Συγκλονιστικά είναι τα όσα έρχονται στην επιφάνεια για το ταξίδι του Προέδρου της Δημοκρατίας, Νίκου Αναστασιάδη και της οικογένειας του στις Σεϋχέλλες το 2015.

Και στο βαθμό που ευσταθούν τα στοιχεία που υπάρχουν στο διαδίκτυο από αεροπορικές εταιρείες, το αεροπλάνο που χρησιμοποιήθηκε διαχειριζόταν εταιρεία του φίλου του Σαουδάραβα στον οποίο παραχωρήθηκαν συνολικά 42 διαβατήρια της Κυπριακής Δημοκρατίας, αναφέρει σε ρεπορτάζ του ο Φιλελεύθερος.

Όπως προκύπτει από αναρτήσεις, το αεροπλάνο ανήκε μεν σε άλλη εταιρεία αλλά την περίοδο 2011-2018 ετύγχανε διαχείρισης από εταιρεία συμφερόντων του Σαουδάραβα, ο οποίος προφανώς το διέθεσε στον Πρόεδρο Αναστασιάδη.

Μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ελέγχου, ενώπιον της οποίας συζητήθηκε χθες το ταξίδι, έθεσαν ακόμη και θέμα συναλλαγής υποδεικνύοντας, πως έξι μέρες μετά την επιστροφή του Προέδρου στην Κύπρο, το Υπουργικό Συμβούλιο πολιτογράφησε τη δεύτερη σύζυγο του Σαουδάραβα στον οποίον φέρεται να ανήκει το τζετ με το οποίο πραγματοποιήθηκε το ταξίδι.

Πέραν της σχετικής διασύνδεσης που ανέδειξαν βουλευτές σχετικά με τις 42 πολιτογραφήσεις, υπέδειξαν επίσης πως υπήρχε γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας, με βάση την οποία ήταν παράνομη η πολιτογράφηση συγγενών επενδυτών. Υπεδείχθη επίσης, πως με τον τρόπο που παρουσιάστηκε η αγορά των οικιών (για να πληρωθούν τα κριτήρια πολιτογράφησης) το δημόσιο έχασε περίπου €1 εκατ. υπό μορφή φόρων.

Τόσο ο διευθυντής του Γραφείου του Προέδρου όσο και ο γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου, όταν ρωτήθηκαν από βουλευτές «κατά πόσο ο πρόεδρος ταξίδεψε με το αεροπλάνο του Σαουδάραβα στον οποίο (όπως και σε 41 άλλους) εκδόθηκαν κυπριακά διαβατήρια», παρέπεμψαν στον ίδιο τον Πρόεδρο, υποδεικνύοντας ότι επρόκειτο για ιδιωτικό ταξίδι.

Το κουβάρι άρχισε να ξετυλίγεται όταν ο λειτουργός της Πολιτικής Αεροπορίας Χάρης Αντωνιάδης, ανέφερε ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ελέγχου, ότι στις 3 Αυγούστου 2015 και ώρα 7.04 πρωί αεροπλάνο τύπου «Μπόινγκ 767 200 N767 K» απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Λάρνακας με προορισμό τις Σεϋχέλλες μεταφέροντας 14 επιβάτες. Το ίδιο αεροπλάνο στις 13/8/2015 προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο Λάρνακας η ώρα 13.38 μμ προερχόμενο από τις Σεϋχέλλες. Όπως ελέχθη, οι πτήσεις ήταν ιδιωτικές. Οι ημερομηνίες συμπίπτουν με τις ημερομηνίες που ταξίδεψε ο Πρόεδρος και η οικογένεια του στις Σεϋχέλλες.

Ο κ. Αντωνιάδης ανέφερε επίσης, πως η πτήση είχε κωδικό «1» που έχουν οι πτήσεις αρχηγών κρατών. Διευκρίνισε επίσης, πως με τη χρήση του κωδικού αυτού δεν πληρώνονται τέλη αεροδρομίου.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, βουλευτές υπέδειξαν πως ο Πρόεδρος κατέθεσε ότι το ταξίδι του στις Σεϋχέλλες καλύφθηκε «ιδίοις εξόδοις», δηλαδή ότι τα έξοδα καλύφθηκαν από τον ίδιο και την οικογένειά του.

Αξίζει να σημειωθεί, πως αν το ταξίδι πραγματοποιείτο χθες (με 14 επιβάτες για Σεϋχέλλες) με βάση τις τρέχουσες τιμές και το μέγεθος του αεροπλάνου που χρησιμοποιήθηκε το 2015, θα κόστιζε περίπου 150.000 δολάρια μετ’ επιστροφής. Αεροπλάνα με καλύτερες ανέσεις χρεώνονται με 25.000 δολάρια την ώρα.

Οι προσφορές για μικρότερα αεροπλάνα που μπορούν να μεταφέρουν 14 άτομα, κυμαίνονται μεταξύ 51.000-78.000 δολαρίων.

Αρχικά, ο εκπρόσωπος της Πολιτικής Αεροπορίας είχε καταθέσει πως με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν, τις συγκεκριμένες ημερομηνίες δεν πραγματοποιήθηκαν πτήσεις με αεροπλάνα της εταιρείας του Σαουδάραβα.

Όπως διέρρευσε χωρίς να επιβεβαιωθεί, ο Σαουδάραβας διέθετε αεροπλάνο τέτοιου τύπου το 2015 αλλά στη συνέχεια φέρεται να το πούλησε. Όπως ήδη γράφτηκε πιο πάνω, δεν ξεκαθάρισε πλήρως κατά πόσον ο Πρόεδρος και η οικογένεια του ταξίδεψαν με αεροπλάνο του Σαουδάραβα φίλου του, κάτι το οποίο ανέλαβε να ξεκαθαρίσει η Πολιτική Αεροπορία.

Ο εκπρόσωπος της Πολιτικής Αεροπορίας διευκρίνισε, πως σε ιδιωτικές πτήσεις δεν είναι σε θέση να γνωρίζει αν στο αεροπλάνο βρισκόταν ο Πρόεδρος, δεδομένου ότι δεν καταγράφονται ονομαστικά οι επιβάτες αλλά ο αριθμός.