Στις τάσεις που δείχνουν πώς αλλάζουν οι επιθυμίες και οι ανάγκες των χρηστών το 2024 επικεντρώνεται η τέταρτη στη σειρά έκθεση του TikTok.
Στο φετινό «What’s Next Trend Report», κυρίαρχη αναδεικνύεται η κουλτούρα της δημιουργικής γενναιότητας, που θα βοηθήσει τους μεν χρήστες να εκφραστούν, τα δε brands να επιτύχουν στη δημοφιλή πλατφόρμα.
Η έρευνα του TikTok περιλαμβάνει περιπτωσιολογικές μελέτες που βοηθούν στον εντοπισμό των κορυφαίων τακτικών για το ξεκλείδωμα της επιτυχίας στην πλατφόρμα και συμβουλές για brands που αναζητούν περαιτέρω έμπνευση.
Αυτή η έκθεση υποστηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από δεδομένα από την ομάδα Global TikTok Marketing Science που συγκεντρώθηκαν σε πολλαπλές ερευνητικές μελέτες που ανατέθηκαν από τρίτους, χρησιμοποιώντας προσεγγίσεις μικτών μεθόδων, όπως ποσοτικές διαδικτυακές έρευνες, έκθεση σε ερεθίσματα σε ένα εικονικό περιβάλλον TikTok ή/και προηγμένα αναλυτικά στοιχεία.
Σε αυτήν την έκθεση, η βάση έχει επικεντρωθεί σε μελέτες από το 2022 και το 2023, οι οποίες είναι πιο σχετικές, καινοτόμες και μιλούν για τις μεγαλύτερες δυνάμεις τάσεων που παίζουν το 2023 και το 2024.
Πιο συγκεκριμένα, η Sofia Hernandez, Global Head of Business Marketing για το TikTok δήλωσε: «Το 2023 είδε την κοινότητά μας στο TikTok, που αριθμεί πάνω από 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους, να έρχεται τακτικά στο TikTok για να βρει κοινότητα, έκπληξη και ευχαρίστηση. Σε μια εποχή όπου η αφήγηση έχει γίνει προβλέψιμη, το TikTok παρουσιάζει δημιουργικότητα χωρίς τα τυπικά αρχή, μέση ή τέλος. Το 2024 θα δούμε την κοινότητα του TikTok να χτίζει πάνω σε αυτό με τρόπους που δεν έχουμε ξαναδεί. Μέσα από ένα μείγμα περιέργειας, φαντασίας, ευαισθησίας και θάρρους η δημιουργική γενναιότητα θα ενσωματωθεί στην καθημερινότητά μας».
Τι ξεχώρισε το 2023
Πράγματι, η περσινή χρονιά στο TikTok ξεχώρισε για τα life hacks, τα τραγούδια που βγήκαν από το παρελθόν και τις μικρές επιχειρήσεις που ακμάζουν, καθώς η κοινότητα συνέχιζε να δημιουργεί, να χτίζει σχέσεις και να γιορτάζει την αυθεντικότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Με αυτό το περιεχόμενο ασχολείται ένα όλο και πιο ανήσυχο κοινό, που αναζητά νέες προοπτικές, κοινότητες και ιστορίες – μια διαδικασία στην οποία μάλιστα συμμετέχουν ολοένβα και περισσότεραο οι μάρκες.
Δημιουργικοί και γενναίοι
Μέσα από ένα μείγμα περιέργειας, φαντασίας, ευαισθησίας και θάρρους, οι επωνυμίες που επιδεικνύουν δημιουργική γενναιότητα στο TikTok θα δημιουργήσουν μια βαθύτερη σχέση με την κοινότητα. Τα brands που θα σημειώσουν μεγαλύτερη επιτυχία είναι αυτές που θα κατορθώσουν να κεντρίσουν την περιέργεια, θα ανατρέψουν τις παραδοσιακές ιστορίες και θα εμβαθύνουν τη σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό τους.
Η τέταρτη ετήσια πρόβλεψη για τις τάσεις στοχεύει να εξελιχθεί σε μοναδικό εργαλείο για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ με βασικές γνώσεις σχετικά με τις μεταβαλλόμενες επιθυμίες και ανάγκες της κοινότητάς μας, προκειμένου να διαμορφώσουν τη χρονιά που έρχεται.
Πρωτοπορία στο TikTok, για τα brands, σημαίνει την εξέλιξη από την περιστασιακή επίδειξη δημιουργικής γενναιότητας στο να αποτελεί μέρος της καθημερινής συμπεριφοράς και στρατηγικής τους. Τα brands που θα έχουν μεγαλύτερη επιτυχία θα είναι αυτά που τακτικά θα κεντρίζουν τις παγκόσμιες περιέργειες, θα ανατρέπουν τις παραδοσιακές ιστορίες και θα εμβαθύνουν τη σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό τους.
Trend signals: Οι πιο αξιόπιστες και ανθεκτικές τάσεις του 2024
Τα Trend Signals ορίζονται ως πρότυπα περιεχομένου που δείχνουν αναδυόμενες συμπεριφορές και ενδιαφέροντα που μπορούν να αξιοποιήσουν οι επωνυμίες για να ενημερώσουν τη μακροπρόθεσμη στρατηγική περιεχομένου τους. Ειδικότερα:
Περιέργεια στο αποκορύφωμά της
Οι άνθρωποι έρχονται στο TikTok αναζητώντας πολύ περισσότερα από μια «σωστή απάντηση». Η περιέργεια και το ενδιαφέρον οδηγούν σε σχετικές προοπτικές, αχαρτογράφητες ανακαλύψεις και δράση στον πραγματικό κόσμο χάρη στον τέλειο συνδυασμό ανακάλυψης και ενεργής νοοτροπίας. Στην πραγματικότητα, οι TikTokers έχουν 1,8 φορές περισσότερες πιθανότητες να συμφωνήσουν ότι το TikTok τούς φέρνει σε επαφή με νέα θέματα που δεν ήξεραν καν ότι τους άρεσαν.
Δεν υπάρχει πιο αντιπροσωπευτικό case study, από την πρωτοπόρο στην ομορφιά Clinique που αγκάλιασε τη μαγεία του TikTok σε μια εκστρατεία που αιχμαλώτισε μυαλά και πρόσωπα, μέσω της δύναμης της ανακάλυψης, της δημιουργικότητας και των κοινοτήτων, στην πλατφόρμα. Η Clinique ήταν από τις πρώτες που αξιοποίησε τη δυναμική πλατφόρμα αναζήτησης του TikTok και συνεργάστηκε με δημιουργούς για να υποστηρίξει τις τελευταίες σειρές προϊόντων της. Η επιτυχία του brand στην αύξηση της προσοχής μέσω της αναζήτησης μεταφράστηκε σε μια αξιοσημείωτη αύξηση 441% στο ποσοστό μετατροπών και μια μαζική αύξηση 51% στην αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων.
Ποτέ δεν υπήρξαν περισσότερες επιλογές για να ανακαλύψουν οι χρήστες νέες ιδέες ή πράγματα, αλλά ποτέ δεν ήταν πιο δύσκολο να βρουν σχετικές απαντήσεις. Για τις επωνυμίες, αυτό σημαίνει τη δημιουργία υπερβολικά σχετικού, απολαυστικού και χρήσιμου περιεχομένου που κεντρίζει κάθε περιέργεια, ακόμη και εκείνων που οι κοινότητες δεν γνώριζαν ότι είχαν.
Απελευθερωμένη αφήγηση
Οι ιστορίες ξεκινούν από το τέλος τους, ενώ μπορούν να συμβούν ταυτόχρονα πολλές αφηγήσεις. Οι κοινότητες συνθέτουν φανταστικές διασημότητες και αφηγήσεις. Με φόντο αυτό που συχνά φαίνεται σαν μια συντριπτική πραγματικότητα, οι TikTokers έχουν αγκαλιάσει μια κοινή κοινότητα αυτού που ονομάστηκε #delulu ή ψευδαισθητική άνεση. Με τις ρίζες του στην κουλτούρα του fandom, το #delulu είναι ένας συνδυασμός φαντασίας και manifestation – υιοθετώντας μια ψεύτικη περσόνα fake-it-till-you-make-it που το κοινό μπορεί να αξιοποιήσει, και να φανταστεί τις ελπίδες, τα όνειρά του ή τις αυτοπροσδιοριζόμενες ψευδαισθητικές πραγματικότητες.
Από το περιεχόμενο κοινής δημιουργίας έως το «να παραμείνουμε πιστοί στο #delulu», στο TikTok, η αλλαγή που πραγματοποιήθηκε με την οποία ο καθένας μπορεί να έχει φωνή, απελευθέρωσε τη δημιουργικότητα για όλους – όπου διαφορετικές φωνές, σχήματα συνεργασίας και θέματα ανατρέπουν όλα όσα γνωρίζουμε για την παραδοσιακή αφήγηση.
Σε αυτή την τάση, ξεχωρίζει η IGG που όταν κυκλοφόρησε το νέο της παιχνίδι, Viking Rise, στο TikTok, από το TopView έως το Reach & Frequency (R&F), η επωνυμία παρουσίασε μια ποικιλία από δημιουργικά «ας παίξουμε», ενθουσιάζοντας τους παίκτες με τη νέα κυκλοφορία. Η IGG κυκλοφόρησε επίσης μια Επώνυμη Αποστολή με ένα μοναδικό «spin the wheel» Επώνυμο Effect που προσκαλούσε τους χρήστες να βιώσουν πώς είναι να ξεκλειδώνεις συγκεκριμένους χαρακτήρες στο παιχνίδι – φτάνοντας σε 400 εκατομμύρια TikTokers.
Είναι οι πιο συναρπαστικές αφηγηματικές δομές, που οδηγούν τους θεατές πέρα από τα πρώτα δευτερόλεπτα και βαθύτερα στην ιστορία – οι διαφημίσεις που έχουν σκοπό να κάνουν τους χρήστες πιο περίεργους τους κάνουν να παρακολουθούν 1,4 φορές περισσότερο.
Γεφυρώνοντας το χάσμα εμπιστοσύνης
Εξακολουθεί να υπάρχει ένα αυξανόμενο χάσμα εμπιστοσύνης μεταξύ των καταναλωτών και των επωνυμιών, που προκαλεί το κοινό να αναζητήσει αφοσίωση πέρα από μια εφάπαξ πώληση. Επίσης, οι καταναλωτές αναζητούν επωνυμίες, που θα οδηγήσουν σε θετικές κοινωνικές αλλαγές και διαφάνεια. Η καθιέρωση σαφούς εμπιστοσύνης και αξιών της επωνυμίας είναι αδιαπραγμάτευτη. Στο TikTok, οι μάρκες έχουν ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με τους καταναλωτές και την κοινότητά τους.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της ινδονησιακής μάρκας παιδικής φροντίδας MAKUKU που συνεργάστηκε με τοπικούς δημιουργούς του TikTok στις κοινότητες μητέρων και μωρών για να συμμετάσχουν στην κυκλοφορία των προϊόντων τους. Αυτοί οι δημιουργοί έλαβαν δύο λέξεις-κλειδιά που σηματοδοτήθηκαν από μια προηγούμενη πρόκληση hashtag από την επωνυμία ως σημείο εκκίνησης του μηνύματος της καμπάνιας – με αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων κατά 500% και με το 20% των καταναλωτών που αγοράζουν σε καταστήματα εκτός διαδικτύου να μαθαίνουν για το Makuku από το TikTok.
Για τις επωνυμίες, είναι σημαντικό να θεωρείται κάθε καμπάνια και οργανικό κομμάτι περιεχομένου ως ευκαιρία κοινής χρήσης, ακρόασης και μάθησης, χτίζοντας μαζί την εμπιστοσύνη και τις αξίες της επωνυμίας για τη δημιουργία βαθύτερης αφοσίωσης εντός και εκτός πλατφόρμας. Αφού δουν μια διαφήμιση στο TikTok, οι θεατές εμπιστεύονται την επωνυμία κατά 41% περισσότερο, είναι 31% πιο πιθανό να είναι πιστοί στην επωνυμία και είναι 33% πιο πιθανό να πουν ότι η επωνυμία ταιριάζει καλύτερα σε αυτό που είναι ως άτομο (έναντι πριν δουν διαφημίσεις στο TikTok). Αυτό οδηγεί σε δράση στην πραγματική ζωή, καθώς και στην πλατφόρμα.
Διαβάστε ακόμη:
- Καιρός: Τι είναι και πώς επηρεάζει το φαινόμενο Jet Stream την Ελλάδα, γιατί δεν έρχονται πολλά χιόνια
- Πώς μια μητέρα ξεσκέπασε το κύκλωμα μαστροπείας ανηλίκων: Η χλιδάτη ζωή της 15χρονης
- Ελένη Βουλγαράκη: Παναθηναϊκοί της γράφουν «εμείς είμαστε χωρίς επιθετικό και εσύ φτιάχνεις μπούκλες»
- Από το OnlyFans, κοντά στον Θεό: Πώς αποφάσισε να παρατήσει μια υποσχόμενη καριέρα στο πορνό