Σήμερα (24/05), το μεγαλύτερο αεροπλανοφόρο του κόσμου, το αμερικανικό “Gerald R. Ford”, κατέπλευσε στο Όσλο, σε μία επίδειξη της ισχύος του ΝΑΤΟ, εν μέσω μίας περιόδου αυξημένων εντάσεων ανάμεσα στη Συμμαχία και τη Ρωσία, με «φόντο» τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Τις ερχόμενες ημέρες, το πολεμικό πλοίο και το πλήρωμα θα πραγματοποιήσουν εκπαιδευτικές ασκήσεις με τις νορβηγικές ένοπλες δυνάμεις κατά μήκος των ακτών της χώρας, όπως ανακοινώθηκε.
«Αυτή η επίσκεψη αποτελεί ένα σημαντικό σινιάλο για τη στενή διμερή σχέση ανάμεσα στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και τη Νορβηγία, αλλά και την αξιοπιστία της συλλογικής άμυνας και αποτροπής», σημείωσε ο Τζόνι Κάρλσεν, εκπρόσωπος του Κοινού Επιτελείου της Νορβηγίας, που είναι το κέντρο διοίκησης επιχειρήσεων των νορβηγικών ενόπλων δυνάμεων. Το αεροπλανοφόρο θα πλεύσει βόρεια του Αρκτικού Κύκλου, σύμφωνα με τοπικά Μέσα ενημέρωσης.
«Δεν υπάρχουν ζητήματα στον (Αρκτικό) βορρά που απαιτούν στρατιωτική λύση, ούτε θέματα στα οποία απαιτείται έξωθεν επέμβαση. Λαμβάνοντας υπόψη την παραδοχή του Όσλου ότι η Ρωσία δεν αποτελεί άμεση στρατιωτική απειλή για τη Νορβηγία, τέτοιες επιδείξεις ισχύος φαίνονται παράλογες και επιβλαβείς», ανέφερε η ρωσική πρεσβεία σε ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα.
Η Νορβηγία, κράτος – μέλος του ΝΑΤΟ, έχει σύνορα με τη Ρωσία στην Αρκτική και πέρυσι, έγινε ο μεγαλύτερος προμηθευτής φυσικού αερίου της Ευρώπης μετά τη μείωση των ροών από τη Ρωσία. Από το περασμένο φθινόπωρο, οι νορβηγικές ένοπλες δυνάμεις και σύμμαχοι της Συμμαχίας περιπολούν γύρω από θαλάσσιες πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου, μετά τις εκρήξεις που είχαν σημειωθεί στους αγωγούς Nord Stream, στη Βαλτική Θάλασσα.
Το “Gerald R. Ford” είναι πυρηνοκίνητο και έχει μήκος 337 μέτρα (το μήκος των αεροπλανοφόρων κλάσης «Νίμιτς» είναι 332.8 μέτρα), γεγονός που το καθιστά το μεγαλύτερο αεροπλανοφόρο στον πλανήτη. Η νέα ναυαρχίδα του Πολεμικού Ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών είναι, επίσης, το πλέον προηγμένο αεροπλανοφόρο στον κόσμο. Κατά τον σχεδιασμό του, ενσωματώθηκαν περισσότερες από είκοσι νέες τεχνολογίες, περιλαμβανομένου και ενός ηλεκτρομαγνητικού συστήματος απονήωσης αεροσκαφών (αντί για υδραυλικούς καταπέλτες ατμού).
Το αεροπλανοφόρο τέθηκε επισήμως σε υπηρεσία το 2017 από τον τότε Πρόεδρο, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος, μάλιστα, είχε προκαλέσει «θύελλα» αντιδράσεων, βάλλοντας κατά των ηλεκτρομαγνητικών καταπελτών (οι οποίοι, πράγματι, παρουσίαζαν τεχνικά προβλήματα εκείνη την περίοδο) και απαιτώντας την επιστροφή στους καταπέλτες ατμού.
Διαβάστε ακόμη: