Το 2021 το Instagram εισέπραξε 32,4 δισεκατομμύρια δολάρια από διαφημίσεις.
Το ότι το Instagram είναι μία τεράστια και πολύ επιτυχημένη εφαρμογή που φέρνει πολλά χρήματα στη μητρική εταιρεία, Meta, ήταν ήδη γνωστό. Όμως, τώρα γνωρίζουμε πόσο μεγάλη είναι αυτή η αλήθεια, χάρη σε νέα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα χάρη σε μία δικαστική υπόθεση.
Συγκεκριμένα, τα στοιχεία για τα οικονομικά αποτελέσματα του Instagram βγήκαν στην επιφάνεια την περασμένη εβδομάδα, όταν η Meta κατέθεσε αίτημα στο δικαστήριο για να απορριφθεί μία υπόθεση με Ομοσπονδιακές κατηγορίες για τη δημιουργία μονοπωλίου.
Το 2021, λοιπόν, η εφαρμογή διαμοιρασμού φωτογραφιών και βίντεο εισέπραξε 32,4 δισεκατομμύρια δολάρια από διαφημίσεις – ποσό που αντιπροσωπεύει το 27% του συνολικού διαφημιστικού τζίρου της Meta.
Από τα στοιχεία προκύπτει επίσης ότι το Instagram είχε μεγαλύτερα διαφημιστικά έσοδα ακόμα και από το YouTube της Google, το οποίο είχε έσοδα 28,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων από διαφημίσεις. Αν συνυπολογιστούν και τα έσοδα τους YouTube από συνδρομές και άλλες υπηρεσίες, τότε φτάνουν τα 35,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το Instagram ξεπερνάει και το TikTok
Και, βέβαια, πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν ότι σε αντίθεση με το YouTube, το οποίο επιστρέφει το 55% των εσόδων του στους παραγωγούς περιεχομένου που ανεβάζουν τα βίντεο στη σελίδα του, το Instagram και οι περισσότερες άλλες εφαρμογές ξοδεύουν πολύ λιγότερα χρήματα, δεδομένου ότι οι περισσότεροι χρήστες ανεβάζουν φωτογραφίες και βίντεο τσάμπα.
Αυτό που δείχνουν τα έγγραφα του δικαστηρίου είναι την ταχύτατη και τεράστια ανάπτυξη του Instagram από τότε που εξαγοράστηκε από τη Meta. Υπενθυμίζεται ότι η Meta – που τότε ονομαζόταν Facebook – πλήρωσε ένα δισεκατομμύριο δολάρια για το Instagram το 2012, όταν ήταν μία δωρεάν εφαρμογή διαμοιρασμού φωτογραφιών με ελάχιστους υπαλλήλους.
Πλέον, την εφαρμογή διοικεί ο πρώην αξιωματούχος του Facebook, Άνταμ Μοσσέρι.
Όσον αφορά την πορεία των εσόδων, το Instagram είχε διαφημιστικά έσοδα 11,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2018, έφτασε τα 17,9 δισ. δολάρια το 2019, τα 22 το 2020, τα 32,4 δισ. το 2021, ενώ τα διαφημιστικά έσοδα του πρώτου εξαμήνου του 2022 διαμορφώθηκαν στα 16,5 δισ. δολάρια.
Αναλυτές εκτιμούν ότι η αξία του YouTube αγγίζει τα 400 δισεκατομμύρια δολάρια, πράγμα που σημαίνει ότι – με δεδομένα τα διαφημιστικά έσοδα – η αξία του Instagram βρίσκεται στα ίδια περίπου επίπεδα.