Στις αλλαγές και τις τάσεις που διαμορφώνονται διεθνώς στον τομέα των μεγάλων έργων υποδομών αναφέρθηκε ο κ. Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μιλώντας στο συνέδριο της Ναυτεμπορικής.
Ο κ. Σουρέτης μίλησε για τις μεγάλες ανάγκες της Ελλάδας σε έργα υποδομών (αστικοί και υπεραστικοί αυτοκινητόδρομοι, γέφυρες, σήραγγες, Μετρό, Τραμ, Σιδηρόδρομοι, λιμάνια, μαρίνες, αεροδρόμια, υδραυλικά και ενεργειακά έργα κ.α.), σημειώνοντας πως δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να αναλογιστεί πόσο μεγάλες είναι οι ελλείψεις ή οι ανάγκες της χώρας μας σε έργα υποδομής.
«Οι συμπολίτες μας στην καθημερινότητά τους έρχονται συνεχώς αντιμέτωποι με αυτή τη σκληρή πραγματικότητα. Μη ξεχνάμε για παράδειγμα τι σήμαινε μέχρι πρότινος το ταξίδι από την Αθήνα στην Πάτρα και τι σημαίνει ακόμα και σήμερα η μετακίνηση μέσω του Βόρειου Οδικού Άξονα στην Κρήτη» είπε ο κ. Σουρέτης προσθέτοντας πως οι ανάγκες είναι πράγματι πολλές και τα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας δεν επαρκούν για να τις καλύψουν.
Ειδική μνεία, έκανε, όμως, ο κ. Σουρέτης και στο θέμα της συντήρησης και της λειτουργίας των υποδομών, που χαρακτήρισε ακόμη πιο κρίσιμο από την απλή κατασκευή τους. «Έχει πλέον γίνει κοινή συνείδηση ότι τα έργα δεν τελειώνουν με την κατασκευή τους, αλλά ότι αντιθέτως απαιτούν διαρκή συντήρηση και μέριμνα για την αποδοτική λειτουργία τους και πως – κακά τα ψέματα- το ελληνικό δημόσιο δεν φημίζεται για την ικανότητά του να συντηρεί και να λειτουργεί υποδομές» ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως οι σύγχρονες απαιτήσεις για smart, green και sustainable υποδομές θέτουν ψηλά τον πήχυ για τη συντήρηση και λειτουργία των υποδομών.
«Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με ιστορία πάνω από 50 χρόνια στον κατασκευαστικό κλάδο και με δραστηριοποίηση περισσότερων των δυο δεκαετιών στη διαχείριση έργων υποδομής, όπως οι αυτοκινητόδρομοι Νέα και Κεντρική Οδός, διέγνωσε εγκαίρως αυτή την ανάγκη. Τα έργα υποδομής λοιπόν που έχει εξασφαλίσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελούν μόλις μέρος ενός ευρύτερου στρατηγικού πλάνου που υλοποιεί αθόρυβα εδώ και χρόνια ο Όμιλος, με στόχο να μετεξελιχθεί σε έναν πλήρως καθετοποιημένο όμιλο, με το μεγαλύτερο και πιο διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων υποδομών σε ελληνικό αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο», είπε ο κ. Σουρέτης, δίνοντας το στίγμα για τη στόχευση του Ομίλου.
«Η συνολική επενδυτική ισχύς της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεπερνάει τα 3 δισ. ευρώ ως χρήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ίδια κεφάλαια σε επενδύσεις. Λαμβάνοντας υπόψη τη δυνατότητα μόχλευσης μέσω δανεισμού, το ποσό αυτό πολλαπλασιάζεται και είναι διαθέσιμο για χρηματοδότηση έργων, που είναι απολύτως απαραίτητα για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών αλλά και για την αναβάθμιση της θέσεως της χώρας μας εν γένει», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος συνολικά στον κατασκευαστικό κλάδο της χώρας και τις προοπτικές και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει, ο κ. Σουρέτης επεσήμανε πως «αναμφίβολα ο κατασκευαστικός κλάδος είναι από τους κατ’ εξοχήν επιδραστικούς κλάδους στην οικονομία και στην απασχόληση. Για κάθε 1 ευρώ που δαπανάται στον τομέα των κατασκευών προστίθεται 1 ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας. Αντίστοιχα, για κάθε 1 εκατ. ευρώ αξίας που παράγουν οι κατασκευές, δημιουργούνται 33 θέσεις εργασίας στην οικονομία».
Διαβάστε ακόμη:
- Το φιστίκι Αιγίνης στην κορυφή των ξηρών καρπών όλου του κόσμου
- Δήμος Αθηναίων: Η άτυπη δυαρχία που έχει φέρει την πρωτεύουσα στα όρια της
- Ο υπουργός που δεν εμφανίζεται ποτέ στα δύσκολα και είναι το ανέκδοτο της κυβέρνησης
- Η πρώην φανατική του Μπακογιάννη που μεταμορφώθηκε σε «Κασσελακική» και έχει κάνει μπάχαλο τον Δήμο