Ο λομπίστας Μαρκ ΜακΓκαν αποκάλυψε στον Guardian ότι ήταν ο πληροφοριοδότης για τις πρακτικές της Uber και αυτός που ήταν πίσω από τη διαρροή χιλιάδων εσωτερικών εγγράφων της αμερικανικής εταιρείες στη βρετανική εφημερίδα.

Ο ΜακΓκαν, ο οποίος μεταξύ 2014 και 2016 ηγήθηκε των προσπαθειών για την επέκταση της εταιρείας – που δραστηριοποιείται στον τομέα της παροχής υπηρεσιών μεταφορών – σε Ευρώπη, Αφρική και Μέση Ανατολή, δήλωσε ότι αποφάσισε να μιλήσει επειδή πιστεύει ότι η Uber παραβίασε τους νόμους σε δεκάδες χώρες και εξαπάτησε ανθρώπους σχετικά με τα κέρδη του επιχειρηματικού μοντέλου, όπως μεταδίδει ο Guardian.

Η βρετανική εφημερίδα εξασφάλισε και μοιράστηκε με τη Διεθνή Κοινοπραξία Ερευνητών Δημοσιογράφων (ICIJ) και τα 42 ΜΜΕ-εταίρους της περίπου 124.000 έγγραφα που χρονολογούνται από το 2013 ως το 2017, μεταξύ των οποίων SMS και ηλεκτρονική αλληλογραφία στελεχών της Uber, καθώς και παρουσιάσεις, σημειώσεις και τιμολόγια.

Σε αυτά παρουσιάζονται κάποιες πρακτικές της Uber στη διάρκεια των ετών της γρήγορης επέκτασης της εταιρείας, αλλά και σε μια περίοδο που βρέθηκε στο επίκεντρο πολλών αντιπαραθέσεων κυρίως με εταιρείες ταξί σε διάφορες πόλεις του κόσμου, από το Παρίσι ως το Γιοχάνεσμπουργκ.

Σύμφωνα με τον Guardian, η Uber υιοθέτησε αντίστοιχες τακτικές σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες (Βέλγιο, Ολλανδία, Ισπανία, Ιταλία …), κινητοποιώντας τους οδηγούς της και ωθώντας τους να διαμαρτύρονται στην αστυνομία όταν έπεφταν θύματα επιθέσεων, με στόχο η εταιρεία να εκμεταλλευθεί την κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης για να αποσπάσει υποχωρήσεις από τις αρχές.

Σκάνδαλο Uber: Πώς εμπλέκονται κορυφαίοι πολιτικοί

Η εταιρεία Uber βρέθηκε στο επίκεντρο ενός σκανδάλου μετά την τεράστια έρευνα που διεξήγαγαν δημοσιογράφοι οι οποίοι την κατηγόρησαν ότι στο παρελθόν «παραβίασε τη νομοθεσία» και χρησιμοποίησε βίαιες μεθόδους για να επιβληθεί στην αγορά, παρά τις επιφυλάξεις πολιτικών και εταιρειών ταξί.

Η Uber αρχικά χρειάστηκε να δώσει μάχη για να γίνει αποδεκτή από τους καταναλωτές. Η εταιρεία φλέρταρε με τους καταναλωτές και τους οδηγούς και βρήκε συμμάχους στην εξουσία, όπως τον Εμανουέλ Μακρόν την εποχή που ήταν υπουργός Οικονομίας (2014-16), ο οποίος φέρεται να βοήθησε διακριτικά στην εταιρεία.

Παράλληλα η Uber πρόσφερε μετοχές της σε πολιτικές προσωπικότητες στη Ρωσία και τη Γερμανία και πλήρωσε ερευνητές «εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια για να δημοσιεύσουν έρευνες για τα οφέλη του οικονομικού της μοντέλου», αναφέρει η βρετανική εφημερίδα.