Καλύτερη έναρξη θερινής περιόδου, ίσως να μην φανταζόταν ο κλάδος του τουρισμού. Ήδη έχει ξεκινήσει να ζεσταίνεται η αγορά και οι πληρότητες στους δημοφιλείς προορισμούς για την περίοδο του Πάσχα βρίσκονται σε επίπεδα ρεκόρ και όπως εκτιμούν οι παράγοντες της αγοράς εκείνες τις ημέρες δεν θα πέφτει καρφίτσα, ενώ η λέξη «ελεύθερο δωμάτιο» θα είναι μάλλον το πιο σύντομο ανέκδοτο.
Οι πληρότητες σε περιοχές όπως Κέρκυρα, Σαντορίνη, Μύκονος, Πάρος, Ύδρα και Σπέτσες αγγίζουν πολύ υψηλά επίπεδα, που αυτή την στιγμή ξεπερνούν ακόμη και το 90%, ενώ θεωρείται κάτι περισσότερο από δεδομένο ότι θα φτάσουν στο 100%.
Εξοδος ρεκόρ για το φετινό Πάσχα
Η αίσθηση είναι ότι η φετινή έξοδος για την περίοδο του Πάσχα θα φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ. Και αυτό για τον απλούστατο λόγο, ότι είναι το πρώτο κανονικό Πάσχα μετά από αυτό του 2019, αφού λόγω Covid 19 οι περιορισμοί ήταν ισχυροί.
Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών θέλουν να ταξιδέψουν και θα το πράξουν, έστω και αν έχουν ως αντίπαλο την ακρίβεια που έχει εκτοξεύσει στις τιμές.
Οπως δηλώνουν, μπορεί να κάνουν κάποιες εκπτώσεις σε χρόνο διαμονής και σε ποιότητα, αλλά δεν πρόκειται να ματαιώσουν τα σχέδιά τους μετά από δύο χρόνια πίεσης.
Επιστρέφει η αισιοδοξία για το καλοκαίρι
Την ίδια στιγμή και με την μερική ύφεση των επιχειρήσεων στην Ουκρανία, η ζήτηση για το τουριστικό πακέτο του καλοκαιριού στην Ελλάδα αρχίζει να αποκτά και πάλι παλμό. Υπάρχει βέβαια η ρευστότητα, ωστόσο, αυτή σε καμία περίπτωση δεν φαίνεται ικανή να φρενάρει τους ταξιδιώτες από την διάθεση που έχουν, η οποία είναι ανάλογη αν όχι μεγαλύτερη λόγω κλιματολογικών συνθηκών με αυτή των Ελλήνων, να φύγουν από την καθημερινότητά τους… ταξιδεύοντας.
Όπως δείχνουν στοιχεία από ανάλυση της Hotelwize, το διεθνές ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ελλάδα, επιστρέφει στα προ του πολέμου στην Ουκρανία επίπεδα, δημιουργώντας αισιοδοξία πως οι επιπτώσεις από τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ταξιδιωτική κίνηση προς τη χώρα θα είναι τουλάχιστον περιορισμένες.
Στην ίδια ανάλυση, τα στοιχεία της οποίας αντλήθηκαν από επισκέψεις σε ένα μεγάλο δείγμα ιστοσελίδων από 15 διεθνείς αγορές, σημειώνεται ότι τα αρνητικά συναισθήματα των πρώτων ημερών δίνουν τη θέση τους σε αισιόδοξα μηνύματα. Τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν κατά το χρονικό διάστημα από τις 14 Φεβρουαρίου έως και τις 4 Απριλίου.
Σε διάστημα 40 ημερών κατόπιν των εξελίξεων στην Ευρώπη, η μείωση που παρατηρήθηκε στο τουριστικό ενδιαφέρον στο σύνολο των αγορών άγγιξε συνολικά το -5,5%, με τις διακυμάνσεις ανά δεκαήμερο να παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Κατά το πρώτο δεκαήμερο το τουριστικό ενδιαφέρον κυμάνθηκε στο -23,3%, σημειώνοντας ταυτόχρονα άνοδο 7,8% στο δεύτερο δεκαήμερο της ανάλυσης.
Προχωρώντας στο τρίτο δεκαήμερο, το τουριστικό ενδιαφέρον φαίνεται να σταθεροποιείται, διαγράφοντας μια πολύ μικρή πτώση της τάξεως του -0,7%, ενώ στο τέταρτο δεκαήμερο παρατηρήθηκε αύξηση 15,2%.
Σημαντικές αγορές για την Ελλάδα, όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Γαλλία και η Ιταλία, παρουσιάζουν ενδιαφέρουσες διαφοροποιήσεις μεταξύ των χρονικών περιόδων που μελετήθηκαν.
Όλες οι παραπάνω αγορές το πρώτο δεκαήμερο μετά την κρίση είναι με αρνητικό πρόσημο όσον αφορά το τουριστικό ενδιαφέρον, αλλά είτε επανέρχονται μετά το δεύτερο δεκαήμερο είτε εμφανίζουν σημαντική άνοδο στο τέταρτο δεκαήμερο.