Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης και παραλαβή του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών από τον Χρήστο Σταϊκούρα στον Χρίστο Δήμα και στον από τον Βασίλη Οικονόμου στον Κωνσταντίνο Κυρανάκη.
Ο Βασίλης Οικονόμου έκανε μια σύντομη καταγραφή του σημαντικού έργου που κατέγραψε στο υπουργείο, παρά το ότι παρέμεινε στη θέση του μόλις 9 μήνες, ενώ η αντικατάσταση του αποτελεί ένα σαφές unfair του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ο Βασίλης Οικονόμου «πλήρωσε» επί της ουσίας το «μάρμαρο» για την ανικανότητα της κυβέρνησης να διαχειριστεί επαρκώς την τραγωδία των Τεμπών, οδηγώντας εκατομμύρια ανθρώπους στους δρόμους, δίχως κομματικές αποχρώσεις και ταμπέλες, και «θυσιάστηκε» από τον πρωθυπουργό στην προσπάθεια του να διασκεδάσει το αρνητικό κλίμα βάζοντας, αδίκως, όλο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο κάδρο.
Κατά τη διάρκεια της αποχαιρετιστήριας δήλωσης του ο Βασίλης Οικονόμου ανέφερε «Στην πολιτική δεν σημαίνει πάντα ένα συν ένα ίσον 2, καμιά φορά, σημαίνει τρία, μπορεί να σημαίνει και μηδέν, αυτοί είναι όμως οι κανόνες της πολιτικής, πρέπει να τους σεβόμαστε και να τους δεχόμαστε σε αυτούς που τους διακονούν», ενώ δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τον Πρωθυπουργό και όλους τους συνεργάτες του, Υπουργούς, υφυπουργούς και στελέχη του γραφείου του.
Αναλυτικά η δήλωση του Βασίλη Οικονόμου:
Ευχαριστώ τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, για την τιμή που μου έκανε να με ορίσει Υφυπουργό Μεταφορών τον Ιούνιο του 2024, δίνοντάς μου την ευκαιρία, μέσα σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα των 9 μηνών, να συμβάλλω καθοριστικά στην ανασυγκρότηση και αναμόρφωση μιας σειράς θεμάτων των μεταφορών που παρέμεναν άλυτα εδώ και πολύ καιρό.
Θέλω να ευχαριστήσω τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, τον Υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών, Δέσποινα Παλιαρούτα, και τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Κωνσταντίνο Μαγουλά, επίσης, ευχαριστώ τους συνεργάτες του γραφείου μου, καθώς και τα στελέχη των γραφείων των Υπουργών και των Γενικών Γραμματέων, για την άριστη, άψογη και ζεστή συνεργασία που είχαμε αυτούς τους εννέα μήνες.
Είμαι υπερήφανος που, μαζί με τον Υπουργό, ολοκληρώσαμε τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας έναν κανόνα ζωής για την οδική ασφάλεια που είναι έτοιμος και τις επόμενες ημέρες αναμένουμε την ψήφισή του στη Βουλή. Παράλληλα, προετοιμάσαμε το ερανιστικό νομοσχέδιο, το οποίο δίνει λύσεις σε χρονίζοντα προβλήματα πολλών κλάδων των μεταφορών, όπως είναι οι επαγγελματίες των ΤΑΞΙ, των ΚΤΕΛ, τα ηλεκτρικά συνεργεία, τα πρατήρια καυσίμων, την οδική βοήθεια, τα ΚΤΕΟ τους Εισαγωγείς Αυτοκινήτων και την αδειοδότηση των υδατοδρομίων, διαμορφώνοντας ένα νέο, σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τις μεταφορές.
Ιδιαίτερα σημαντικές ήταν οι προσπάθειές μας για την ανασυγκρότηση του στόλου των λεωφορείων. Ήδη, 579 νέα λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αττική και την Θεσσαλονίκη, ενώ οι συστηματικές μας παρεμβάσεις για τον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής έφεραν απτά αποτελέσματα, με αύξηση των εσόδων στα ταμεία των δημόσιων συγκοινωνιών κατά 9 εκατομμύρια ευρώ τους τέσσερις τελευταίους μήνες. Το πρόγραμμα επιβίβασης «μπροστινή πόρτα» και η ενίσχυση των ελέγχων συνέβαλαν καθοριστικά σε αυτήν τη βελτίωση.
Παράλληλα Ιδρύσαμε τη Συγκοινωνιακή Αστυνομία, η οποία ήδη λειτουργεί με επιτυχία, ενώ είναι σχεδόν έτομοι οι Νέοι Συγκοινωνιακοί Χάρτες για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Προχωρήσαμε στην επέκταση της αστικής συγκοινωνίας σε τέσσερις δήμους της Αττικής και σε δύο δήμους της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, δρομολογήσαμε δύο μεγάλους διαγωνισμούς: έναν για την προμήθεια 700 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η πλήρης ανανέωση του στόλου των λεωφορείων μέχρι το 2027 και έναν διαγωνισμό για την ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου σε όλη την Ελλάδα, πέραν της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Σημαντικό επίσης είναι ότι, προετοιμάσαμε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για το Ποδήλατο και προχωρήσαμε τις ποδηλατικές διαδρομές σε όλη τη χώρα. Ιδρύσαμε το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας και θέσαμε τις βάσεις για μια νέα προσέγγιση στην οδική ασφάλεια. Τη δημιουργία νέων πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής και την ετοιμασία του νέου Κ.Ο.Κ.
Ηταν μεγάλη τιμή για εμένα που συνέβαλα στην στήριξη της ακριτικής Ελλάδας με την σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής Ορεστιάδας – Ορμενίου στον Έβρο και την εκκίνηση του προγράμματος “Στηρίζουμε τα Ακριτικά Νησιά”, παραδίδοντας λεωφορεία ως χορηγία στην Κάλυμνο, ενώ σύντομα θα παραδοθούν και στην Κάρπαθο και την Κάσο, ενισχύοντας τη δημοτική τους συγκοινωνία.
Το έργο μας είχε όραμα, σχέδιο και αποφασιστικότητα για ένα σύγχρονο, αποτελεσματικό και ασφαλές σύστημα μεταφορών. Πετύχαμε πολλά, σε λίγο χρόνο, με σκληρή δουλειά και προσήλωση στο κοινό καλό. Κρατώ μέσα μου τη βαθιά ικανοποίηση ότι αφήνω πίσω μου ένα έργο που βελτιώνει την καθημερινότητα των συμπολιτών μας.
Στην πολιτική δεν σημαίνει πάντα ένα συν ένα ίσον 2, καμιά φορά, σημαίνει τρία, μπορεί να σημαίνει και μηδέν, αυτοί είναι όμως οι κανόνες της πολιτικής, πρέπει να τους σεβόμαστε και να τους δεχόμαστε σε αυτούς που τους διακονούν.
Εύχομαι κάθε επιτυχία στην ανάληψη των καθηκόντων στους αγαπητούς συναδέλφους, τον Χρίστο Δήμα το Υπουργό μας και τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη, τον Αναπληρωτή Υπουργό και για οτιδήποτε χρειαστούν θα είμαι πάντοτε στο πλευρό τους, στηρίζοντας πολύπτυχα την κυβέρνηση μας στο έργο της, στους δύσκολους και απαιτητικούς καιρούς.
Διαβάστε ακόμη: