Κάθε χώρα επιλέγει αεροσκάφη που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ηγετών της, εξοπλισμένα με προηγμένα συστήματα ασφαλείας και άνεσης.
Το προεδρικό αεροσκάφος της Ελλάδας αποτελεί σημαντικό εργαλείο για τις μετακινήσεις των ανώτατων αξιωματούχων της χώρας, προσφέροντας ασφάλεια, άνεση και ταχύτητα.
Η Ελλάδα διαθέτει ένα Embraer Legacy 600, ένα επιχειρησιακό τζετ μεσαίου μεγέθους, το οποίο χρησιμοποιείται για τις ανάγκες του Προέδρου της Δημοκρατίας, του Πρωθυπουργού και άλλων υψηλόβαθμων αξιωματούχων.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
- Κατασκευάστρια Εταιρεία: Embraer (Βραζιλία)
- Κινητήρες: Δύο κινητήρες turbofan Rolls-Royce AE 3007A1P
- Ώση: 7.953 λίβρες ανά κινητήρα
- Μήκος: 26,33 μέτρα
- Εκπέτασμα Πτερύγων: 21,17 μέτρα
- Ύψος: 6,76 μέτρα
- Μέγιστη Ταχύτητα: Mach 0,80 (περίπου 850 χλμ/ώρα)
- Μέγιστη Εμβέλεια: 3.250 ναυτικά μίλια (περίπου 6.019 χιλιόμετρα)
- Μέγιστο Ύψος Πτήσης: 41.000 πόδια
- Χωρητικότητα Επιβατών: Έως 13 επιβάτες
Το Embraer Legacy 600 εντάχθηκε στον στόλο της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Το αεροσκάφος διαθέτει διαμόρφωση, με χώρους εργασίας, ανάπαυσης και συσκέψεων, προσαρμοσμένους στις ανάγκες των επιβατών του.
Το 2022, η Ελλάδα δώρισε ένα από τα προεδρικά της αεροσκάφη, ένα Gulfstream G-V, στην Κυπριακή Δημοκρατία, ενισχύοντας τους δεσμούς μεταξύ των δύο χωρών. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε τη δυνατότητα μεταφοράς 12 ατόμων και χρησιμοποιούνταν για τις ανάγκες των Ελλήνων αξιωματούχων.
Το Embraer Legacy 600 είναι εξοπλισμένο με σύγχρονα συστήματα επικοινωνίας και ναυτιλίας, επιτρέποντας στους επιβάτες να εργάζονται κατά τη διάρκεια των πτήσεων. Δεν είναι και στην τεχνολογική κορυφή, σε σχέση με άλλα αντίστοιχα αεροσκάφη.
Ιδού κάποια άλλα προεδρικά αεροσκάφη που χρεισιμοποιούν πολιτικοί ηγέτες της Ε.Ε.:
Γαλλία: Airbus A330-200
Ο Πρόεδρος της Γαλλίας χρησιμοποιεί ένα Airbus A330-200, γνωστό ως “Cotam Unité”. Το αεροσκάφος διαθέτει γραφείο, αίθουσα συσκέψεων, υπνοδωμάτιο και ειδικό χώρο για τον Τύπο. Είναι εξοπλισμένο με προηγμένα συστήματα επικοινωνίας και αμυντικά μέτρα. Παρά την ηλικία του, καθώς κατασκευάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αναβαθμίστηκε για να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις.
Γερμανία: Airbus A350-900
Η Γερμανία διαθέτει τρία Airbus A350-900 για τις μετακινήσεις των ανώτατων αξιωματούχων της. Αυτά τα αεροσκάφη είναι από τα πιο σύγχρονα στην κατηγορία τους, με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και προηγμένα συστήματα ασφαλείας. Το εσωτερικό τους περιλαμβάνει αίθουσα συσκέψεων, ιδιωτικούς χώρους για τον Καγκελάριο και το προσωπικό, ενώ ενσωματώνουν κορυφαία τεχνολογία για επικοινωνίες σε πραγματικό χρόνο.
Ιταλία: Airbus A319CJ
Η Ιταλία χρησιμοποιεί ένα Airbus A319CJ για τις επίσημες μετακινήσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας και άλλων αξιωματούχων. Παρά τις μικρότερες διαστάσεις του σε σχέση με άλλα προεδρικά αεροσκάφη, το A319CJ προσφέρει ευελιξία και μπορεί να προσγειώνεται σε μικρότερα αεροδρόμια. Είναι εξοπλισμένο με χώρους εργασίας και ανάπαυσης και έχει υποβληθεί σε πρόσφατες αναβαθμίσεις για βελτίωση των επιδόσεων και της ασφάλειας.
Ισπανία: Airbus A310-300
Η Ισπανία διαθέτει δύο Airbus A310-300, τα οποία χρησιμοποιούνται από τον Πρωθυπουργό και τον Βασιλιά. Αν και πρόκειται για αεροσκάφη ηλικίας άνω των 30 ετών, έχουν εκσυγχρονιστεί αρκετές φορές, με την τελευταία αναβάθμιση να αφορά τα συστήματα επικοινωνιών και πλοήγησης. Παρά την παλαιότητά τους, τα αεροσκάφη παραμένουν αξιόπιστα.
Αυστρία: Bombardier Global 5000
Η Αυστρία χρησιμοποιεί ένα Bombardier Global 5000, ένα μικρότερο αλλά ιδιαίτερα ευέλικτο επιχειρησιακό αεροσκάφος. Το Global 5000 προσφέρει αυτονομία πτήσης έως και 9.630 χιλιόμετρα, ιδανική για υπερατλαντικά ταξίδια. Το εσωτερικό του είναι σχεδιασμένο για μέγιστη άνεση, με γραφεία, χώρους συνεδριάσεων και ανάπαυσης.
Βέλγιο: Embraer ERJ-145
Το Βέλγιο διαθέτει ένα Embraer ERJ-145, το οποίο χρησιμοποιείται για τις ανάγκες του Πρωθυπουργού και της βασιλικής οικογένειας. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είναι αρκετά παλιό, με έτος παραγωγής τη δεκαετία του 1990, αλλά έχει υποβληθεί σε εκτεταμένες αναβαθμίσεις, ιδιαίτερα στα συστήματα επικοινωνίας.
Διαβάστε ακόμη:
- Saxo Bank: Οι «εξωφρενικές» προβλέψεις για το 2025 – Τα χειρότερα σενάρια για τον κόσμο
- Donatella Versace: «Η μεγαλύτερη αναβάθμιση στην ιστορία», έγινε μια άλλη
- Ντόναλντ Τραμπ: Γιατί οι δασμοί είναι «η πιο όμορφη λέξη στον κόσμο»
- Αυτές είναι κορυφαίες 100 πόλεις για το 2024 – Σε ποια θέση βρίσκεται η Αθήνα