Η μάρκα Tupperware έχει γίνει σε τέτοιο βαθμό συνώνυμη με την αποθήκευση τροφίμων που οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το όνομά της όταν αναφέρονται σε οποιοδήποτε πλαστικό δοχείο.
Αλλά η 77χρονη αμερικανική εταιρεία βλέπει πλέον να υπάρχουν αρκετά προβλήματα στην κάποτε επαναστατική λύση αποθήκευσης τροφίμων που την έκανε διάσημη, με τα αυξανόμενα χρέη και την πτώση των πωλήσεων να προειδοποιούν ότι θα μπορούσε να καταρρεύσει χωρίς νέες επενδύσεις.
Παρά τις προσπάθειες να ανανεώσει τα προϊόντα της τα τελευταία χρόνια και να επανατοποθετηθεί στο νεότερο ηλικιακά κοινό, δεν κατάφερε να σταματήσει την “κατρακύλα” στις πωλήσεις της.
Τα «Tupperware Parties» της εταιρείας την έκαναν σύμβολο κατά τη διάρκεια της καταναλωτικής επανάστασης των δεκαετιών του 1950 και του 1960 και τα αεροστεγή και υδατοστεγή δοχεία της μπήκαν σε όλα τα νοικοκυριά. Αλλά το βασικό επιχειρηματικό μοντέλο των αυτοαπασχολούμενων πωλητών που πωλούν κυρίως από σπίτι σε σπίτι παρουσιάζοντας τα προϊόντα της εταιρείας είναι πλέον εκτός μόδας από τις αρχές του 2000.
Αναζητούνται νέα κεφάλαια
Σήμερα η διοίκηση της εταιρείας παραδέχεται ότι, χωρίς νέα χρηματοδότηση, ένα εμπορικό σήμα που έχει καθημερινή θέση σε όλα τα νοικοκυριά παγκοσμίως θα μπορούσε να περάσει στην ιστορία. «Το χρησιμοποιούμε (τη λέξη Tupperware) ως ουσιαστικό, κάτι που είναι αρκετά ασυνήθιστο για μια φίρμα», δήλωσε η Catherine Shuttleworth, ιδρύτρια της εταιρείας αναλύσεων λιανικής Savvy Marketing. «Πιστεύω ότι πολλοί νεότεροι άνθρωποι θα εκπλαγούν όταν καταλάβουν ότι είναι μια μάρκα από μόνη της». Ενώ η Tupperware ήταν ένα «θαυματουργό προϊόν» όταν πουλήθηκε για πρώτη φορά πριν από δεκαετίες, πρόσθεσε η κ. Shuttleworth, η αγορά έχει πλημμυρίσει από εταιρείες που προσέφεραν φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις τα τελευταία χρόνια.