Η Lloyd’s List, μια από τις πιο έγκυρες και καταξιωμένες πηγές στον τομέα της ναυτιλίας, αναγνωρίζει τη σημαντική επιρροή του Βαγγέλη Μαρινάκη στον ναυτιλιακό κλάδο. Ως επικεφαλής της Capital Maritime & Trading Corp και ηγετική φιγούρα στον τομέα της ναυτιλίας, ο Βαγγέλης Μαρινάκης έχει καταφέρει να επηρεάσει και να διαμορφώσει τις εξελίξεις στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά, καθιστώντας τον έναν από τους πιο ισχυρούς ανθρώπους στο χώρο.  Η επιρροή του εκτείνεται πέρα από τη διαχείριση του στόλου του, επηρεάζοντας στρατηγικές, εξελίξεις και τάσεις στην παγκόσμια ναυτιλία, κάτι που δεν περνά απαρατήρητο από τα μέσα ενημέρωσης του κλάδου, όπως η Lloyd’s List.

Lloyd’s List-Μαρινάκης: Ασκεί επιρροή πέρα από τον ναυτιλιακό τομέα.

Η ναυτιλιακή εταιρεία που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο και ανήκει στον Βαγγελη Μαρινάκη έχει μετονομαστεί σε Capital Clean Energy Carriers και βρίσκεται σε πορεία να γίνει ο μεγαλύτερος στόλος ενεργειακής μετάβασης εισηγμένος στις ΗΠΑ

Ακριβώς όπως η αγγλική ποδοσφαιρική ομάδα Νότιγχαμ Φόρεστ του Μαρινάκη έχει ανέβει σε μια εκλεκτή θέση στην Πρέμιερ Λιγκ στις αρχές της τρέχουσας σεζόν, έτσι και ο ταλαντούχος Έλληνας εφοπλιστής Ευάγγελος Μαρινάκης συνεχίζει να ανεβαίνει στην κατάταξη της Lloyd’s List

Ο Μαρινάκης ασκεί επιρροή πολύ πέρα από τον στενό ναυτιλιακό τομέα — τόσο στο ποδόσφαιρο όσο και στην πολιτική και τα μέσα ενημέρωσης στην πατρίδα του, την Ελλάδα.

Ωστόσο, στον δικό μας κλάδο, ο κύριος λόγος για την φετινή αναβάθμιση της θέσης του είναι ότι η Capital Group έχει επενδύσει ίσως περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο Έλληνα εφοπλιστή στη φιλόδοξη μετάβαση στην ενέργεια που απαιτείται για την αποανθρακοποίηση της βιομηχανίας.

Εκτός από την παραγγελία 18 σύγχρονων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), εκ των οποίων τα έξι παραμένουν σε παραγγελία για παράδοση το 2026 και το 2027, η ομάδα έχει επενδύσει σε έξι μεσαίου μεγέθους πλοία μεταφοράς αερίου που μπορούν να μεταφέρουν αμμωνία και σε τέσσερα μοναδικά πλοία μεταφοράς πολλών αερίων τύπου handysize που μπορούν να μεταφέρουν υγρό CO2.

Αυτός ο διευρυνόμενος στόλος έχει ενοποιηθεί στην εισηγμένη στο Nasdaq εταιρεία που ελέγχεται από τον Μαρινάκη, η οποία είχε προηγουμένως την ονομασία Capital Product Partners.

Η εταιρεία, που πρόσφατα μετονομάστηκε σε Capital Clean Energy Carriers, έχει μετατραπεί σε εταιρεία, εν μέρει για να ενισχυθεί η προσέλκυση ενός ευρύτερου επενδυτικού κοινού, ενώ τώρα βρίσκεται σε πορεία να αποκτήσει τον μεγαλύτερο και νεότερο εισηγμένο στόλο σκαφών ενεργειακής μετάβασης στις ΗΠΑ.

Η Capital ήταν μία από τις πέντε ιδρυτικές ναυτιλιακές εταιρείες που προσκλήθηκαν από το Lloyd’s Register για να λανσάρουν το νέο Κέντρο Μείωσης Εκπομπών Ναυτιλίας στην Αθήνα το 2024.

Ωστόσο, η επιτυχία του Μαρινάκη βασίζεται στην ικανότητά του να βλέπει το δάσος και τα δέντρα. Παράλληλα με την δέσμευσή του για τα πιο σύγχρονα πλοία, έχει ένα αξιοθαύμαστο ιστορικό κερδοφόρων συμφωνιών αγοράς και πώλησης που επιτρέπουν στην ομάδα του να προχωράει μπροστά.

Ως μέρος της στροφής της στην ναυτιλία αερίου, η CCEC έχει πουλήσει ή συμφωνήσει να πουλήσει 12 από τα 15 πλοία μεταφοράς κοντέινερ της, αποκομίζοντας έσοδα 472 εκατ. δολαρίων.

Μια παρόμοια στρατηγική συνδυασμού μελλοντικής σκέψης και πρακτικής συμφωνιολογίας μπορεί να παρατηρηθεί και στην ιδιωτική πλευρά της αυτοκρατορίας του Μαρινάκη.

Ένα παράδειγμα αποτελεί η συμφωνία το καλοκαίρι του 2024 για την πώληση εννέα υπαρχόντων πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αργού της Capital Maritime στη σαουδαραβική εταιρεία Bahri για 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Αναχωρούν τα δεξαμενόπλοια με scrubbers που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2014 και 2022 και έχουν μέσο όρο ηλικίας περίπου έξι ετών. Θα αντικατασταθούν από έξι νέα LNG διπλού καυσίμου VLCCs με την τελευταία τεχνολογία, τα οποία έχουν παραγγελθεί για το 2027.

Η Capital έχει επίσης παραγγείλει έξι LNG διπλού καυσίμου suezmaxes και δύο LNG διπλού καυσίμου μακράς εμβέλειας δεξαμενόπλοια προϊόντων για το 2026.

Συνολικά, η Capital διατηρεί ακόμα έναν ιδιωτικό στόλο που περιλαμβάνει περισσότερα από 30 δεξαμενόπλοια σε λειτουργία και υπό κατασκευή.

Παρά την αποχώρηση από τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ, η ομάδα περιλαμβάνει επίσης 19 ιδιωτικά πλοία μεταφοράς κοντέινερ σε λειτουργία.

Πρόσφατα, ο ιδιοκτήτης έκανε παραγγελίες αξίας 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη ναυπηγική εταιρεία New Times Shipbuilding για 10 πλοία μεταφοράς κοντέινερ διπλού καυσίμου 8.400 teu, τα οποία θα μπορούν να λειτουργούν με LNG.

Η ευκαιριακή στρατηγική του Μαρινάκη και η ικανότητά του να αντιληφθεί πώς η ναυτιλία θα ενσωματωθεί σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα φάνηκαν και πάλι στην δυναμική διαφοροποίηση της Capital στο τομέα των πλοίων υποστήριξης ανοικτής θαλάσσης.

Ο τομέας αυτός, που έχει πληγεί από χαμηλές τιμές που έχουν περιορίσει τις επενδύσεις τα τελευταία χρόνια, έχει ανακάμψει δυναμικά και ο Μαρινάκης υπήρξε ένας από τους πρώτους που κινήθηκαν, αποκτώντας επτά υπάρχοντα πλοία ανοικτής θαλάσσης και τοποθετώντας παραγγελίες για 12 νέα πλοία πλατφορμών υποστήριξης βάρους 4.900 dwt στην Κίνα.

Επιπλέον, η Capital Offshore διαθέτει αρκετές συμβατικές επιλογές που μπορούν να μετατραπούν σε άλλους τύπους πλοίων ανοικτής θαλάσσης, περιλαμβανομένων των πλοίων υποστήριξης αιολικών πάρκων.

Ο Μαρινάκης εμφανίστηκε επίσης στην κατάταξη Top 100 τα έτη 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022 και 2023.

Διαβάστε ακόμη: