Οι Ευρωπαίοι εξακολουθούν να αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα των αφίξεων στην Ελλάδα, όμως η εικόνα αλλάζει. Τα τελευταία χρόνια, ταξιδιώτες από ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία, Κίνα και Ινδία ανακαλύπτουν ξανά τη χώρα μας, κατατάσσοντάς τη όλο και υψηλότερα στις διεθνείς προτιμήσεις.

Η Βόρεια Αμερική είναι η πιο δυναμική μη ευρωπαϊκή αγορά, ενώ η Ινδία εμφανίζει εντυπωσιακή άνοδο, κερδίζοντας 13 θέσεις σε σχέση με πέρυσι.

Ταξιδιωτικές προθέσεις και δαπάνες

Σύμφωνα με μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ:

  • Το 57% των Αμερικανών σκοπεύει να ταξιδέψει στο εξωτερικό, με έναν στους τέσσερις να διαθέτει πάνω από 215 δολάρια τη βραδιά.
  • Οι Ινδοί ξεχωρίζουν για τη διάθεση ταξιδιών (72,4%) και υψηλή συχνότητα, με το 13,8% να προγραμματίζει πέντε ή περισσότερα ταξίδια ετησίως.
  • Στον Καναδά και την Αυστραλία η πρόθεση κινείται γύρω στο 69,5%, ενώ η Κίνα εμφανίζεται πιο συγκρατημένη (59,5%), με μέση δαπάνη γύρω στα 54-89 ευρώ ανά διανυκτέρευση.

Οι θέσεις της Ελλάδας στον παγκόσμιο χάρτη

Η Ελλάδα κατατάσσεται:

  • 11η σε Αυστραλία και Καναδά,
  • 13η στις ΗΠΑ,
  • 26η στην Ινδία (με ισχυρή άνοδο),
  • 31η στην Κίνα.
    Οι προτιμήσεις περιλαμβάνουν αξιοθέατα, παραλίες, city breaks, αλλά και φιλοξενία σε φίλους ή συγγενείς. Τα ξενοδοχεία και μοτέλ παραμένουν η κύρια επιλογή διαμονής (66,5%-73,5%).

Η στρατηγική της συνδεσιμότητας

Η Αθήνα παρακολουθεί τις διεθνείς εξελίξεις, ενισχύοντας τις απευθείας πτήσεις με Ασία και Αμερική. Η Ινδία εξελίσσεται σε τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική αγορά παγκοσμίως, ενώ η Κίνα ανακάμπτει δυναμικά μετά την πανδημία.
Παράλληλα, αεροδρόμια όπως της Ρώμης και της Φρανκφούρτης επενδύουν σε υποδομές για να αποτελέσουν γέφυρες μεταξύ Ευρώπης και Ανατολής. Η πρόκληση για την Ελλάδα είναι να εδραιώσει ισχυρό μερίδιο στον ανταγωνισμό για τον Ασιάτη ταξιδιώτη, που ξοδεύει σημαντικά ποσά σε πολυτελείς εμπειρίες, διαμονές και αγορές.

Το στοίχημα του μέλλοντος

Η προσέλκυση ταξιδιωτών από Κίνα και Ινδία δεν είναι πλέον επιλογή αλλά στρατηγική ανάγκη. Η επιτυχία της Ελλάδας σε αυτές τις αγορές μπορεί να καθορίσει την πορεία του τουρισμού και των εσόδων της την επόμενη δεκαετία.

Διαβάστε ακόμη: