Θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι το νέο Swift, η τέταρτη γενιά του μικρού ιαπωνικού μοντέλου, είναι αγνώριστο, καθώς διατηρεί έντονους σχεδιαστικούς δεσμούς με το απερχόμενο μοντέλο. Υπάρχουν όμως και εμφανείς διαφοροποιήσεις στην εξελικτική του σχεδίαση, οι οποίες δημιουργούν μια πιο σύγχρονη και ομορφότερη εξωτερική εικόνα.

Στο εμπρός τμήμα παρατηρούμε την ελαφρώς μεγαλύτερη μάσκα με κυψελοειδές μαύρο πλέγμα, το λογότυπο της Suzuki που έχει τοποθετηθεί εκτός μάσκας και τα φωτιστικά σώματα να έχουν νέο εσωτερικό Led μοτίβο, σχήματος ανάποδου “L”. Νέας σχεδίασης είναι οι 16αρες ζάντες με διαμαντένιο φινίρισμα, ενώ τα φτερά έχουν εντονότερες καμπύλες.

Επίσης οι πίσω χειρολαβές των θυρών είναι πλέον συμβατικές και όχι «κρυφές» στο πάνω τμήμα της πόρτας. Τα μικρότερα τρισδιάστατα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν σκουρόχρωμο φόντο και εσωτερικό Led μοτίβο σχήματος “C”, ενώ ο προφυλακτήρας είναι φαρδύτερος.

Η παλέτα για το αμάξωμα περιλαμβάνει 9 μονόχρωμες και 4 δίχρωμες επιλογές, ενώ προστέθηκε η νέα μπλε απόχρωση “Frontier Blue Pearl Metallic” και η φανταχτερή κίτρινη “Cool Yellow Metallic”.

Σε μια κατηγορία που σημειώνονται διαρκώς αποχωρήσεις το Swift θα συνεχίσει να δίνει το «παρών» με τον αστικό του χαρακτήρα να παραμένει αναλλοίωτος, όπως αποδεικνύουν και οι συμπαγείς του διαστάσεις. Μιλώντας με αριθμούς, το νέο Swift έχει μήκος 3.860 χλστ., πλάτος 1.735 χλστ. και ύψος 1.495 χλστ.

Στο εσωτερικό του νέου Swift συναντάμε ανοιχτό γκρι διακοσμητικό υλικό στο ταμπλό και στα πάνελ των εμπρός θυρών. Όπως ήταν αναμενόμενο, για τα δεδομένα της κατηγορίας, τα πλαστικά είναι όλα σκληρά.

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, που είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, υπάρχει μια λεπτή οθόνη αφής 9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων Suzuki Connect. Είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto μέσω WiFi και USB, υποστηρίζει δυνατότητα αναγνώρισης φωνής, αναπαραγωγή μουσικής μέσω Bluetooth και εμφανίζει πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του οχήματος.

Όλα τα ενσωματωμένα κουμπιά στην οθόνη είναι αφής κάτι που περιορίζει λίγο, την κατά τ΄ άλλα απροβλημάτιστη εργονομία, ενώ θα θέλαμε να υπάρχει το παραδοσιακό στρογγυλό-περιστροφικό χειριστήριο για την αυξομείωση της έντασης.

Ο πίνακας οργάνων παραμένει αναλογικός (κάπως ξεπερασμένη επιλογή) με μια μικρή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στο κέντρο του. Παρατηρήστε επίσης το πολυλειτουργικό τιμόνι με ενσωματωμένα κουμπιά και επίπεδη βάση, τους λεπτούς κεντρικούς αεραγωγούς και τα νέα χειριστήρια του κλιματισμού.

Οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών ικανοποιούν (μεταξόνιο 2.450 χλστ.), ειδικά αν οι μπροστινοί επιβάτες είναι κανονικού αναστήματος, ενώ υπάρχει επαρκής απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Το ελάχιστα υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο δε θα δυσκολέψει την παραμονή ενός μεσαίου πίσω επιβάτη, αν και οι δυο ακριανοί επιβάτες θα πρέπει να κάνουν παραχωρήσεις για να χωρέσουν όλοι.

Τα ψηλά και φαρδιά προσκέφαλα των μπροστινών καθισμάτων περιορίζουν λίγο την ορατότητα των πίσω επιβατών, ενώ μας άρεσε το φαρδύ άνοιγμα των πίσω θυρών που διευκολύνει την επιβίβαση–αποβίβαση. Το πορτμπαγκάζ έχει καλή, μιλώντας πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας, χωρητικότητα 265 λίτρων, ενώ διαπιστώσαμε ότι έχει βάθος και εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Ήπιο υβριδικό σύστημα

Ο αναβαθμισμένος, τρικύλινδρος πλέον, βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων, απόδοσης 82 ίππων (5.700 σ.α.λ.) και 112 Nm ροπής (4.500 σ.α.λ.), υπόσχεται μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, μειωμένες εκπομπές ρύπων, υψηλότερη ροπή στις χαμηλές στροφές για αμεσότερη απόκριση και συνολικά καλύτερη απόδοση. Συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS για ακόμη πιο βελτιωμένη περιβαλλοντική απόδοση.

Μετατρέποντας την κινητική ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση και αποθηκεύοντάς τη στη μπαταρία ιόντων λιθίου, το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS ενισχύει τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση. Το μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, έχει βελτιστοποιηθεί ειδικά για τον νέο κινητήρα, ενώ προσφέρεται και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT κιβώτιο.

Στη διάθεσή μας είχαμε το προσθιοκίνητο (υπάρχει και επιλογή τετρακίνησης) Swift με το μηχανικό 5αρι κιβώτιο, το οποίο έχει σχετικά σφιχτή κλιμάκωση κρατώντας διαρκώς ψυχωμένο το μοτέρ, ενώ ο λεβίες του έχει μέτρια αίσθηση στα κουμπώματα.

Στην προκειμένη περίπτωση ο πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δευτ. και τελική ταχύτητα 165 χλμ./ώρα. Αυτό που ζητάει όμως ο συνειδητοποιημένος αγοραστής του Swift είναι οικονομία καυσίμου. Στη σύντομη διαδρομή που κάναμε, παρότι πιέσαμε το μοτέρ, η υψηλότερη μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε ήταν 6,0 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 4,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 98-99 γρ./χλμ.).

Το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ελαφρύ και γρήγορο με επαρκή πληροφόρηση να φτάνει στα χέρια του οδηγού, ενώ τα φρένα χαρακτηρίζονται αποτελεσματικά με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω. Όταν κινείσαι με υψηλότερες ταχύτητες στα αφτιά σου φτάνει ένας αεροδυναμικός θόρυβος και ο ήχος κύλισης, αλλά πάντα σε λογικά επίπεδα. Το ίδιο ισχύει και για το χαρακτηριστικό ήχο του τρικύλινδρου κινητήρα, όταν πιέζεις βαθύτερα το δεξί πεντάλ. Η ανάρτηση εστιάζει περισσότερο στην άνεση, χωρίς να δημιουργεί «χλιαρή» οδηγική αίσθηση.

Εμπλουτισμένη είναι η λίστα με τα συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνοντας: Υποβοήθηση Πέδησης II (DSBS II), Διατήρηση Λωρίδας (Lane Keep Assist, LKA), Ανίχνευση Κόπωσης Οδηγού (Driver Monitoring System, DMS), Σύστημα Αποφυγής Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Prevention), Adaptive Cruise Control (ACC), Λειτουργία Αναγνώρισης Πινακίδων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), Αναγνώριση Τυφλού Σημείου (Blind Spot Monitor), Υποβοήθηση Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (RCTA) και Κλήση Έκτακτης Ανάγκης eCall.

Τιμές

Η αρχική τιμή του νέου Suzuki Swift στην ελληνική αγορά, για την εξοπλιστική έκδοση GL, διαμορφώνεται στα 18.450 ευρώ, ενώ ακολουθεί ο αναλυτικός του τιμοκατάλογος.

1.2 Hybrid 82 PS GL18.450 €

1.2 Hybrid 82 PS GL+ 19.530 €

1.2 Hybrid 82 PS GLX 21.250 €

1.2 Hybrid 82 PS GL 4WD 20.600 €

1.2 Hybrid 82 PS GL+ 4WD 21.680 €

1.2 Hybrid 82 PS GLX 4WD 23.250 €

1.2 Hybrid 82 PS GL+ CVT 21.330 €

1.2 Hybrid 82 PS GLX CVT 23.250 €

Διαβάστε ακόμη: