ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τα social media ξεπερνούν την τηλεόραση στην Ελλάδα ως πηγή ενημέρωσης

Η ενημέρωση των Ελλήνων αλλάζει ραγδαία, σύμφωνα με την έρευνα Eurobarometer Social Media Survey 2025

Η ενημέρωση των Ελλήνων αλλάζει ραγδαία, σύμφωνα με την έρευνα Eurobarometer Social Media Survey 2025. Τα social media αποτελούν πλέον την πιο συχνά χρησιμοποιούμενη πηγή ενημέρωσης στη χώρα (56%), ξεπερνώντας την τηλεόραση (54%), με σαφή κυριαρχία στις νεαρές ηλικίες και εντυπωσιακή άνοδο των σύντομων βίντεο και αναρτήσεων.

Οι κορυφαίες πηγές ενημέρωσης στην Ελλάδα

Η έρευνα αποτυπώνει μια έντονη μετατόπιση προς τον ψηφιακό χώρο:

  • Social media: 56% (ευρωπαϊκός μέσος όρος 40%)
  • Τηλεόραση: 54% (ΕΕ 71%)
  • Μηχανές αναζήτησης: 49%
  • Πλατφόρμες βίντεο: 41%
  • Φίλοι & οικογένεια: 39%
  • Έντυπα & online ΜΜΕ: 34%

Στα 15–24 έτη, τα social media φτάνουν στο εντυπωσιακό 65%, ενώ στους 25–39 διαμορφώνονται στο 57%.
Ακόμη και στις ηλικίες 55+, το ποσοστό φτάνει στο 62%, δείχνοντας ότι η ψηφιακή στροφή έχει διαπεράσει όλες τις γενιές.

Από τις παραδοσιακές πηγές ενημέρωσης:

  • 30% ενημερώνεται πολλές φορές μέσα στην ημέρα
  • 23% μία φορά την ημέρα
  • 20% εβδομαδιαίως
  • 12% ποτέ από παραδοσιακά μέσα

Τι επιλέγουν οι Έλληνες στα social media

Οι Έλληνες χρήστες δείχνουν σαφή προτίμηση σε πλατφόρμες με υψηλό ρυθμό κατανάλωσης περιεχομένου:

  • Facebook: 68%
  • YouTube: 56%
  • Instagram: 46%
  • TikTok: 35%
  • Χ (Twitter): 27%

Το Instagram κυριαρχεί στους νέους 15–24 (66%), ενώ το Facebook παραμένει ισχυρό στις μεγαλύτερες ηλικίες (76% στους άνω των 55).

Fake news: υψηλή έκθεση και χαμηλός δείκτης ασφάλειας

Η Ελλάδα καταγράφει σημαντική συχνότητα παραπληροφόρησης:

  • 16% βλέπει fake news πολύ συχνά
  • 26% συχνά
  • 32% μερικές φορές
  • μόλις 4% δεν είδε ψευδείς ειδήσεις την τελευταία εβδομάδα (ΕΕ: 7%)

Ένας στους τρεις Έλληνες συναντά συστηματικά παραπλανητικό περιεχόμενο.

Η σχέση με τους influencers

Το 37% των Ελλήνων χρηστών social media ακολουθεί influencers ή content creators — απόλυτα ευθυγραμμισμένο με την ΕΕ.

  • Στους 15–24 το ποσοστό ανεβαίνει στο 64% (ΕΕ: 74%)
  • Στους 25–39 φτάνει στο 59% (ΕΕ: 61%)

Τι συμβαίνει στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Σε επίπεδο ΕΕ:

  • 66% χρησιμοποιούν καθημερινά παραδοσιακά μέσα
  • 59% ενημερώνονται από άλλες ψηφιακές πηγές
  • Τηλεόραση: 71%
  • Social media: περίπου 40%

Οι πιο δημοφιλείς θεματικές ενημέρωσης:

  1. Δημόσια υγεία – περίθαλψη (61%)
  2. Δημοκρατία
  3. Μετανάστευση
  4. Κλιματική αλλαγή

Ποιον εμπιστεύονται οι πολίτες

Τα επίπεδα εμπιστοσύνης στην ΕΕ δείχνουν ξεκάθαρη προτίμηση σε πρόσωπα και όχι σε θεσμούς:

  • Φίλοι / οικογένεια: 45%
  • Επιστήμονες: 45%
  • Εκπαιδευτικοί: 17%
  • Δημοσιογράφοι: 13%
  • Δημόσιοι θεσμοί: 13%
  • ΜΚΟ: 11%
  • ΜΜΕ: 10%
  • Πολιτικοί: 5%
  • Influencers: 4%
  • Καμία κατηγορία: 10%

Διαβάστε ακόμη: