Η συλλογή ρολογιών είναι εθιστικό χόμπι, και, σύμφωνα με πέντε έμπειρους connoisseurs, ενέχει τους δικούς της κινδύνους.
William Massena, Ιδρυτής του Massena Lab
“Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, ήμουν στη Γερμανία για ένα επαγγελματικό ταξίδι και πήγα σε ένα κατάστημα και αγόρασα ένα πολύ σπάνιο καταδυτικό ρολόι Blancpain που ανήκε σε κάποιον διάσημο Γερμανό εξερευνητή. Ο πωλητής μου είπε μια υπέροχη ιστορία για το πώς απέκτησε το ρολόι, επισημαίνοντας παράλληλα όλες τις γοητευτικές λεπτομέρειες. Το αγόρασα επί τόπου. Περιττό να πω ότι ήταν όλα παραμύθια και οι λεπτομέρειες απλώς επινοήθηκαν για να με πείσουν για την αυθεντικότητά τους. Αυτό έγινε πριν μπει το Google στην ζωή μας. Ευγενική υπενθύμιση: πρέπει κάνετε έρευνα για το ρολόι, αλλά και τον πωλητή, πριν προχωρήσετε σε κάποια επένδυση.”
David Chang, Οικονομικό Στέλεχος
“Ένα τηλεφώνημα 30 δευτερολέπτων ή ακόμα και ένα μήνυμα θα μπορούσε να μου είχε εξοικονομήσει χρόνο, χρήματα και πολύ πόνο. Πριν από ένα χρόνο αγόρασα ένα F. P. Journe από έναν τοπικό αντιπρόσωπο, τον οποίο μου σύστησε ένας φίλος. Έτυχε να του έχω υπερβολική εμπιστοσύνη. Το ρολόι είχε κλαπεί περίπου 10 χρόνια πριν, και πουλήθηκε σε αυτόν τον έμπορο, ο οποίος το έβαλε σε ένα χρηματοκιβώτιο. Αφού αγόρασα το ρολόι, χρειάστηκαν μόνο μερικοί μήνες για να το μάθει ο αρχικός ιδιοκτήτης και να το διεκδικήσει. Τώρα είναι πίσω μαζί του, ενώ εγώ προσπαθώ να ανακτήσω ό,τι μπορώ. Με μια απλή κλήση στην μπουτίκ της Journe -θα είχε αναγνωρίσει το ρολόι ως κλεμμένο- θα μπορούσα να αποφύγω αυτή την απογοητευτική εμπειρία.”
Greg Selch, Συνιδρυτής της Selch & Co. Furniture Company
“Μου γνώρισαν έναν έμπορο πριν από χρόνια που ήθελε να αγοράσει ρολόγια από εμένα. Ήθελε να πληρώσει υψηλά ποσά για τα καλύτερα ρολόγια μου. Επειδή δεν τον γνώριζα προσωπικά, του είπα ότι δεν ήμουν έτοιμος να του πουλήσω ακόμα τα καλύτερά μου κομμάτια. Είχα μερικά ρολόγια πολύ καλής κατάστασης από γνωστές μάρκες και του τα πρόσφερα σε λογικές τιμές —διπλάσιες από αυτές που τα αγόρασα, αλλά πιθανώς στο μισό της υψηλότερης τιμής τους στην αγορά. Αγόρασε ένα και έφυγε χαρούμενος. Την επόμενη φορά που μίλησα μαζί του, παραπονέθηκε ότι με είχε πληρώσει πάρα πολλά και ότι δεν θα έβγαζε κέρδος από το ρολόι. Είπε επίσης ότι έπρεπε να πληρώσει για μια υπηρεσία και αυτό είχε αφαιρέσει από το κέρδος του. Μπορώ μόνο να φανταστώ τι εφιάλτης θα ήταν αν τον άφηνα να αγοράσει ένα από τα καλύτερα ρολόγια μου για πολλά χρήματα – μπορεί να ζητούσε τα χρήματά του πίσω! Ποτέ δεν κάναμε άλλη συμφωνία και πήρα ένα σχετικά φθηνό μάθημα: Είναι σημαντικό να γνωρίζετε με ποιον έχετε να κάνετε!”