Την πρώτη τακτική γραμμή εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού (NSR), που διασχίζει την Αρκτική εγκαινιάζει η Κίνα τον Σεπτέμβριο.

Είναι η πρώτη φορά που μια υπηρεσία που θυμίζει τις κλασικές διαδρομές Ασίας–Ευρώπης θα πραγματοποιηθεί μέσω του Αρκτικού περάσματος και θα συνδέει τα λιμάνια Qingdao, Σαγκάης και Ningbo-Zhoushan με τον Felixstowe, το Ρότερνταμ, το Αμβούργο και το Γκντανσκ.

Η πρώτη αναχώρηση, που έχει ήδη «κλείσει» πλήρως, υπόσχεται χρόνο διέλευσης μόλις 18 ημερών από την Ανατολική Ασία προς τη Βόρεια Ευρώπη – λιγότερο από τον μισό σε σύγκριση με τη Διώρυγα του Σουέζ.

Η ελκυστικότητα της νέας γραμμής είναι προφανής: αποφεύγει κρίσιμα «σημεία συμφόρησης» όπως το Σουέζ, αλλά και τις αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, όπου οι επιθέσεις των Χούθι έχουν εκτοξεύσει τα ασφάλιστρα κινδύνου και έχουν οδηγήσει δεκάδες υπηρεσίες να κάνουν τον γύρο της Αφρικής μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.

 

 

Διαβάστε ακόμη: