Εδώ και εβδομάδες, το κοινωνικό δίκτυο έχει στραφεί εναντίον του σχεδίου της Apple να λανσάρει μια ενημέρωση του iOS που επιτρέπει στους χρήστες του iPhone και του iPad να απαγορεύουν σε εφαρμογές όπως το Facebook να παρακολουθούν τη δραστηριότητά τους σε άλλες εφαρμογές.
Το Facebook ισχυρίζεται ότι η ενημέρωση της Apple θα πλήξει τις μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες βασίζονται σε υπηρεσίες όπως το Facebook για να προσεγγίζουν τους πελάτες τους. Και σε μία προηγούμενη κλήση κερδών, ο CEO του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ξόδεψε πολύ χρόνο κριτικάροντας τον τεχνολογικό κολοσσό, λέγοντας ότι το WhatApp του Facebook είναι ανώτερο προϊόν, και τονίζοντας ότι η Apple είναι ένας από τους «μεγαλύτερους ανταγωνιστές».
Την Τετάρτη, ο Ζούκερμπεργκ απέφυγε να αναφερθεί στην Apple, εστιάζοντας αντίθετα στα σχέδια του Facebook αναφορικά με την επαυξημένη και την εικονική πραγματικότητα, καθώς και το messaging. Όμως, απαντώντας σε ένα ερώτημα αναλυτή σχετικά με την ενημέρωση της Apple, ο Ντέιβιντ Βένερ, οικονομικός διευθυντής του Facebook, έστρεψε τα βέλη του προς τα εκεί.
Η Επίδραση
«Η επίδραση της προσέγγισης της Apple είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή τη συγκεκριμένη ενημέρωση» είπε. «Η Apple έχει έναν αριθμό διεπαφών προγραμματισμού εφαρμογών τόσο στο hardware όσο και στο λογισμικό που δίνουν πλεονέκτημα στα δικά της προϊόντα και υπηρεσίες με αμφιλεγόμενο τρόπο… Γενικά δεν πιστεύουμε ότι αυτή η κλειστή προσέγγιση είναι η καλύτερη για τον κλάδο, από μια οπτική καινοτομίας».
Απ’ την άλλη μεριά, η Apple, η οποία επίσης ανακοίνωσε τα κέρδη πρώτου τριμήνου την Τετάρτη, δεν ανέφερε καθόλου το Facebook.
Η μόνη αναφορά προέκυψε σε μια συνέντευξη του CEO, Τιμ Κουκ στο podcast ‘Sway’ της Kara Swisher πριν από μερικές εβδομάδες: «Ανταγωνιζόμαστε σε κάποια πράγματα» είπε ο Cook αναφερόμενος στο Facebook. «Αλλά όχι, αν με ρωτούσες ποιος είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής μας, δεν θα τους έβαζα στη λίστα».
H Αναμέτρηση
Ο Μαρκ Σμούλικ, αναλυτής στην AB Bernstein, είπε ότι αισθάνθηκε έκπληξη με το πόσο λίγο αναφέρθηκε η Apple στην κλήση κερδών του Facebook. «Κατά κάποιο τρόπο χαλάρωσαν κάπως τη δημόσια έχθρα τους».
Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα αναμετρηθούν στο μέλλον. Το Facebook προσπαθεί να ανταγωνιστεί το iMessage, το οποίο έχει περισσότερους ενεργούς χρήστες από το Messenger του Facebook, επισημαίνει ο Σμούλικ. Και οι δύο εταιρείες εργάζονται πάνω στα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας.
Επιπλέον, υπάρχει και μια διαφορά ως προς το πώς οι δύο εταιρείες βλέπουν το μέλλον του διαδικτύου. «Κάποιοι θέλουν την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια ενός κλειστού οικοσυστήματος» λέει ο Σμούλικ υπονοώντας την Apple. «Και κάποιοι θέλουν ένα ανοιχτό οικοσύστημα που ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Radar.gr