Ο σπουδαίος Έλληνας οριενταλιστής ζωγράφος, με σπουδαίο έργο εμπνευσμένο από την Ελλάδα και τη Μέση Ανατολή, αντανακλά τη σχέση των δύο κόσμων μέσα από το πρίσμα της γαλλικής σχολής του 19ου αιώνα. στα εργαστήρια του Παρισιού.

Ο Θεόδωρος Ράλλης, ο ζωγράφος της “γαλλικής ακαδημαϊκής σχολής” είχε το παρατσούκλι “Δον Ζουάν. Αυτό ενισχύει την εικόνα ενός ανθρώπου που αν και είχε μια αβρή κι εύθραυστη όψη, διέθετε σημαντικά ψυχικά αποθέματα, απίστευτη θέληση και επιμονή, ώστε να γίνει αυτό που πάντα επιθυμούσε: ζωγράφος.

Από τη Μανταλένα Μαρία Διαμαντή

Ο Ράλλης ήταν οριενταλιστής ζωγράφος. Τί σημαίνει όμως αυτό;

Ο όρος οριενταλιμός (oriental= ανατολικός) αφορούσε την επίδραση του πολιτισμού της Ανατολής (περισσότερο της Τουρκίας, του Ιράκ, του Ιράν, της Αραβικής χερσονήσου, της Αιγύπτου και της βόρειας Αφρικής) στη δυτική τέχνη και λογοτεχνία. Η συγκεκριμένη τάση εκφράστηκε κυρίως στα έργα του 19ου αι. μεωραιοποιημένη απεικόνιση προσώπων και τοπίων της Ανατολής. Τα πιο γνωστά δείγματα της τέχνης αυτής είναι πίνακες διαφόρων ζωγράφων, όπως του Ζαν Ωγκύστ Ντομινίκ Ενγκρ (Η μεγάλη οδαλίσκη Τουρκικό Λουτρό), του Εζέν Ντελακρουά (Η οδαλίσκη, Γυναίκες από το Αλγέρι κ.α.

Ο Θεόδωρος Ράλλης ήταν αρκετά επηρεασμένος από τον Ζερόμ, ο οποίος ασχολήθηκε ιδιαίτερα με θέματα της Ανατολής. Ήταν λογικό στα μάτια των Ευρωπαίων να φαντάζει εξωτική.Ωστόσο, οι πίνακές του αποδίδουν σκηνές της Ανατολής της δικής του εποχής και όχι μιας άλλης μακρινής. Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι χαρακτηρίζονται από μεγαλύτερο ρεαλισμό και αυθεντικότητα.

Το πρώτο γνωστό και ενυπόγραφο έργο του είναι: Ο Αιγύπτιος στρατιώτης, του 1878.Εδώ φαίνεται η μεγάλη επιρροή από το δάσκαλο του, Ζερόμ, καθώς και απόλυτη κατοχή των τύπων της ακαδημαϊκής ζωγραφικής.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο klik.gr