Ένα κύμα πελατών που δεν έχουν πάει σε ένα από τα εστιατόρια της της TGI Friday’s Inc. εδώ και χρόνια, θα μπορούσε να προκαλέσει η πρόσφατη πτώχευση της εταιρείας. Αιτία, μια δωροκάρτα ξεχασμένη σε ένα συρτάρι.

Η αλυσίδα εστιατορίων, η οποία κατέθεσε αίτηση για προστασία κατά το κεφάλαιο 11 το Σάββατο, είναι υπεύθυνη για σχεδόν 50 εκατομμύρια δολάρια σε αχρησιμοποίητες δωροκάρτες και δωροεπιταγές, ένα μεγάλο ποσό για μια επιχείρηση με περιορισμένα μετρητά που προσπαθεί να πουλήσει τον εαυτό της στην πτώχευση. Όμως, το ποιος θα πληρώσει το λογαριασμό για τυχόν κύμα εξαργύρωσης των δωροκαρτών, αποτέλεσε πηγή ανησυχίας για ορισμένους δικαιοδόχους της TGI Friday’s.

TGI Friday’s: Οι δημοφιλείς δωροκάρτες

Η TGI Friday’s είναι υπεύθυνη για την αποζημίωση ενός franchisee όταν μια δωροκάρτα χρησιμοποιείται στο εστιατόριό του. Τώρα που η αλυσίδα έχει χρεοκοπήσει, οι δικαιοδόχοι θέλουν να βεβαιωθούν ότι αυτές οι πληρωμές θα συνεχίσουν να έρχονται αν οι πελάτες κατακλύσουν τις τοποθεσίες τους για να εξαργυρώσουν επιτέλους τις δωροκάρτες -οι οποίες δεν λήγουν ποτέ- για μπέργκερ και ποτά.

Όπως επισημαίνει το Bloomberg, αν και είναι απίθανο να εξαργυρωθούν ποτέ όλα τα 50 εκατομμύρια δολάρια, η πιθανή ευθύνη είναι τόσο μεγάλη επειδή ακριβώς τα κουπόνια ισχύουν για πάντα. Στα δικαστικά έγγραφα, η TGI Friday’s δήλωσε ότι το ποσό αυτό περιλαμβάνει δωροκάρτες που χρονολογούνται από το 2003. Τα σχεδόν 50 εκατομμύρια δολάρια σε αχρησιμοποίητες δωροκάρτες «επισκιάζουν» τα περίπου 6 εκατομμύρια δολάρια σε νέα χρήματα που έχει προτάξει η TGI Friday για να βοηθήσει στη χρηματοδότηση της επιχείρησης στο κεφάλαιο 11.

«Το σκέφτηκα πολλές φορές», δήλωσε η δικαστής Stacey Jernigan κατά τη διάρκεια της πρώτης ακρόασης της TGI Friday στο αμερικανικό πτωχευτικό δικαστήριο της Βόρειας Περιφέρειας του Τέξας τη Δευτέρα. «Φανταζόμουν, ξέρετε, παππούδες και γιαγιάδες που πήραν δωροκάρτες για τα παιδιά τους στο κολέγιο και μετά τις πέταξαν».

Η TGI Friday’s δήλωσε ότι θα συνεχίσει να τιμά τις δωροκάρτες της ακόμη και κατά την πτώχευσή της, περιγράφοντάς τες ως σημαντικό τρόπο για την τόνωση των πωλήσεων και υποστηρίζοντας ότι τα κουπόνια είναι υπεύθυνα για περίπου 132.000 δολάρια σε έσοδα σε μια μέση εβδομάδα.

Οι δικαιοδόχοι υποστηρίζουν τις δωροκάρτες για τον ίδιο λόγο -αυξάνουν τις πωλήσεις- αλλά ορισμένοι ανησυχούν ότι θα μπορούσαν να «μείνουν με άδεια χέρια» αν δεν γίνει ο κατάλληλος προϋπολογισμός για τις επιστροφές, δήλωσε στην ακρόαση ο Jason Binford, δικηγόρος που εκπροσωπεί την Independent Franchisee Association Inc.

Τι ζητούν οι franchisee

Σύμφωνα με το Bloomberg, θέλουν να διασφαλίσουν ότι υπάρχει μια πηγή διαθέσιμων κεφαλαίων για να τους αποζημιώσουν σε περίπτωση που υπάρξει μαζική προσφυγή για εξαργύρωση, δήλωσε ο Binford. Οι πελάτες τείνουν να συρρέουν στα καταστήματα για να εξαργυρώσουν τις δωροκάρτες τους όταν μαθαίνουν ότι μια αλυσίδα λιανικής έχει καταθέσει αίτηση πτώχευσης, είπε, προσθέτοντας ότι είναι «πιθανό να συμβεί σε αυτή την περίπτωση».

Ο Binford, ο οποίος δήλωσε ότι εκπροσωπεί τα συμφέροντα περισσότερων από τα μισά από τα περίπου 120 σημεία franchising της TGI Friday στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι θα είναι σχετικά εύκολο για την εταιρεία να λύσει το πιθανό πρόβλημα τις επόμενες εβδομάδες.

Τα σχεδόν 50 εκατομμύρια δολάρια σε αχρησιμοποίητες δωροκάρτες «επισκιάζουν» τα περίπου 6 εκατομμύρια δολάρια σε νέα χρήματα που έχει προτάξει η TGI Friday για να βοηθήσει στη χρηματοδότηση της επιχείρησης στο κεφάλαιο 11, εξήγησε. TGI Friday's

Η απόφαση του δικαστηρίου για την TGI Friday’s

Οι δικηγόροι της TGI Friday’s δεν απάντησαν στις ανησυχίες που εξέφρασε ο Binford κατά τη διάρκεια της ακρόασης της Δευτέρας. Ωστόσο, η εταιρεία κέρδισε την έγκριση του δικαστηρίου για να συνεχίσει να τιμά τις δωροκάρτες κατά τη διάρκεια της πτώχευσής της.

Η TGI Friday’s έχει δηλώσει ότι θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τους πελάτες και να λειτουργεί κανονικά κατά τη διάρκεια του κεφαλαίου 11 και κέρδισε τη Δευτέρα την έγκριση να αρχίσει να αξιοποιεί τη χρηματοδότηση της πτώχευσής της.

Η αλυσίδα, η οποία άνοιξε το πρώτο της εστιατόριο το 1965, έχει ήδη κλείσει ορισμένες τοποθεσίες και δήλωσε ότι οι πωλήσεις της στις ΗΠΑ έχουν μειωθεί κατά περίπου 15% κατά το τελευταίο έτος, καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει την αύξηση του κόστους και τη μετατόπιση της προτίμησης των καταναλωτών σε ταχύτερες, περιορισμένης εξυπηρέτησης επιλογές εστίασης.

Διαβάστε ακόμη: