόγραμμα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 100 εκατ. ευρώ.
Οι βασικοί άξονες του επενδυτικού πλάνου της εταιρείας είναι οι ακόλουθοι:
- 62,8 εκατ. ευρώ αφορούν επένδυση εκσυγχρονισμού των παραγωγικών μονάδων της εταιρείας, με έμφαση στην ολοκλήρωση του ψηφιακού μετασχηματισμού της, την αύξηση της παραγωγικής της δύναμης, την επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεών της και τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Πρόκειται για την επένδυση η οποία θα συγχρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, την Eurobank και ίδια κεφάλαια. Τα υποέργα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη χρήση ρομποτικής τεχνολογίας, συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης και επαυξημένης πραγματικότητας, με στόχο την εξάλειψη επιπτώσεων από απρόβλεπτα γεγονότα που μπορούν να απειλήσουν τη λειτουργία του εργοστασίου, αλλά και την πρόβλεψη της ζήτησης, την ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας. Επίσης περιλαμβάνουν την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε όλα τα εργοστάσια της εταιρείας στην Ήπειρο και εγκατάσταση λαμπτήρων LED. Σε επόμενη φάση η εταιρεία σκοπεύει να αναπτύξει εφαρμογές – τεχνολογικές λύσεις για τα ζητήματα λειτουργίας του εργοστασίου με στόχο την εμπορική αξιοποίησή της, να πουλά δηλαδή αυτές τις τεχνολογικές λύσεις σε άλλες εταιρείες. Μέσα, εξάλλου, από το εκσυγχρονισμό των εργοστασίων της η εταιρεία προσβλέπει σε αύξηση των εξαγωγών, οι οποίες στην παρούσα φάση είναι κάτω του 10% του τζίρου της. Στα σχέδια είναι και η είσοδος σε νέες κατηγορίες προϊόντων, χωρίς, ωστόσο, να γίνουν κάποιες ανακοινώσεις χθες.
- 28 εκατ. ευρώ για τη στήριξη του δικτύου πελατών και τη διαφήμιση-προώθηση των προϊόντων. Εξ αυτών τα 8 εκατ. ευρώ θα δοθούν για πάγιο εξοπλισμό των πελατών (ψυγεία κλπ.) και τα 20 εκατ. ευρώ για την προβολή-προώθηση των προϊόντων. Η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο κομμάτι αυτό, ειδικά καθώς θεωρεί ως βασικό ανταγωνιστή τον κορυφαίο «παίκτη» της αγοράς που είναι η Coca – Cola 3E.
- 5 εκατ. ευρώ για μηχανήματα – εξοπλισμό του εργοστασίου
- 4 εκατ. ευρώ για ιδιόκτητο στόλο φορτηγών.
Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντίνο Σεπετά, διευθυντή πωλήσεων και μάρκετινγκ της εταιρείας, το 2023 ο τζίρος της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων διαμορφώθηκε σε περίπου 120 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 14% σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ ανάλογος ρυθμός ανάπτυξης αναμένεται και το 2024.
Ερωτηθείς ο ίδιος για το κατά πόσο έχει επιβαρυνθεί η εταιρεία από την μεγάλη αύξηση της τιμής του χυμού πορτοκαλιού, πρώτη ύλη που χρησιμοποιείται για την παρασκευή αναψυκτικών της εταιρείας, τόνισε χαρακτηριστικά: «Η τιμή έχει αυξηθεί κατά 150% και δεν είχαμε προλάβει να εφαρμόσουμε ανατιμήσεις πριν την ανακοίνωση των μέτρων από τον υπουργό Ανάπτυξης. Είχαμε σκοπό να κάνουμε αλλά τις ανακαλέσαμε, καθώς δεν μπορούμε μετά να κάνουμε προωθητικές ενέργειες. Εμείς έχουμε καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους προωθητικές ενέργειες. Θεωρώ ότι είναι τιμωρητικό το μέτρο».