Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΝΕΧ Πάνος Ξενοκώστας γεμάτος περηφάνια και συγκίνηση μίλησε για την κομβικής σημασίας συνεισφορά του ελληνικού εφοπλισμού και τη στήριξη των ελληνικών κυβερνήσεων στην αναβίωση των ναυπηγείων της Σύρου και της Ελευσίνας.

Στην εκδήλωση για την επισκευή του 700ού πλοίου -του Ro-Ro Neptune Odyssey του Ομίλου Neptune Lines της Μελίνας Τραυλού– υπογράμμισε πως πρόκειται απλώς για την αρχή ενός σχεδίου που αποσκοπεί στη μετατροπή της Ελλάδας σε παγκόσμιο κόμβο ναυπηγικής και τεχνολογικής υπεροχής.

Το 2020 ξεκίνησε ένα μακρινό και φιλόδοξο ταξίδι για την ΟΝΕΧ και την Ελλάδα. Σήμερα, πέντε χρόνια μετά, η επισκευή του 700ού πλοίου σηματοδοτεί όχι μόνο έναν αριθμητικό στόχο αλλά την επιβεβαίωση ότι η Ελλάδα μπορεί -και πάλι- να πρωταγωνιστήσει στη ναυπηγοεπισκευή.

Ο Πάνος Ξενοκώστας δεν έκρυψε την ευγνωμοσύνη του προς τους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι «έδειξαν εμπιστοσύνη από την πρώτη στιγμή», όπως είπε, φέρνοντας το πρώτο πλοίο στα ναυπηγεία Σύρου και στη συνέχεια στην Ελευσίνα. «Η πρωτιά τους μάς εμπνέει. Αν δεν είχαν πιστέψει αυτοί, δεν θα ήμασταν εδώ», υπογράμμισε.

Η εμπιστοσύνη αυτή, όπως τόνισε, έγινε θεμέλιο για να ακολουθήσουν οι θεσμοί, οι επενδυτές, η κοινωνία.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Ξενοκώστας στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και στους πρώην και νυν υπουργούς Ανάπτυξης –Άδωνι Γεωργιάδη, Τάκη Θεοδωρικάκο, Βασίλη Κικίλια– επισημαίνοντας ότι η ΟΝΕΧ ήταν το πρώτο ναυπηγείο παγκοσμίως που χρηματοδοτήθηκε από την κρατική αναπτυξιακή τράπεζα των ΗΠΑ (DFC). Η πορεία αυτή, όπως δήλωσε, δεν θα είχε ξεκινήσει χωρίς τις πρώτες ενέργειες εξυγίανσης από την προηγούμενη κυβέρνηση και τις προσπάθειες των Ευάγγελου Αποστολάκη και Αλέκου Φλαμπουράρη.

«Γίνανε πολλά, ψηφίστηκαν πολλά, και είμαστε ευγνώμονες για όλη αυτή τη συντροφιά που συνεχίζει», ανέφερε χαρακτηριστικά, αναγνωρίζοντας τον πολυεπίπεδο κρατικό συντονισμό που χρειάστηκε για να αλλάξει ένα “απαρχαιωμένο σύστημα”.

 

 

Διαβάστε ακόμη: