Ο Έλον Μασκ προειδοποίησε για δυσκολίες για την Tesla Inc. μετά από ένα από τα χειρότερα τρίμηνα της αυτοκινητοβιομηχανίας εδώ και πάνω από μια δεκαετία.

Η Tesla θα περάσει μια μεταβατική περίοδο για το επόμενο έτος ή και περισσότερο, χάνοντας τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ και χρειάζοντας χρόνο για να λανσάρει τα αυτόνομα οχήματα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος.

Η εταιρεία ανακοίνωσε προσαρμοσμένα κέρδη 40 σεντ ανά μετοχή, υπολείποντας των ήδη μειωμένων εκτιμήσεων της Wall Street. Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 12% στα 22,5 δισεκατομμύρια δολάρια, η μεγαλύτερη πτώση τουλάχιστον της τελευταίας δεκαετίας. Οι παραδόσεις οχημάτων μειώθηκαν και η μέση τιμή πώλησης των αυτοκινήτων της έπεσε.

Η Tesla ανέφερε επίσης πτώση των πωλήσεων από την παραγωγή και αποθήκευση ενέργειας και δήλωσε ότι το κόστος από τους δασμούς αυξήθηκε κατά περίπου 300 εκατομμύρια δολάρια. Ο αντίκτυπος από τους δασμούς αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα τρίμηνα.

Η παραδοσιακή δραστηριότητα κατασκευής αυτοκινήτων της Tesla αντιμετωπίζει δυσκολίες λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού και των συνεχιζόμενων επιπτώσεων από τις πολιτικές δραστηριότητες του Μασκ. Οι επενδυτές ήταν σε μεγάλο βαθμό πρόθυμοι να αγνοήσουν τη μείωση των πωλήσεων και να επικεντρωθούν στις υποσχέσεις του Μασκ για ένα μέλλον βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη, τα ρομπότ και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, αλλά τα σχόλια δείχνουν ότι θα υπάρξουν περισσότερες αναταράξεις πριν αποδώσουν καρπούς αυτές οι επενδύσεις.

Ο Μασκ επανέλαβε επίσης την επιθυμία του για μεγαλύτερο μερίδιο ιδιοκτησίας στην Tesla, υποδηλώνοντας ότι θα πρέπει να αυξηθεί προκειμένου να αποτραπεί η απομάκρυνσή του από έναν ακτιβιστή επενδυτή. Η πληρωμή πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων που έλαβε από την Tesla ακυρώθηκε από δικαστή του Ντελαγουέρ στα τέλη του περασμένου έτους, και η εταιρεία έχει ασκήσει έφεση κατά της απόφασης και έχει μεταφέρει την έδρα της στο Τέξας.

Η μάρκα έχει γίνει όλο και πιο πολωτική μετά την υποστήριξη του Μασκ προς τον Τραμπ. Κατά τη σύντομη θητεία του στην κυβέρνηση, οι προσπάθειες του Μασκ να μειώσει τις κρατικές δαπάνες προκάλεσαν κριτική από πολλούς παραδοσιακά αριστερούς καταναλωτές της Tesla, ενώ ορισμένοι επενδυτές ανησύχησαν ότι το έργο αποσπούσε την προσοχή του.

Ο οικονομικός διευθυντής Βαϊμπάβ Τανέτζα προειδοποίησε ότι το πρόσφατα ψηφισμένο νομοσχέδιο για τους φόρους και τις δαπάνες στις ΗΠΑ θα πλήξει τη ζήτηση. Τα έσοδα από ρυθμιστικές πιστώσεις — ένας τομέας που έχει γίνει σημαντική πηγή εσόδων για την εταιρεία — μειώθηκαν κατά περισσότερο από 26% στα 439 εκατομμύρια δολάρια το β’ τρίμηνο. Αυτό αποτελεί μείωση από τα 595 εκατομμύρια δολάρια το α’ τρίμηνο και τα 890 εκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο πέρυσι.

Τα έσοδα αυτά αναμένεται να μειωθούν απότομα, καθώς η κυβέρνηση Τραμπ καταργεί τα πρόστιμα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν πληρούν τα ομοσπονδιακά πρότυπα οικονομίας καυσίμου.

Η Tesla ανακοίνωσε επίσης την «πρώτη κατασκευή ενός πιο προσιτού μοντέλου τον Ιούνιο». Η εταιρεία είχε προηγουμένως δηλώσει ότι η παραγωγή του πολυαναμενόμενου πιο προσιτού μοντέλου της θα ξεκινούσε το α’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Το μοντέλο, το οποίο σύμφωνα με τον Μασκ θα μοιάζει με το Model Y, θεωρείται βασικός παράγοντας για την αναστροφή της πτωτικής τάσης των πωλήσεων.

Όσον αφορά το ρομποταξί της εταιρείας, όπως αναφέρει το Bloomberg, η Tesla δήλωσε ότι στοχεύει στην περαιτέρω βελτίωση και επέκταση της υπηρεσίας, η οποία ξεκίνησε αυτό το καλοκαίρι στο Τέξας.  Τα στελέχη της εταιρείας εκτιμούν ότι το δίκτυο θα μπορούσε να καλύψει «το ήμισυ του πληθυσμού των ΗΠΑ μέχρι το τέλος του έτους», αλλά η εταιρεία θα χρειαστεί ακόμη ορισμένες ρυθμιστικές εγκρίσεις.

Διαβάστε ακόμη: