Εντονότατες είναι οι αντιδράσεις από τους ασθενείς με σοβαρές ασθένειες που χρειάζονται Φάρμακα Υψηλού Κόστους (ΦΥΚ) καθώς η μετάβαση στην υπηρεσία διανομής κατ΄ οίκον, έχει προκαλέσει καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα πολλοί ασθενείς να στερούνται την θεραπεία τους στα προκαθορισμένα χρονικά όρια.
Οι ασθενείς προχωρούν σε καταγγελίες στην Ένωση Ασθενών Ελλάδας, διότι όχι μόνο δεν έχουν παραλάβει τα φάρμακα τους, αλλά δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ, ούτε με την τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης.
Το ζήτημα είναι εξαιρετικά σοβαρό, επισημαίνει η Ένωση Ασθενών Ελλάδας, σημειώνοντας την ανάγκη για άμεσες και αποτελεσματικές παρεμβάσεις.
Tο 54% των αιτημάτων για φάρμακα παραμένει σε εκκρεμότητα 4 εβδομάδες μετά την επίσημη έναρξη της κατ’ οίκον διανομής
Στο μεταξύ η κόντρα μεταξύ Διοίκησης ΕΟΠΥΥ και εργαζομένων συνεχίζεται μετά την αναφορά της διοικήτριας του Οργανισμού Θεανώς Καρποδίνη για 7.600 ξεχασμένες ανέλεγκτες και ανεξέλεγκτες συνταγές φαρμάκων ασθενών που έπρεπε να αποσταλούν σε σημεία διανομής του ΕΟΠΥΥ από τον Απρίλιο του 2025.
Σε απάντηση οι εκπρόσωποι των εργαζομένων ανακοίνωσαν ότι αυτές οι 7.600 συνταγές είναι μέρος των 10.000 συνταγών που διαχειρίζεται μηνιαίως το Φαρμακείο Ρέντη του ΕΟΠΥΥ, δεν είχαν εγκαταλειφθεί, αλλά αποτελούσαν την τρέχουσα δουλειά του μήνα, η οποία διακόπηκε λόγω της τοποθέτησής τους στις εγκαταστάσεις του αναδόχου, πριν καν διερευνηθεί αν υπήρχαν εκκρεμότητες που έπρεπε να τακτοποιηθούν.
Κατηγόρησαν έτσι οι εργαζόμενοι τη Διοικήτρια, ότι η δημόσια δέσμευση για καθολική εφαρμογή του προγράμματος και το κλείσιμο όλων των άλλων δρόμων διάθεσης των ΦΥΚ (με τη διακοπή της σύμβασης με την εταιρεία Κούριερ), δημιούργησε «ασφυξία» στο σύστημα.
Και να φανταστεί κανείς ότι μιλάμε για πολύ σοβαρούς ασθενείς. Ντροπή!