Σε μια κατηγορία, αυτή των αυτοκινήτων πόλης, που χάνει διαρκώς «παίκτες», το Suzuki Swift δεν «παραιτείται», αντιθέτως ενδυναμώνεται.
Με απλά λόγια, το μικρό ιαπωνικό μοντέλο περνάει πλέον στην τέταρτη γενιά του, προτάσσοντας την εξελικτική σχεδίαση, το αποδοτικότερο υβριδικό σύστημα, τον πλούσιο εξοπλισμό και την “made in japan” κατασκευή του.
Με την πρώτη ματιά ίσως δεν αναγνωρίσεις ότι το Swift άλλαξε γενιά, ωστόσο παρατηρώντας το καλύτερα θα εντοπίσεις τις διαφοροποιήσεις στην εξωτερική του εικόνα. Στο εμπρός τμήμα βρίσκουμε την ελαφρώς μεγαλύτερη μάσκα με κυψελοειδές μαύρο πλέγμα, το λογότυπο της Suzuki που έχει τοποθετηθεί εκτός μάσκας και τα φωτιστικά σώματα να έχουν νέο εσωτερικό Led μοτίβο, σχήματος ανάποδου “L”.
Νέας σχεδίασης είναι οι 16αρες ζάντες με διαμαντένιο φινίρισμα, ενώ τα φτερά έχουν εντονότερες καμπύλες. Επίσης οι πίσω χειρολαβές των θυρών είναι πλέον συμβατικές και όχι «κρυφές» στο πάνω τμήμα της πόρτας. Τα μικρότερα τρισδιάστατα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν σκουρόχρωμο φόντο και εσωτερικό Led μοτίβο σχήματος “C”, ενώ ο προφυλακτήρας είναι φαρδύτερος.
Η παλέτα για το αμάξωμα περιλαμβάνει 9 μονόχρωμες και 4 δίχρωμες επιλογές, αναδεικνύοντας το νεανικό χαρακτήρα του Swift. Μέσα στην πόλη είναι ευέλικτο με ακτίνα στροφής 4,8 μέτρα και συμπαγείς διαστάσεις (μήκος 3.860 χλστ., πλάτος 1.735 χλστ. και ύψος 1.495 χλστ.). Σημειώνεται ότι χρησιμοποίει την ίδια πλατφόρμα Heartect, η οποία όμως έχει αναβαθμιστεί στα σημεία, ενώ βελτιωμένος είναι και ο αεροδυναμικός συντελεστής στο 0,67.
Αρκετά γνώριμο παραμένει το σκηνικό στα ενδότερα του νέου Swift, όπου έχουν γίνει μικροεπεμβάσεις. Αυτές αφορούν τη στάνταρ μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής 9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων Suzuki Connect, η οποία είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, ενώ υποστηρίζει και σύστημα πλοήγησης.
Το πολυεπίπεδο ταμπλό με χρωματική διχρωμία κάνει πιο ευχάριστο το διάκοσμο, ενώ όλα τα πλαστικά είναι σκληρά, όμως η συναρμογή τους δείχνει στιβαρή και ότι θα αντέξουν στο χρόνο. Όλα τα ενσωματωμένα κουμπιά στην οθόνη είναι αφής κάτι που περιορίζει λίγο, την κατά τ΄ άλλα απροβλημάτιστη εργονομία, ενώ θα θέλαμε να υπάρχει το παραδοσιακό στρογγυλό-περιστροφικό χειριστήριο για την αυξομείωση της έντασης.
Ο πίνακας οργάνων παραμένει αναλογικός με μια ενσωματωμένη μικρή LCD οθόνη 4,2 ιντσών πολλαπλών ενδείξεων στο κέντρο του. Οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών ικανοποιούν (μεταξόνιο 2.450 χλστ.), ειδικά αν οι μπροστινοί επιβάτες είναι κανονικού αναστήματος, ενώ υπάρχει επαρκής απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή.
Το ελάχιστα υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο δε θα δυσκολέψει την παραμονή ενός μεσαίου πίσω επιβάτη, αν και οι δυο ακριανοί επιβάτες θα πρέπει να κάνουν παραχωρήσεις για να χωρέσουν όλοι. Τα ψηλά και φαρδιά προσκέφαλα των μπροστινών καθισμάτων περιορίζουν λίγο την ορατότητα των πίσω επιβατών, ενώ μας άρεσε το φαρδύ άνοιγμα των πίσω θυρών που διευκολύνει την επιβίβαση–αποβίβαση. Το πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 265 λίτρων, έχει βάθος και εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
H σημαντικότερη είδηση στο υβριδικό σύστημα του νέου Swift είναι ότι πλέον χρησιμοποιεί τρικύλινδρο και όχι τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων. Αποδίδει 82 ίππους (5.700 σ.α.λ.) και 112 Nm ροπής (4.500 σ.α.λ.), ενώ συνδυάζεται με 12βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS. Ένα ηλεκτρικό μοτέρ υποβοηθά το θερμικό κινητήρα με 3 ίππους και 60 Νm ροπής, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου αποθηκεύει την κινητική ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση.
Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων (διατίθεται και αυτόματο CVT), το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς (διατίθεται και τετρτακίνητη έκδοση). Ο λεβίες έχει κάπως μέτρια αίσθηση σε γρήγορες αλλαγές και η κλιμάκωση των σχέσεων είναι σχετικά σφιχτή, ενώ η προσθήκη μιας έκτης σχέσης θα βοηθούσε στο καλύτερο «άπλωμα».
Ηχητικά ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας προδίδεται κυρίως στις εντονότερες επιταχύνσεις, αλλά γενικότερα έχει πολιτισμένη και γραμμική λειτουργία. Ο πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δευτ. και τελική ταχύτητα 165 χλμ./ώρα. Παράλληλα αποδείχτηκε και οικονομικός σε κατανάλωση καυσίμου με «ταβάνι» τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 4,4 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 99 γρ./χλμ.-προδιαγραφών ρύπων Euro6e).
Το Swift παραμένει ευχάριστο και εύκολο στην οδήγηση, ενώ αντιλαμβάνεσαι τα οφέλη από το χαμηλό βάρος των 919 κιλών. Το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ελαφρύ και γρήγορο με επαρκή πληροφόρηση να φτάνει στα χέρια του οδηγού, ενώ τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω.
Όταν κινείσαι με υψηλότερες ταχύτητες στα αφτιά σου φτάνει ένας αεροδυναμικός θόρυβος μετά τα 120 χλμ./ώρα και ο ήχος κύλισης, αλλά πάντα σε λογικά επίπεδα. Η ανάρτηση (γόνατα MακΦέρσον μπροστά-ημιάκαμπτος άξονας πίσω) εστιάζει περισσότερο στην άνεση, χωρίς να δημιουργεί «χλιαρή» οδηγική αίσθηση.
Μια από τις πιο δημοφιλείς προτάσεις στην κατηγορία, επανέρχεται «λειαίνοντας» τα δυνατά της σημεία και «στρογγυλεύοντας» τις όποιες αδυναμίες της. Η αρχική τιμή του νέου Suzuki Swift στην ελληνική αγορά, για την εξοπλιστική έκδοση GL, διαμορφώνεται στα 18.450 ευρώ.
Διαβάστε ακόμη
- Γιάννης Καραγεώργης: Καταδικάστηκε στην Ολλανδία σε φυλάκιση 30 μηνών για απάτη
- Ακρίβεια: Το κόστος των ακτοπλοϊκών εκτροχιάζει τον προϋπολογισμό των διακοπών
- Όλο και ακριβότερα τα οικόπεδα στην Αττική- Ποιες είναι οι ακριβότερες περιοχές
- Στον ΣΥΡΙΖΑ κινδυνεύουν να γίνουν όλοι γραφικοί (αν δεν έχουν ήδη γίνει)