Στην διαμάχη του εκλογικού αγώνα -ανάμεσα στον Terry McAuliffe και τον Glenn Youngkin- για τον τίτλο του Κυβερνήτη της Βιρτζίνια, περιλαμβάνεται και το όνομα της ποπ σταρ Taylor Swift.
Στις 5 Οκτωβρίου, ο Terry McAuliffe κυκλοφόρησε μια σειρά διαφημίσεων στο Διαδίκτυο κατηγορώντας τον Ρεπουμπλικανό αντίπαλο Glenn Youngkin ότι έπαιξε «ρόλο» στην αμφιλεγόμενη αγορά των πρωτότυπων ηχογραφήσεων (masters, όπως λέγονται) της Taylor Swift το 2019.
Μεταξύ άλλων, σε μια διαφήμιση που δημοσιεύτηκε στο Facebook από την καμπάνια του McAuliffe, γράφει: «Γνωρίζατε ότι ο Ρεπουμπλικανός υποψήφιος για Κυβερνήτης, Glenn Youngkin, βοήθησε να εξαγοραστούν οι πρωτότυπες ηχογραφήσεις της Taylor Swift, όταν ήταν συν-διευθύνων σύμβουλος της Carlyle Group;».
Ο αγώνας του 2019 για τις πρωτότυπες ηχογραφήσεις της Swift ήταν μια «μάχη» για τη μουσική βιομηχανία, προκαλώντας οργή στους θαυμαστές της τραγουδίστριας και έκανε την ίδια να ηχογραφήσει ξανά τα προηγούμενα άλμπουμ της.
Η «μάχη» για τις πρωτότυπες ηχογραφήσεις (masters) της Taylor Swift
Η «περίπλοκη» ιστορία με τις πρωτότυπες ηχογραφήσεις της Taylor Swift περιλαμβάνει τρεις εταιρείες: την εταιρεία μέσων ενημέρωσης Ithaca Holdings, τη δισκογραφική εταιρεία Big Machine που εδρεύει στο Νάσβιλ και τον κολοσσό ιδιωτικών μετοχών της Carlyle Group, της οποίας ο Youngkin ήταν συν-διευθύνων σύμβουλος.
Όλα ξεκίνησαν μετά την πώληση των masters από τα πρώτα έξι άλμπουμ της Swift στον Scooter Braun και την εταιρεία του, Ithaca Holdings, τον Ιούνιο του 2019.
Η Swift, όταν ήταν μόλις 15 χρονών, υπέγραψε μία συμφωνία με την Big Machine Records, που ιδρύθηκε από τον Scott Borchetta, που είχε διάρκεια 13 χρόνων. Μέσα σε αυτά τα χρόνια, η Swift έφερε μεγάλες επιτυχίες στην εταιρεία, 10 βραβεία Grammy και πάνω από 30 υποψηφιότητες και tour που έκοβαν πολλά εισιτήρια και έσπαγαν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Η συμφωνία αυτή ήρθε στο τέλος της προς το τέλος του 2018.
Τότε, η γνωστή τραγουδίστρια έκανε μία νέα σύμβαση με την Republic Records της Universal από την οποία κέρδιζε και μεγαλύτερα προνόμια σε ό,τι αφορά τα τραγούδια και τα άλμπουμ που θα ηχογραφούσε στη συνέχεια.
Λίγους μήνες αργότερα, η Big Machine εξαγοράστηκε από τον Scooter Braun, καθιστώντας τον ως ιδιοκτήτη των κύριων ηχογραφήσεων της μεγάλης σταρ της μουσικής σκηνής. Δηλαδή, ο Braun είχε τον έλεγχο και έπαιρνε τα κέρδη από τις πρωτότυπες εκδόσεις κάθε κομματιού που είχε κυκλοφορήσει με την εταιρεία Big Machine, η Swift.
Κάθε φορά που ένας θαυμαστής άκουγε τραγούδια της όπως το «Shake It Off» ή αγόραζε τα άλμπουμ της όπως το «Red», ο Braun ήταν αυτός που έβγαζε κέρδος.
Μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς από τον Braun, η Taylor Swift ανήρτησε μία εκρηκτική δημοσίευση στο Tumblr. Η τραγουδίστρια περιέγραψε την εξαγορά από τον Braun ως το «χειρότερο σενάριό» της, κατηγορώντας την για «αδιάκοπο, χειραγωγικό εκφοβισμό», ενώ, αναφερόμενη στον Borchetta έλεγε ότι προδίδει την εμπιστοσύνη της.
Στην ανάρτησή της, επίσης, έγραφε τα εξής: «Ο Scooter μου έχει αφαιρέσει το έργο της ζωής μου, που δεν μου δόθηκε η ευκαιρία να αγοράσω. Ουσιαστικά, η μουσική μου κληρονομιά πρόκειται να βρεθεί στα χέρια κάποιου που προσπάθησε να τη διαλύσει».
Στις 14 Νοεμβρίου 2019, η Swift έκανε μια άλλη, μακροσκελή, ανάρτηση σε διάφορες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπου ισχυρίστηκε ότι ο Braun και ο Scott Borchetta την είχαν εμποδίσει να ερμηνεύσει τα παλιά της τραγούδια στην τηλεόραση και σε ένα επερχόμενο ντοκιμαντέρ του Netflix για τη ζωή της. Σύμφωνα με την ποπ σταρ, η Borchetta είχε πει στην ομάδα της ότι θα της επέτρεπε να παίξει αυτά τα τραγούδια μόνο αν σταματήσει να μιλάει για εκείνον και τον Braun και αν εγκατέλειπε την ιδέα να ηχογραφήσει ξανά τα παλιά της τραγούδια.
«Αυτό είναι ΛΑΘΟΣ», είχε γράψει η ποπ καλλιέχνις. «Κανένας από αυτούς τους άνδρες δεν είχε συνεισφέρει στη συγγραφή αυτών των τραγουδιών. Δεν έκαναν τίποτα για να δημιουργήσουν τη σχέση που έχω με τους θαυμαστές μου».
Στην ανάρτησή της, η Swift είχε αναφέρει επίσης έμια τρίτη εταιρεία, η οποία είχε βοηθήσει στη χρηματοδότηση της αγοράς: The Carlyle Group.
Εδώ μπαίνει ο Glenn Youngkin. Κατά την περίοδο πώλησης, ο Youngkin ήταν συν-διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Carlyle με τον Kewsong Lee, ο οποίος ανέλαβε πλήρως την εταιρεία όταν ο Youngkin έφυγε για να διεκδικήσει τη θέση του Κυβερνήτη της Βιρτζίνια.
Η Carlyle Group επένδυσε αρχικά στην Ithaca Holdings το 2017 και αύξησε το μερίδιό της στην εταιρεία με την εξαγορά της Big Machine, κατέχοντας τελικά περίπου το ένα τρίτο της Ithaca, έγραψαν οι New York Times. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η σχέση της Big Machine με την Taylor Swift βοήθησε στην επένδυση του ομίλου Carlyle.
Σύμφωνα με τους New York Times, ο Jay W. Sammons, ο επενδυτής που ήταν επικεφαλής του μεριδίου της Caryle στην Ithaca, είπε σε άλλους ότι θεωρεί τη συμφωνία ως μια σημαντική ευκαιρία λόγω της αξίας του «καταλόγου» της Swift. Επίσης, ένα δελτίο τύπου που εξέδωσε η εταιρεία σχετικά με την αγορά αφιερώνει μια ολόκληρη παράγραφο στο Swift και μόνο πρόχειρες αναφορές στους άλλους καλλιτέχνες της εταιρείας.
Σύμφωνα με τις αναφορές των Times, ο Sammons και η ομάδα της Carlyle προέτρεψαν τον Braun να μεσολαβήσει σε μια συμφωνία με την Swift καθώς η διαμάχη είχε προχωρήσει πολύ.
Στο τέλος, η Taylor Swift ακολούθησε το σχέδιό της να ηχογραφήσει τα παλιά άλμπουμ της, κυκλοφορώντας το πρώτο τον Απρίλιο του 2021. Η δεύτερη επανέκδοσή της, «Red (έκδοση της Taylor)», έχει προγραμματιστεί για τις 12 Νοεμβρίου.
Ο ρόλος του Glenn Youngkin
Δεδομένου ότι η κατάρρευση της Taylor Swift ήταν ένας μεγάλος «πονοκέφαλος» για τις δημόσιες σχέσεις της Carlyle Gropy, είναι πιθανό ο Youngkin να γνώριζε για τη συγκεκριμένη διαμάχη. Αλλά το τι ρόλο έπαιξε στην ίδια την αγορά της Ithaca Holdings είναι ασαφές.
Εκπρόσωπος της καμπάνιας του Youngkin δήλωσε πάντως στην PolitiFact Virginia ότι ο ίδιος «δεν συμμετείχε άμεσα» στην αγορά των masters της Swift.
Σύμφωνα με άλλο Μέσο, «ο όμιλος Carlyle ήταν ένας «επενδυτής μειοψηφίας» στην Ithaca Holdings, χωρίς λόγο σε επιχειρησιακές αποφάσεις».
Πάντως, αυτό που είναι αδιαμφισβήτητο είναι ότι ο όμιλος Carlyle βοήθησε να συγκεντρωθούν τα χρήματα για μια αμφιλεγόμενη αγορά που αφορούσε τα masters της Taylor Swift, ενώ ο Youngkin ήταν συν-διευθύνων σύμβουλος.
Σε μια καμπάνια, ο Glenn Youngkin είχε αναφέρει προηγουμένως ότι «θα πω όλα όσα συνέβησαν στο Carlyle· επειδή ήμουν εκεί».