Ξεκινούν σήμερα επισήμως οι εργασίες της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα εξετάσει τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, βυθίζοντας στο πένθος τη χώρα.

Ο σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος έπειτα από μαραθώνια απολογία κρίθηκε προφυλακιστέος, εξέθεσε τα επιχειρήματά του προς την ανακρίτρια χθες, δεν εμφανίστηκε, όμως, με απολογητικό υπόμνημα. Ο 59χρονος αποδείχθηκε τελικά, σύμφωνα με τα όσα κατέθεσε, ότι δεν είχε αντιληφθεί το λάθος του, αφήνοντας τα πράγματα να εξελιχθούν από μόνα τους, με τραγικό δυστυχώς τρόπο.

«Θα έπρεπε να είναι μαζί μου και άλλα άτομα», είπε ο σταθμάρχης

Ο σταθμάρχης, φέρεται, μάλιστα, να υποστήριξε πως για αρκετό διάστημα βρισκόταν μόνος του στο σταθμαρχείο και είχε την ευθύνη για τη σιδηροδρομική ασφάλεια όλης της Κεντρικής Ελλάδας.

Πιο συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από πηγές με γνώση της υπόθεσης, ο σταθμάρχης της Λάρισας υποστήριξε πως με βάση τον κανονισμό της υπηρεσίας, εκείνη τη νύχτα και μέχρι τις 23:00 θα έπρεπε να βρίσκονται μαζί του στον χώρο και άλλοι συνάδελφοί του, οι οποίοι όμως, σύμφωνα με τα όσα ισχυρίστηκε, αποχώρησαν από το σημείο νωρίτερα και τον άφησαν μόνο του.

Τέμπη: Στο «κάδρο» των ερευνών νέα πρόσωπα

Σύμφωνα με ανακριτικές πηγές, αναμένεται να κληθούν και άλλα πρόσωπα στο πλαίσιο της διερεύνησης ευθυνών.

Όπως έγινε γνωστό ο προϊστάμενος του 59χρονου, ο οποίος τέθηκε σε αργία, πήρε αναρρωτική άδεια αμέσως μετά το δυστύχημα, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι έχει λάβει κλήση να καταθέσει και είναι θέμα χρόνου να γίνει.

Αρμόδιες πηγές τονίζουν, επίσης, ότι ρόλο – κλειδί στην έρευνα για τη συμπεριφορά και τις κινήσεις τόσο του 59χρονου κατηγορουμένου, όσο και του δεύτερου σταθμάρχη που η βάρδια του ολοκληρώθηκε λίγα λεπτά πριν την τραγωδία, θα παίξουν τα ευρήματα από τις κάμερες ασφαλείας του σταθμαρχείου, αλλά και το καταγραφικό των συνομιλιών των σταθμαρχών με τους υπόλοιπους υπαλλήλους.

Στο μικροσκόπιο των Αρχών μπαίνει επίσης το «μαύρο κουτί» από την επιβατική αμαξοστοιχία. Θα επιχειρηθεί ανάκτηση στοιχείων για την κίνηση και την ταχύτητα που είχε αναπτύξει και θα αναζητηθούν οι ακριβείς αιτίες της μεγάλης έκρηξης και φωτιάς που ακολούθησε, η οποία σχεδόν «έλιωσε» τα πρώτα βαγόνια. Εικάζεται ότι οφείλεται στις μεγάλες ποσότητες λαδιού που υπάρχουν στις μηχανές των τρένων.

Στο επιχειρησιακό σκέλος της υπόθεσης, τα σωστικά συνεργεία απότισαν χθες φόρο τιμής στους 57 νεκρούς της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής τραγωδίας στη χώρα, καθώς βαίνουν στο τέλος τους οι έρευνες, όπως και η διαδικασία ταυτοποίησης των σορών.

Ωστόσο, μια φοιτήτρια και ένας μετανάστης που ταξίδευαν με τη μοιραία αμαξοστοιχία παραμένουν αταυτοποίητοι, γιατί ακόμη δεν έχουν βρεθεί ίχνη τους, σχεδόν μία εβδομάδα μετά το τραγικό συμβάν. Πρόκειται, σύμφωνα με το Mega, για την 23χρονη Εριέττα, φοιτήτρια Αρχιτεκτονικής και έναν 34χρονο από το Μπαγκλαντές.

Και στις δύο περιπτώσεις οι αρχές έχουν δείγματα DNA, τα οποία όμως δεν ταιριάζουν με καμία σορό.

 

Διαβάστε περισσότερα