Μια πρωτότυπη και ιδαιτέρως ενδιαφέρουσα «συνομιλία» με αριστουργήματα της παγκόσμιας τέχνης, μέσα από έργα που πραγματεύονται τη σχέση σάρκας – πνεύματος με την τεχνολογία, αποτελεί η νέα έκθεση του Θεοφάνη Γουλή, με τίτλο «Tech Flesh», που θα εγκαινιαστεί επίσημα την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου στις 19.00, στη Γκαλερί Contemporary Athnens (Νεοφύτου Βάμβα 5, Κολωνάκι) και θα διαρκέσει έως τις 22 Φεβρουαρίου.
«Στη συναρπαστική νέα ενότητα έργων του με τον ιδιοφυή τίτλο «Tech Flesh», ο Θεοφάνης Γουλής ζωγραφίζει συναντήσεις και ιστορίες με πάθος και ιστορική αναφορική σήμανση, εξερευνώντας με τη σειρά του τη σάρκα ως πολύπλοκο και πολυσχιδές σύμβολο παρουσίας, ως μια μικρή σωστική σχεδία επιπλέουσα σε ωκεανούς γεγονότων, ως ένα εύθραυστο, τολμηρό, στιλπνό και αενάως μεταλλασσόμενο ίχνος της ανθρωπότητας. Και μαζί, θίγει με τρόπο οξυδερκή και εύγλωττο την εισροή της τεχνολογίας στην ανθρώπινη διαδρομή» εξηγεί η έμπειρη στον εικαστικό επιμελήτρια της έκθεσης Ίρις Κρητικού και προσθέτει: «Παρατηρώντας συστηματικά την εξέλιξη της τεχνολογίας, προσλαμβάνει και πραγματεύεται με ευφυείς ζωγραφικές, εννοιολογικές και συμβολικές επινοήσεις τον σταδιακό επιδραστικό και σαρωτικό ρόλο της, τις ετερόκλητες συμφύσεις της σε κάθε διαφορετική ιστορική, επινοημένη ή οικεία στον ίδιο φιγούρα που αποτυπώνεται στον καμβά, την εξ αυτής εξιστόρηση ενός νέου κόσμου συμβάντων.»
Σχετικά με τον δημιουργικό διάλογο που αναπτύσσει ο καλλιτέχνης με πασίγνωστα έργα τέχνης, η Ίρις Κρητικού σημειώνει: «Τα έργα της ενότητας, έργα μεσαίων διαστάσεων μα και έργα μεγάλης κλίμακας, συνομιλούν με μνημειακά αριστουργήματα της δυτικής ιστορίας της τέχνης, επιδεικνύοντας δεινή ζωγραφική μαεστρία, επιστρατεύοντας φιλοσοφικές, επιστημονικές και κοινωνιολογικές γνώσεις, μα και διαθέτοντας βαθιά συναισθηματική αντίληψη, ανατρεπτική τόλμη και οξυδερκές χιούμορ. Ενθέτοντας έτσι στο αναγνωρίσιμο στους εξοικειωμένους με την τέχνη θεατές αφήγημα νέα εικονογραφικά και συμβολιστικά στοιχεία που γίνονται σταδιακά ορατά, ανασκάπτοντας την ακαδημαϊκή μνήμη εκ βάθρων και αρθρώνοντας νέους συσχετισμούς.
Με τρόπο αλληγορικό και σχεδόν ενορατικό, εισχωρώντας άλλοτε στην εσωτερική εσχατολογική φόδρα του αριστουργηματικού Expolio του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου και άλλοτε σκιαγραφώντας και επαναχρωματίζοντας το χρονικό πλαίσιο και το ηθικοπλαστικό περιβάλλον της Αποστήθισης του Νικολάου Γύζη, ο Θεοφάνης Γουλής δημιουργεί νέες εικόνες ξεκινώντας από τις παλιές. Διατυπώνει ατμόσφαιρες τρέχουσες και ζητήματα φλέγοντα, επισυνάπτοντας σε εικόνες αναγνωρίσιμες νέα συμβάντα, εξαρτήματα και εμβόλιμα πρόσωπα –που άλλοτε προέρχονται από τον κινηματογράφο, την τηλεόραση ή το διαδίκτυο και άλλοτε αφορούν σε συγγενικά και φιλικά του πρόσωπα-, εμψυχώνοντας με αθόρυβο μα σαφή τρόπο το νενομισμένο οικείο και υπαινισσόμενος νέες ερμηνείες. Ενεργοποιώντας από κοινού την οπτική, την πνευματική και τη συναισθηματική μνήμη, ο ζωγράφος προσκαλεί τον θεατή να εισχωρήσει σε μια αλληλουχία ψευδαισθητικών οπτικών ομοιοτήτων με την απεικονιστική παρακαταθήκη των Μεγάλων Ζωγράφων του παρελθόντος, προκειμένου να μιλήσει για το σφοδρό παρόν.
Επιπλέον, ο Θεοφάνης Γουλής θίγει μέσα από τα έργα του σημαντικά σύγχρονα όπως η οικολογική και η πνευματική καταστροφή, ο ναρκισσισμό, η ανάγκη για αποδοχή, ο εγκλωβισμός και η απομόνωση θέτοντας ως βασική στόχευση της συγκεκριμένης δουλειάς του την επίτευξη της πολυπόθητης ισορροπίας ανάμεσα στο χθες και το σήμερα, τη διατήρηση των αξιών και την αλλαγή.
Ο Θεοφάνης Γουλής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1974 και είναι απόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Αθηνών. Έχει ασχοληθεί με την ζωγραφική αγιογραφία, έχει διοργανώσει πραγματοποιήσει εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό ενώ διαθέτει επίσης μακροχρόνια θητεία στην εκπαίδευση.