Αδύναμες παρέμειναν οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη για ακόμη έναν μήνα, καθώς τα πρώτα στοιχεία για τον Ιούλιο δείχνουν ότι η ανανεωμένη έκδοση του Model Y δεν κατάφερε να αντιστρέψει την καθοδική πορεία στις βασικές αγορές της εταιρείας. Ο αυξανόμενος ανταγωνισμός και η δυσμενής εικόνα του CEO Έλον Μασκ φαίνεται πως συνεχίζουν να επιβαρύνουν τις επιδόσεις του αμερικανικού κολοσσού των ηλεκτρικών οχημάτων.

Παρά την αρνητική συνολική εικόνα, κάποιες αγορές παρουσίασαν θετικά στοιχεία. Στην Ισπανία, οι ταξινομήσεις της Tesla αυξήθηκαν κατά 27%, φτάνοντας τα 702 οχήματα, ενώ στη Νορβηγία σημειώθηκε άνοδος 83% με 838 πωλήσεις. Ωστόσο, οι επιδόσεις αυτές δεν φαίνεται να αρκούν για να ανατρέψουν τη γενική τάση.

Σημαντικές απώλειες καταγράφηκαν στη Γαλλία (-27%, 1.307 μονάδες), την Ολλανδία (-62%, 443), τη Δανία (-52%, 336) και τη Σουηδία (-86%, 163). Οι χώρες αυτές –ιδίως η Γαλλία και οι σκανδιναβικές αγορές– αποτελούν στρατηγικής σημασίας εδάφη για την Tesla. Πρόκειται για τον έβδομο συνεχόμενο μήνα πτώσης στις συγκεκριμένες περιοχές, σύμφωνα με εθνικά στοιχεία που δημοσίευσε το Reuters.

Η μετοχή της Tesla σημείωσε πτώση στις πρώτες ώρες διαπραγμάτευσης την Παρασκευή, επηρεασμένη τόσο από τα αδύναμα ευρωπαϊκά στοιχεία όσο και από τις γενικότερες αναταράξεις στις αγορές λόγω των εμπορικών πολιτικών του Ντόναλντ Τραμπ.

Την ίδια ώρα, το πρώτο εξάμηνο του 2025 έκλεισε με πτώση 33% στις ευρωπαϊκές πωλήσεις, στις 110.000 μονάδες, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Ο Έλον Μασκ είχε προειδοποιήσει πρόσφατα ότι η Tesla αντιμετωπίζει «δύσκολα τρίμηνα» λόγω της καθυστέρησης στην κυκλοφορία φθηνότερων μοντέλων, καθώς και της λήξης των φορολογικών ελαφρύνσεων για EVs στις ΗΠΑ. Ωστόσο, δεν έκανε αναφορά στην πτώση της δημοφιλίας του ίδιου και της εταιρείας – ένα στοιχείο που, σύμφωνα με την έκθεση Electric Vehicle Intelligence Report, ενδέχεται να επηρεάζει την καταναλωτική πρόθεση. Οι θετικές απόψεις για τον Μασκ μειώθηκαν κατά 26%, ενώ για την ίδια την Tesla η πτώση φτάνει το 32%.

Παράλληλα, η κινεζική παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά EV ανακάμπτει. Παρά τους προσωρινούς δασμούς της Ε.Ε., εταιρείες όπως η BYD αύξησαν το μερίδιό τους σε πάνω από 10% τον Ιούνιο, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce – το υψηλότερο ποσοστό από τον Ιούνιο του 2024.

Ο Μασκ από την πλευρά του αρνείται ότι οι πολιτικές του θέσεις και οι δημόσιες τοποθετήσεις του επηρεάζουν την εικόνα ή τις πωλήσεις της Tesla.

Διαβάστε ακόμη: