Αυτό που συμβαίνει στις Ελληνικές θάλασσες έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή πολιτών και επισκεπτών.

Βασική αιτία του μπαχάλου είναι το γεγονός ότι στην Ελλάδα, επιτρέπεται η οδήγηση σκαφών χωρίς δίπλωμα, εφόσον πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις.

Συγκεκριμένα, δεν απαιτείται δίπλωμα για σκάφη αναψυχής με μηχανή έως 30 ίππων (HP) ή για φουσκωτά σκάφη με μηχανή έως 15 ίππων, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία.

Παράλληλα, εδώ και χρόνια δεν γίνεται κανένας ουσιαστικός έλεγχος, ενώ οι αρμόδιοι φορείς δεν έχουν λάβει τα αναγκαία μέτρα για τη διασφάλιση της νομιμότητας.

Είναι βεβαίως γνωστό ότι ο προηγούμενος υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης επρόκειτο περί τουρίστα στην ελληνική πολιτική σκηνή και υπουργοποιήθηκε κατόπιν παρέμβασης και πίεσης μεγάλου ομίλου των ΜΜΕ αλλά ο νυν υπουργός, Βασίλης Κικίλιας, οφείλει να παρέμβει άμεσα καθώς η εμπειρία και η οξυδέρκεια που τον χαρακτηρίζει το επιβάλει.

Η ενοικίαση σκαφών σε άτομα χωρίς δίπλωμα εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους καθώς προσφέρονται μικρά σκάφη χωρίς καμία, ή με ελάχιστη, επαλήθευση των απαιτούμενων αδειών, με αρμόδιους φορείς οι οποίοι «κάνουν στραβά μάτια». Το φαινόμενο αυτό εκδηλώνεται συχνά μέσω αγγελιών σε νησιά του Αργοσαρωνικού και των Κυκλάδων αλλά και της Ανατολικής Αττικής, όπου τα μικρά ενοικιαζόμενα βαρκάκια κυκλοφορούν κατά δεκάδες, σαν κινητοί δημόσιοι κίνδυνοι.

Εταιρείες ενοικίασης διαθέτουν σκάφη χωρίς απαίτηση διπλώματος σε άτομα που πολλές φορές δεν έχουν ιδέα τι κάνουν καθώς δεν διαθέτουν την παραμικρή εμπειρία, περνούν ελάχιστα μέτρα από άλλα σκάφη και λουόμενους, εισέρχονται σε όρμους και λιμανάκια με ανεπίτρεπτες ταχύτητες, ρίχνουν άγκυρες χωρίς να γνωρίζουν το που και το πως, δεν είναι σε εγρήγορση για ψαράδες και ψαροντουφεκάδες και γενικά αποτελούν μόνιμη πηγή κινδύνου.

Η κατάσταση που περιγράφεται απαιτεί άμεση παρέμβαση και αυστηρή εποπτεία από τις Λιμενικές Αρχές, καθώς και νομοθετική υποστήριξη, τόσο για τον έλεγχο της ταχύτητας και την επιβολή προστίμων σε παραβάτες όσο και για την απαγόρευση ενοικίασης σκαφών χωρίς έλεγχο απόδοσης της ικανότητας πλοήγησης.

Η ενίσχυση αυτών των μέτρων πρέπει να είναι προτεραιότητα, ειδικά τώρα που ξεκινά η θερινή περίοδος, όπου οι κινήσεις πολλαπλασιάζονται και οι επιβατικές συρροές αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων.

Η Πολιτεία οφείλει, πριν θρηνήσουμε νέες ανθρώπινες ζωές και διαπιστωθούν καταστροφές σε παράκτιες επιχειρήσεις ή σκάφη, να εκκινήσει ουσιαστικό σχέδιο εφαρμογής και ελέγχου της ναυσιπλοΐας. Σε διαφορετική περίπτωση, η θάλασσα θα παραμείνει ένα ανασφαλές πεδίο δραστηριότητας για πολλούς πολίτες και επισκέπτες.

Διαβάστε ακόμη: